Re: Kleine ergernissen
Geplaatst: 19 sep 2024, 09:24
Precies. Ik onderwerp me zeker aan hun tucht, mocht ik een straf in de vorm van een boete krijgen.
Kijk, je begint me te kennen broeder. Maar serieus: ik durf in de avond/nacht op een lege weg gerust de maximum snelheid te overschrijden. De geest van de wet is voor mij: geen gevaarlijke situaties ingaan/veroorzaken.
Dat weet ik. Ik deel je mening.
Dit lijkt me lichtelijk 'op de persoon' en dat had ik van jou niet verwacht. En ja, ik probeer me zeker aan de regels te houden, omdat dat onze opdracht is. Als je ooit iemand het ziekenhuis hebt ingereden door eigen schuld praat je wel anders. En dan zeggen: ik durf?? Ik durf gerust tegen het vijfde gebod in te gaan? En overigens, als je dat niet serieus kunt nemen, vraag ik me af waarom je jezelf dan wel zo opwindt als het over jouw stokpaardjes gaat.GerefGemeente-lid schreef: ↑19 sep 2024, 09:32Dat weet ik. Ik deel je mening.Zeeuw schreef: ↑19 sep 2024, 09:30Kijk, je begint me te kennen broeder. Maar serieus: ik durf in de avond/nacht op een lege weg gerust de maximum snelheid te overschrijden. De geest van de wet is voor mij: geen gevaarlijke situaties ingaan/veroorzaken.
Maar blijkbaar zijn er ook hele brave inwoners, die nooit foutloos rijden in het verkeer en verder ook nooit andere fouten maken, maar alleen anderen kritisch bevragen op alles waarvan ze zelf vinden dat het niet door de beugel kan. En dat terwijl er inhoudelijk geen enkele discussie mogelijk is. Daar erger ik me dan weer mateloos groen en geel aan.
Ik niet hoor. Inwoner mag dit gerust vinden en heeft in algemene termen ook gewoon gelijk. Ik geef aan dat voor mij veiligheid de belangrijke geest van de wet is en ik een correctie in de vorm van een boete absoluut zal accepteren.GerefGemeente-lid schreef: ↑19 sep 2024, 09:32Dat weet ik. Ik deel je mening.Zeeuw schreef: ↑19 sep 2024, 09:30Kijk, je begint me te kennen broeder. Maar serieus: ik durf in de avond/nacht op een lege weg gerust de maximum snelheid te overschrijden. De geest van de wet is voor mij: geen gevaarlijke situaties ingaan/veroorzaken.
Maar blijkbaar zijn er ook hele brave inwoners, die nooit foutloos rijden in het verkeer en verder ook nooit andere fouten maken, maar alleen anderen kritisch bevragen op alles waarvan ze zelf vinden dat het niet door de beugel kan. En dat terwijl er inhoudelijk geen enkele discussie mogelijk is. Daar erger ik me dan weer mateloos groen en geel aan.
Ja, maar met 100 km door een dorp knallen en een dronken feestganger zonder licht scheppen lijkt me ook niet wenselijk. Dus ik zou die limieten toch maar in acht nemen. (Even tegen de 90 rijden op een provinciale weg is overigens van een andere categorie).Kijk, je begint me te kennen broeder. Maar serieus: ik durf in de avond/nacht op een lege weg gerust de maximum snelheid te overschrijden. De geest van de wet is voor mij: geen gevaarlijke situaties ingaan/veroorzaken.
Ik schrijf letterlijk 'geen gevaarlijke situaties veroorzaken'. Dus nee, dan ga je niet zo door een dorp heen. Je laatste zin is precies waar ik het over heb.Herman schreef: ↑20 sep 2024, 08:12Ja, maar met 100 km door een dorp knallen en een dronken feestganger zonder licht scheppen lijkt me ook niet wenselijk. Dus ik zou die limieten toch maar in acht nemen. (Even tegen de 90 rijden op een provinciale weg is overigens van een andere categorie).Kijk, je begint me te kennen broeder. Maar serieus: ik durf in de avond/nacht op een lege weg gerust de maximum snelheid te overschrijden. De geest van de wet is voor mij: geen gevaarlijke situaties ingaan/veroorzaken.
