De SGP - een open partij

CvdW

Re: De SGP - een open partij

Bericht door CvdW »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 06:42
CvdW schreef: Vandaag, 06:32
We moeten even terug. Er ligt een rechterlijke uitspraak. Is SGP bestuur hiertegen in beroep gegaan?
De SGP heeft op alle fronten de zaken verloren. Hoger beroep is niet meer mogelijk.

[
Zelf kijk ik alleen naar de procedure en ben van mening dat de stembriefjes van vrouwen de prullenbak in moeten.
En heb je nog argumenten? Volgens de wet is het passieve kiesrecht algemeen geldend, m.a.w. je mag niemand uitsluiten, behoudens wettelijke beperkingen, om gekozen te worden.

Of geldt het vijfde gebod enkel als het jou uitkomt?
We moeten God meer gehoorzamen dan mensen. Wanneer op grond van Gods Woord het niet geoorloofd is dat een vrouw in een regeerambt zit, dan heb je daarna te handelen.
Mochten de vrouwen in de Bijbeltijd wel hun stem uitbrengen, of was het in z'n geheel alleen voor de mannen. Het bevreemd mij dat ze wel de stemmen van de vrouwen hard nodig hebben.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

CvdW schreef: Vandaag, 07:23 We moeten God meer gehoorzamen dan mensen. Wanneer op grond van Gods Woord het niet geoorloofd is dat een vrouw in een regeerambt zit, dan heb je daarna te handelen.
In het geval dat de Bijbel dat zou stellen. Maar dat zegt de Bijbel nergens. Slechts een beperkte groep gelovigen hangt deze stelling aan. Dat enkele feit zou al te denken moeten geven.
Mochten de vrouwen in de Bijbeltijd wel hun stem uitbrengen, of was het in z'n geheel alleen voor de mannen. Het bevreemd mij dat ze wel de stemmen van de vrouwen hard nodig hebben.
Niemand mocht zijn stem uitbrengen. De koning bepaalde alles in Israël.
Job

Bericht door Job »

CvdW schreef: Vandaag, 07:23
Ambtenaar schreef: Vandaag, 06:42
CvdW schreef: Vandaag, 06:32
We moeten even terug. Er ligt een rechterlijke uitspraak. Is SGP bestuur hiertegen in beroep gegaan?
De SGP heeft op alle fronten de zaken verloren. Hoger beroep is niet meer mogelijk.

[
Zelf kijk ik alleen naar de procedure en ben van mening dat de stembriefjes van vrouwen de prullenbak in moeten.
En heb je nog argumenten? Volgens de wet is het passieve kiesrecht algemeen geldend, m.a.w. je mag niemand uitsluiten, behoudens wettelijke beperkingen, om gekozen te worden.

Of geldt het vijfde gebod enkel als het jou uitkomt?
We moeten God meer gehoorzamen dan mensen. Wanneer op grond van Gods Woord het niet geoorloofd is dat een vrouw in een regeerambt zit, dan heb je daarna te handelen.
Hoi CvdW, wij hebben elkaar al meermaals getroffen op dit onderwerp. Ik waardeer je principiële houding. Je merkt dat ik meer op het spoor zit van: met wat er nu eenmaal ligt nu maar zo netjes mogelijk omgaan als partij, zonder dat we de SGP kwijtraken.

Maar nogmaals: je principiële houding waardeer ik en zet me aan het denken.
CvdW

Bericht door CvdW »

Bedankt voor je reactie Job.
Straks ligt voor ons dat mevrouw Janse namens SGP op de lijst voor de Tweede Kamer staat. Natuurlijk op de een onverkiesbare plaats. Echter door voorkeurstemmen claimt ze haar plaats.
Moeten we nu steeds ' het ligt er nu eenmaal' verder gaan op dit dwaalspoor.
Het argument dan bestaat de SGP niet meer. Laat zien dat we niet op God vertrouwen. Daarom niet alleen hoorder van het Woord zijn, maar vooral een dader van het Woord zijn.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik snap de ophef niet zo. De verkiezingscommissie, daarna het hoofdbestuur en daarna de leden gaan over de samenstelling en vaststelling van de lijst. Niet plaatselijke kiesverenigingen.

Ook al zou het hoofdbestuur de lijst voorleggen aan de afgevaardigden, dan is de kans heel groot, geheel in lijn met de stemming recent, dat de lijst gewijzigd (lees: zonder een vrouw) wordt vastgesteld.

Kortom: allemaal drukte en speculatie om niets.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
CvdW

Bericht door CvdW »

Maanenschijn schreef: Vandaag, 09:49 Ik snap de ophef niet zo. De verkiezingscommissie, daarna het hoofdbestuur en daarna de leden gaan over de samenstelling en vaststelling van de lijst. Niet plaatselijke kiesverenigingen.

Ook al zou het hoofdbestuur de lijst voorleggen aan de afgevaardigden, dan is de kans heel groot, geheel in lijn met de stemming recent, dat de lijst gewijzigd (lees: zonder een vrouw) wordt vastgesteld.

U noemt het ophef. SGP is op het verdwaalde spoor.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

CvdW schreef:
Maanenschijn schreef: Vandaag, 09:49 Ik snap de ophef niet zo. De verkiezingscommissie, daarna het hoofdbestuur en daarna de leden gaan over de samenstelling en vaststelling van de lijst. Niet plaatselijke kiesverenigingen.

U noemt het ophef. SGP is op het verdwaalde spoor.
Of het verdwaald is, of niet, is een discussie die speelt sinds het opstellen van het beginselprogramma. Ik constateer daarmee dat het wel of niet verdwaald zijn een mening is maar feitelijk al decennia verschillend is te onderbouwen.

Daarom is de ophef nu niet anders dan een met regelmaat terugkerende discussie, geheel in lijn met de historie van de partij.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie