Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

merel

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

Bericht door merel »

Ben wel benieuwd wie van beiden jij ziet als een middenpredikant? Bij mijn weten zijn zij inderdaad beiden linkerflank predikanten en hebben ook altijd in linkerflank kerken van de CGK gestaan. Als zij bij mijn ouders preken, schakelen mijn ouders over naar een middenflank predikant in de buurt.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Vandaag, 10:34 Op die manier is de linkerflank ongeveer de helft.
Ongeveer een derde. Maar je kunt het niet met een schaartje knippen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

merel schreef: Vandaag, 10:41 Ben wel benieuwd wie van beiden jij ziet als een middenpredikant? Bij mijn weten zijn zij inderdaad beiden linkerflank predikanten en hebben ook altijd in linkerflank kerken van de CGK gestaan. Als zij bij mijn ouders preken, schakelen mijn ouders over naar een middenflank predikant in de buurt.
De interviewer en de beide geïnterviewden waren het samen eens dat ds. Smits niet van de linkerflank is. Maar goed, dat zegt niet alles.

Ik neem dan aan dat dit niet klopt.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Vandaag, 11:01
merel schreef: Vandaag, 10:41 Ben wel benieuwd wie van beiden jij ziet als een middenpredikant? Bij mijn weten zijn zij inderdaad beiden linkerflank predikanten en hebben ook altijd in linkerflank kerken van de CGK gestaan. Als zij bij mijn ouders preken, schakelen mijn ouders over naar een middenflank predikant in de buurt.
De interviewer en de beide geïnterviewden waren het samen eens dat ds. Smits niet van de linkerflank is. Maar goed, dat zegt niet alles.

Je bent in de CGK al snel ‘midden’ . Ik kan altijd wel een broeder vinden die rechts van mij zit dus ben ik ‘midden’ . :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ZWP

Bericht door ZWP »

huisman schreef: Vandaag, 11:15
DDD schreef: Vandaag, 11:01

Je bent in de CGK al snel ‘midden’ . Ik kan altijd wel een broeder vinden die rechts van mij zit dus ben ik ‘midden’ . :huhu
Haha, zo kun je het ook bekijken. Maar jij weet wel beter.

Ds. Smits is niet midden mijns inziens, niet meer in ieder geval.
Maar vreemd dat hij dat niet van zichzelf zegt. Of vindt iedereen zich eigenlijk midden?
merel

Bericht door merel »

Dat zal hij van zichzelf waarschijnlijk niet zeggen, omdat hij van oorsprong vanuit de HHK of GG komt. Ik ben even kwijt welke kerk het was. Hij zal zichzelf daarom eerder als midden ervaren. Terwijl hij dat echt niet is.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef: Vandaag, 11:41 Dat zal hij van zichzelf waarschijnlijk niet zeggen, omdat hij van oorsprong vanuit de HHK of GG komt. Ik ben even kwijt welke kerk het was. Hij zal zichzelf daarom eerder als midden ervaren. Terwijl hij dat echt niet is.
GG.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel

Bericht door merel »

Ah, dus toch. Uit dezelfde gemeente als ds. W de Bruin. Ik verbaas mij er altijd over hoe mensen vanuit de GG zo kunnen verschuiven.
MGG

Bericht door MGG »

merel schreef: Vandaag, 12:51 Ah, dus toch. Uit dezelfde gemeente als ds. W de Bruin. Ik verbaas mij er altijd over hoe mensen vanuit de GG zo kunnen verschuiven.
En dat volgens sommige de GG elke vertrekker als een verlies voor het kerkverband moeten zien. Zeker als zij in andere kerkverbanden dominee worden. Een deel van de vertrekkers staat zo anders in het geloof dat het verstandig is dat zij een ander kerkelijk onderdak zoeken.
DDD

Bericht door DDD »

Welnee. Het zou de kerkmuren een stuk lager maken als dominees gewoon bleven op de plaats waar de Heere hen geroepen heeft.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

MGG schreef:
merel schreef: Vandaag, 12:51 Ah, dus toch. Uit dezelfde gemeente als ds. W de Bruin. Ik verbaas mij er altijd over hoe mensen vanuit de GG zo kunnen verschuiven.
En dat volgens sommige de GG elke vertrekker als een verlies voor het kerkverband moeten zien. Zeker als zij in andere kerkverbanden dominee worden. Een deel van de vertrekkers staat zo anders in het geloof dat het verstandig is dat zij een ander kerkelijk onderdak zoeken.
De koers van iemand nu zegt nog niks over hoe die zou zijn geweest als hij/zij gebleven was. Dan was er misschien weer een heel andere invloed geweest en een andere koers dan deze nu is.
Plaats reactie