Je trekt het nogal ver door met 'naar eigen believen oprekken'. Ik geloof dat onze overheid naar '0 doden in het verkeer' wil. Dat zal nooit lukken, maar dat is de basis van mijn rijgedrag.Maanenschijn schreef: ↑20 sep 2024, 09:52 Een bepaalde snelheid mogen en kunnen zijn twee verschillende grootheden. Daar komt je vooral achter in landen waar de wegen niet zo best zijn.
Ik ben overigens volstrekt niet eens dat je naar eigen believen de maximum snelheid op mag rekken. Door de wettelijke overheid is een grens gesteld. Het is niet aan ons om die als het ons uitkomt maar wat minder serieus te nemen. Ik denk dat dat niet Bijbels is.
Daarbij ook gelijk maar bekennen dat ik die wettelijke grens veelvuldig overtreed. Ik rij graag stevig door. Maar dat krijg ik niet goed gepraat.
Toch is er sprake van een gevoelsargument: als ik denk dat de veiligheid niet in het geding is, mag ik de opgelegde regels overtreden.Zeeuw schreef: ↑20 sep 2024, 09:59Je trekt het nogal ver door met 'naar eigen believen oprekken'. Ik geloof dat onze overheid naar '0 doden in het verkeer' wil. Dat zal nooit lukken, maar dat is de basis van mijn rijgedrag.Maanenschijn schreef: ↑20 sep 2024, 09:52 Een bepaalde snelheid mogen en kunnen zijn twee verschillende grootheden. Daar komt je vooral achter in landen waar de wegen niet zo best zijn.
Ik ben overigens volstrekt niet eens dat je naar eigen believen de maximum snelheid op mag rekken. Door de wettelijke overheid is een grens gesteld. Het is niet aan ons om die als het ons uitkomt maar wat minder serieus te nemen. Ik denk dat dat niet Bijbels is.
Daarbij ook gelijk maar bekennen dat ik die wettelijke grens veelvuldig overtreed. Ik rij graag stevig door. Maar dat krijg ik niet goed gepraat.
Mijn wettelijke overheid zegt dat ik overdag 100 en vanaf 19.00 130 mag rijden obv een voor mij wat vage onderbouwing. Daar houd ik me overdag vaak keurig aan, in de avond eigenlijk ook wel. Maar als de veiligheid niet in het geding is kan dat ook wel iets harder, maar nog steeds veiliger zijn. Dus nee, ik voel me dan niet schuldig en niet on-Bijbels.
Ik vind het pas raar als je vind dat je het niet goed gepraat krijgt en het dan toch doet.
Het is een gevoelsargument, klopt. Net als 'bij een stop-bord' moet je volledig tot stilstand komen voor je weer gaat rijden' en ook dat doe ik niet als ik links en rechts niemand aan zie komen. Jij wel?Inwoner schreef: ↑20 sep 2024, 10:02Toch is er sprake van een gevoelsargument: als ik denk dat de veiligheid niet in het geding is, mag ik de opgelegde regels overtreden.Zeeuw schreef: ↑20 sep 2024, 09:59Je trekt het nogal ver door met 'naar eigen believen oprekken'. Ik geloof dat onze overheid naar '0 doden in het verkeer' wil. Dat zal nooit lukken, maar dat is de basis van mijn rijgedrag.Maanenschijn schreef: ↑20 sep 2024, 09:52 Een bepaalde snelheid mogen en kunnen zijn twee verschillende grootheden. Daar komt je vooral achter in landen waar de wegen niet zo best zijn.
Ik ben overigens volstrekt niet eens dat je naar eigen believen de maximum snelheid op mag rekken. Door de wettelijke overheid is een grens gesteld. Het is niet aan ons om die als het ons uitkomt maar wat minder serieus te nemen. Ik denk dat dat niet Bijbels is.
Daarbij ook gelijk maar bekennen dat ik die wettelijke grens veelvuldig overtreed. Ik rij graag stevig door. Maar dat krijg ik niet goed gepraat.
Mijn wettelijke overheid zegt dat ik overdag 100 en vanaf 19.00 130 mag rijden obv een voor mij wat vage onderbouwing. Daar houd ik me overdag vaak keurig aan, in de avond eigenlijk ook wel. Maar als de veiligheid niet in het geding is kan dat ook wel iets harder, maar nog steeds veiliger zijn. Dus nee, ik voel me dan niet schuldig en niet on-Bijbels.
Ik vind het pas raar als je vind dat je het niet goed gepraat krijgt en het dan toch doet.
Geldt dat dan (ook) 'voor allen die over ons gesteld zijn'??