Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024
Ben wel benieuwd wie van beiden jij ziet als een middenpredikant? Bij mijn weten zijn zij inderdaad beiden linkerflank predikanten en hebben ook altijd in linkerflank kerken van de CGK gestaan. Als zij bij mijn ouders preken, schakelen mijn ouders over naar een middenflank predikant in de buurt.
Ongeveer een derde. Maar je kunt het niet met een schaartje knippen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De interviewer en de beide geïnterviewden waren het samen eens dat ds. Smits niet van de linkerflank is. Maar goed, dat zegt niet alles.merel schreef: ↑Vandaag, 10:41 Ben wel benieuwd wie van beiden jij ziet als een middenpredikant? Bij mijn weten zijn zij inderdaad beiden linkerflank predikanten en hebben ook altijd in linkerflank kerken van de CGK gestaan. Als zij bij mijn ouders preken, schakelen mijn ouders over naar een middenflank predikant in de buurt.
Ik neem dan aan dat dit niet klopt.
Je bent in de CGK al snel ‘midden’ . Ik kan altijd wel een broeder vinden die rechts van mij zit dus ben ik ‘midden’ .DDD schreef: ↑Vandaag, 11:01De interviewer en de beide geïnterviewden waren het samen eens dat ds. Smits niet van de linkerflank is. Maar goed, dat zegt niet alles.merel schreef: ↑Vandaag, 10:41 Ben wel benieuwd wie van beiden jij ziet als een middenpredikant? Bij mijn weten zijn zij inderdaad beiden linkerflank predikanten en hebben ook altijd in linkerflank kerken van de CGK gestaan. Als zij bij mijn ouders preken, schakelen mijn ouders over naar een middenflank predikant in de buurt.
Ik neem dan aan dat dit niet klopt.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Haha, zo kun je het ook bekijken. Maar jij weet wel beter.huisman schreef: ↑Vandaag, 11:15Je bent in de CGK al snel ‘midden’ . Ik kan altijd wel een broeder vinden die rechts van mij zit dus ben ik ‘midden’ .DDD schreef: ↑Vandaag, 11:01De interviewer en de beide geïnterviewden waren het samen eens dat ds. Smits niet van de linkerflank is. Maar goed, dat zegt niet alles.merel schreef: ↑Vandaag, 10:41 Ben wel benieuwd wie van beiden jij ziet als een middenpredikant? Bij mijn weten zijn zij inderdaad beiden linkerflank predikanten en hebben ook altijd in linkerflank kerken van de CGK gestaan. Als zij bij mijn ouders preken, schakelen mijn ouders over naar een middenflank predikant in de buurt.
Ik neem dan aan dat dit niet klopt.![]()
Ds. Smits is niet midden mijns inziens, niet meer in ieder geval.
Maar vreemd dat hij dat niet van zichzelf zegt. Of vindt iedereen zich eigenlijk midden?
Dat zal hij van zichzelf waarschijnlijk niet zeggen, omdat hij van oorsprong vanuit de HHK of GG komt. Ik ben even kwijt welke kerk het was. Hij zal zichzelf daarom eerder als midden ervaren. Terwijl hij dat echt niet is.
- J.C. Philpot
GG.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ah, dus toch. Uit dezelfde gemeente als ds. W de Bruin. Ik verbaas mij er altijd over hoe mensen vanuit de GG zo kunnen verschuiven.
-
En dat volgens sommige de GG elke vertrekker als een verlies voor het kerkverband moeten zien. Zeker als zij in andere kerkverbanden dominee worden. Een deel van de vertrekkers staat zo anders in het geloof dat het verstandig is dat zij een ander kerkelijk onderdak zoeken.
Welnee. Het zou de kerkmuren een stuk lager maken als dominees gewoon bleven op de plaats waar de Heere hen geroepen heeft.
- FlyingEagle
De koers van iemand nu zegt nog niks over hoe die zou zijn geweest als hij/zij gebleven was. Dan was er misschien weer een heel andere invloed geweest en een andere koers dan deze nu is.MGG schreef:En dat volgens sommige de GG elke vertrekker als een verlies voor het kerkverband moeten zien. Zeker als zij in andere kerkverbanden dominee worden. Een deel van de vertrekkers staat zo anders in het geloof dat het verstandig is dat zij een ander kerkelijk onderdak zoeken.
Zomaar over een vertrek heenstappen en het niet meer zien als verlies is een verlies.MGG schreef: ↑Vandaag, 13:14En dat volgens sommige de GG elke vertrekker als een verlies voor het kerkverband moeten zien. Zeker als zij in andere kerkverbanden dominee worden. Een deel van de vertrekkers staat zo anders in het geloof dat het verstandig is dat zij een ander kerkelijk onderdak zoeken.
Wie is ds. W de Bruin?
Voorheen predikant van CGK Purmerend en CGK Zutphen en nu krijgsmachtpredikant.
Sol Justitia Illustra Nos
-
Eens, daarom zei ik bewust een deel.FlyingEagle schreef: ↑Vandaag, 15:24De koers van iemand nu zegt nog niks over hoe die zou zijn geweest als hij/zij gebleven was. Dan was er misschien weer een heel andere invloed geweest en een andere koers dan deze nu is.MGG schreef:En dat volgens sommige de GG elke vertrekker als een verlies voor het kerkverband moeten zien. Zeker als zij in andere kerkverbanden dominee worden. Een deel van de vertrekkers staat zo anders in het geloof dat het verstandig is dat zij een ander kerkelijk onderdak zoeken.