Nieuwe verkiezingen lijkt op basis van de huidige peilingen niet echt de moeite. Ik zie niet hoe we dan tot een stabieler kabinet komen. Het bijna verdwijnen van NSC en de groei van het CDA vind ik wel prettig.
Presidentsverkiezingen USA 2024
-
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Voor mij is het beide een optie. Nieuwe verkiezingen zal Wilders nog groter maken denk ik, dus prima.MGG schreef: ↑12 feb 2025, 10:10Nieuwe verkiezingen lijkt op basis van de huidige peilingen niet echt de moeite. Ik zie niet hoe we dan tot een stabieler kabinet komen. Het bijna verdwijnen van NSC en de groei van het CDA vind ik wel prettig.
Kunnen we ook eens gaan nadenken hoe we o.a. de ongekozen rvs (linkse kliek die vooral politieke duidingen doet) kunnen beteugelen.
Gaat deze wet wel door (wat ik denk) krijgen we over een tijdje nog wel een discussie of en hoe vaak bezwaar aangetekend mag worden. Maar dat zal zich wel oplossen. Tijd om de asieldindustrie aan banden te leggen. Ga wat nuttigs doen zou ik willen zeggen tegen al die mensen.
Verder zijn de wetten prima.
Ik ken anders best een hoop mensen die consuminderen. Dus dat is onjuist. Maar goed, het blijft een minderheid.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:01Gelukkig niet. (Want consuminderen gaat niet lukken, niemand! doet het namelijk).merel schreef: ↑12 feb 2025, 09:56 Ik maak mij druk om het wereldwijde probleem van afval. Niet alleen in de VS. Ook de kledinghopen in Afrika zijn te schrijnend om te zien. Daar hebben wij gisteravond aan tafel nog een gesprek over gehad. Vinted is namelijk een mooi gebeuren, maar de enige oplossing is consuminderen.
De oplossing ligt wel in onderzoek en innovatie en de bereidheid om grote beslissingen te durven nemen.
Ik zou juist meer willen pleiten voor betere invulling van de trias politica. Dus niet te veel zagen aan de stoelpoten (of politiseren) van de rechterlijke macht ten gunste van de uitvoerende en wetgevende machten.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:18Voor mij is het beide een optie. Nieuwe verkiezingen zal Wilders nog groter maken denk ik, dus prima.MGG schreef: ↑12 feb 2025, 10:10Nieuwe verkiezingen lijkt op basis van de huidige peilingen niet echt de moeite. Ik zie niet hoe we dan tot een stabieler kabinet komen. Het bijna verdwijnen van NSC en de groei van het CDA vind ik wel prettig.
Kunnen we ook eens gaan nadenken hoe we o.a. de ongekozen rvs (linkse kliek die vooral politieke duidingen doet) kunnen beteugelen.
Gaat deze wet wel door (wat ik denk) krijgen we over een tijdje nog wel een discussie of en hoe vaak bezwaar aangetekend mag worden. Maar dat zal zich wel oplossen. Tijd om de asieldindustrie aan banden te leggen. Ga wat nuttigs doen zou ik willen zeggen tegen al die mensen.
In de VS (ontopic) hoor je ook steeds meer geluiden (zelfs vanuit het Witte Huis) dat die rechterlijke macht maar lastig is. Totdat blijkt dat ze de grondwet beschermen en daarmee veel rechten hoog houden. Het lijkt leuk, ongebreidelde 'executive power' totdat je er zelf de dupe van wordt.
Soms vraag ik me echt af of dit account niet voortkomt uit een Russisch of Amerikaans trollenleger dat als enige doel heeft om onrust te zaaien.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:18Voor mij is het beide een optie. Nieuwe verkiezingen zal Wilders nog groter maken denk ik, dus prima.MGG schreef: ↑12 feb 2025, 10:10Nieuwe verkiezingen lijkt op basis van de huidige peilingen niet echt de moeite. Ik zie niet hoe we dan tot een stabieler kabinet komen. Het bijna verdwijnen van NSC en de groei van het CDA vind ik wel prettig.
Ik kan me alleen moeilijk voorstellen waarom dergelijke activiteiten dan op een platform als refoforum worden ontplooid.
Dus dan rest de trieste conclusie dat een (hopelijk klein) deel van reformatorisch Nederland toch echt het afbreken van de rechtsstaat steunt.
Neehoor. Die consuminderen niet. Die willen deugen en doen of ze consuminderen.DDD schreef: ↑12 feb 2025, 10:26Ik ken anders best een hoop mensen die consuminderen. Dus dat is onjuist. Maar goed, het blijft een minderheid.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:01Gelukkig niet. (Want consuminderen gaat niet lukken, niemand! doet het namelijk).merel schreef: ↑12 feb 2025, 09:56 Ik maak mij druk om het wereldwijde probleem van afval. Niet alleen in de VS. Ook de kledinghopen in Afrika zijn te schrijnend om te zien. Daar hebben wij gisteravond aan tafel nog een gesprek over gehad. Vinted is namelijk een mooi gebeuren, maar de enige oplossing is consuminderen.
De oplossing ligt wel in onderzoek en innovatie en de bereidheid om grote beslissingen te durven nemen.
Consuminderen = Auto weg, gaan weggooi verpakkingsmaterialen gebruiken, alleen nog refurbished goederen kopen (en de meeste helemaal niet kopen). Kan de lijst nog wel uitbreiden (zoals minimaal 15 uur per week vrijwilligerswerk/mantelzorg naast de fulltime baan, geen horeca bezoek, minimaal 20 procent inkomen naar ontwikkelingshulp (beter dan Trump bashen), max 1 week vakantie in jaar. Maar de deugers zijn verder toch niet geïnteresseerd.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 12 feb 2025, 10:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Dit is een exemplarische reactie van een trol. Lekker stoken zodat er tegenreacties komen.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:38Neehoor. Die consuminderen niet. Die willen deugen en doen of ze consuminderen.DDD schreef: ↑12 feb 2025, 10:26Ik ken anders best een hoop mensen die consuminderen. Dus dat is onjuist. Maar goed, het blijft een minderheid.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:01Gelukkig niet. (Want consuminderen gaat niet lukken, niemand! doet het namelijk).merel schreef: ↑12 feb 2025, 09:56 Ik maak mij druk om het wereldwijde probleem van afval. Niet alleen in de VS. Ook de kledinghopen in Afrika zijn te schrijnend om te zien. Daar hebben wij gisteravond aan tafel nog een gesprek over gehad. Vinted is namelijk een mooi gebeuren, maar de enige oplossing is consuminderen.
Consuminderen = Auto weg, gaan weggooi verpakkingsmaterialen gebruiken, alleen nog refurbished goederen kopen (en de meeste helemaal niet kopen). Kan de lijst nog wel uitbreiden maar de deugers zijn verder toch niet geïnteresseerd.

Hoezo? Ik ben bloedserieus! We hebben het gewoon over de definitie van consuminderen.Profesto schreef: ↑12 feb 2025, 10:41Dit is een exemplarische reactie van een trol. Lekker stoken zodat er tegenreacties komen.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:38Neehoor. Die consuminderen niet. Die willen deugen en doen of ze consuminderen.
Consuminderen = Auto weg, gaan weggooi verpakkingsmaterialen gebruiken, alleen nog refurbished goederen kopen (en de meeste helemaal niet kopen). Kan de lijst nog wel uitbreiden maar de deugers zijn verder toch niet geïnteresseerd.![]()
Nee hoor, je het het over deugers die niet consuminderen niet geïnteresseerd zijn. Hiermee stook je de boel op, want je bent uit op een tegenreactie van de mensen die gewoon een beetje hun best doen om de aarde in de toekomst niet verder te vervuilen.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:43Hoezo? Ik ben bloedserieus! We hebben het gewoon over de definitie van consuminderen.Profesto schreef: ↑12 feb 2025, 10:41Dit is een exemplarische reactie van een trol. Lekker stoken zodat er tegenreacties komen.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:38Neehoor. Die consuminderen niet. Die willen deugen en doen of ze consuminderen.
Consuminderen = Auto weg, gaan weggooi verpakkingsmaterialen gebruiken, alleen nog refurbished goederen kopen (en de meeste helemaal niet kopen). Kan de lijst nog wel uitbreiden maar de deugers zijn verder toch niet geïnteresseerd.![]()
Verder geef je er blijk van een beperkte kijk op consuminderen te hebben.
Maar goed, ik weet eigenlijk zelf niet waarom ik hier nog op reageer en het is ook nog eens enorm off topic.
Als ik jouw lijstje zo zie, zijn wij een eind op weg in ons consuminderenWim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:38Neehoor. Die consuminderen niet. Die willen deugen en doen of ze consuminderen.DDD schreef: ↑12 feb 2025, 10:26Ik ken anders best een hoop mensen die consuminderen. Dus dat is onjuist. Maar goed, het blijft een minderheid.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:01Gelukkig niet. (Want consuminderen gaat niet lukken, niemand! doet het namelijk).merel schreef: ↑12 feb 2025, 09:56 Ik maak mij druk om het wereldwijde probleem van afval. Niet alleen in de VS. Ook de kledinghopen in Afrika zijn te schrijnend om te zien. Daar hebben wij gisteravond aan tafel nog een gesprek over gehad. Vinted is namelijk een mooi gebeuren, maar de enige oplossing is consuminderen.
Consuminderen = Auto weg, gaan weggooi verpakkingsmaterialen gebruiken, alleen nog refurbished goederen kopen (en de meeste helemaal niet kopen). Kan de lijst nog wel uitbreiden (zoals minimaal 15 uur per week vrijwilligerswerk/mantelzorg naast de fulltime baan, geen horeca bezoek, minimaal 20 procent inkomen naar ontwikkelingshulp (beter dan Trump bashen), max 1 week vakantie in jaar. Maar de deugers zijn verder toch niet geïnteresseerd.

Ik geef aan dat ze niet consuminderen maar doen alsof. En ik vind dat laakbaar.Profesto schreef: ↑12 feb 2025, 10:47Nee hoor, je het het over deugers die niet consuminderen niet geïnteresseerd zijn. Hiermee stook je de boel op, want je bent uit op een tegenreactie van de mensen die gewoon een beetje hun best doen om de aarde in de toekomst niet verder te vervuilen.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:43Hoezo? Ik ben bloedserieus! We hebben het gewoon over de definitie van consuminderen.Profesto schreef: ↑12 feb 2025, 10:41Dit is een exemplarische reactie van een trol. Lekker stoken zodat er tegenreacties komen.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:38
Neehoor. Die consuminderen niet. Die willen deugen en doen of ze consuminderen.
Maar goed, ik weet eigenlijk zelf niet waarom ik hier nog op reageer en het is ook nog eens enorm off topic.
En een anoniempje die overduidelijk de forumgrondslag niet onderschrijft - slechts erbinnen blijft uit scantie angst - noemt mij een trol.
Typisch het gedrag van deugend links.
Het is een misverstand dat het geld van de burgers is. Het is geld van de staat en het is aan het parlement om te bepalen waar het naar toe gaat.
merel schreef: ↑12 feb 2025, 10:49Als ik jouw lijstje zo zie, zijn wij een eind op weg in ons consuminderenWim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:38Neehoor. Die consuminderen niet. Die willen deugen en doen of ze consuminderen.
Consuminderen = Auto weg, gaan weggooi verpakkingsmaterialen gebruiken, alleen nog refurbished goederen kopen (en de meeste helemaal niet kopen). Kan de lijst nog wel uitbreiden (zoals minimaal 15 uur per week vrijwilligerswerk/mantelzorg naast de fulltime baan, geen horeca bezoek, minimaal 20 procent inkomen naar ontwikkelingshulp (beter dan Trump bashen), max 1 week vakantie in jaar. Maar de deugers zijn verder toch niet geïnteresseerd.![]()

Schelden, ongefundeerd commentaar geven en etiketjes plakken. Typisch trollengedrag.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:51Ik geef aan dat ze niet consuminderen maar doen alsof. En ik vind dat laakbaar.Profesto schreef: ↑12 feb 2025, 10:47Nee hoor, je het het over deugers die niet consuminderen niet geïnteresseerd zijn. Hiermee stook je de boel op, want je bent uit op een tegenreactie van de mensen die gewoon een beetje hun best doen om de aarde in de toekomst niet verder te vervuilen.
En een anoniempje die overduidelijk de forumgrondslag niet onderschrijft - slechts erbinnen blijft uit scantie angst - noemt mij een trol.
Typisch het gedrag van deugend links.

En terecht.
Het is niet het doel van Oxfam Novib dergelijke uitspattingen te organiseren, dat doen individuele medewerkers. Dat een organisatie wordt aangesproken over een gebrek aan interne controle is begrijpelijk en dat financiële toezeggingen worden aangehouden totdat blijkt de interne controle op orde is, zal ook niemand erg verbazen. Maar dat alles neemt niet weg dat het doelen van Oxfam verkeerd zijn.Oxfam Novib wordt voor 71% gefinancierd door overheden. Met dat geld organiseerden ze sexfeesten in Haïti.
Je kunt daarover van mening verschillen, of je de doelen wilt steunen. Oxfam is ook niet een doel op zich, het gaat om het verlenen van hulp. Dat kan ook via en andere organisatie. Nu wordt elke steun stopgezet.Verder financieren ze een hoop links gedachtengoed zoals inclusie, recht op abortus enz. Verder waren ze zeer dik met de Hamas overheid in Gaza.