Nee. Ik geloof dat ook niet.DDD schreef:Dat zijn geen redenen voor censuur. Dat kan bij de classis geen stand houden.Muurbloem schreef:Waarom niet?DDD schreef:Dat kan toch helemaal niet?
Je zou ook de consulent kunnen informeren hierover.
Nee. Ik geloof dat ook niet.DDD schreef:Dat zijn geen redenen voor censuur. Dat kan bij de classis geen stand houden.Muurbloem schreef:Waarom niet?DDD schreef:Dat kan toch helemaal niet?
Duidelijk. Dat komt de sfeer niet echt ten goede, natuurlijk. Daar zal de een ook beter mee om kunnen gaan dan de ander. Ik hoop eigenlijk vooral dat je begrijpt dat het echt heel moeilijk kan zijn om te blijven.GerefGemeente-lid schreef:Dezelfde weg als casus 2. Al vraag ik me af hoe de kerkenraad dat kan weten. Je hoeft dat toch helemaal niet te melden?Muurbloem schreef:Casus 3: wat als je niet mag deelnemen aan het Avondmaal omdat je bent gevaccineerd? Of andere bijzaken, waar verschillend over gedacht mag worden? Ik bedoel dit niet vervelend, maar het kan best ingewikkeld zijn om te blijven in sommige gevallen.GerefGemeente-lid schreef:Dan zou ik een bezwaar indienen bij de kerkenraad, vervolgens de classis en dan de PS of de GS.Bertiel schreef:Casus 2: wat als je in een midden GG gemeente geboren bent die tijdens je leven steeds verder naar Links opschuift en het lijkt alsof de veronderstelde wedergeboorte wordt geleerd?
In mijn gemeente is daar tijdens de zondagse erediensten gelukkig geen sprake van, al hoor ik het soms wel in de gemeente zelf voorbij komen. Ik vind dat wel erg zorgelijk.
Nee, dat zijn corona-sterfgevallen.Erskinees schreef: Natuurlijk verschilt de uitstroom per regio. In veel regio's heeft de HHK aantrekkingskracht. Het ledental van de GG Gouda is ook niet heel stabiel lijkt het, daar zal dan uitstroom naar een ander kerkverband zijn.
Ja. En aanzienlijk ook.Delftenaar schreef:Tegelijk groeien iets verderop de gemeenten van Stolwijk en Berkenwoude wel.
Aanzienlijk? Zeker niet meer dan het geboorteoverschot.GerefGemeente-lid schreef:Ja. En aanzienlijk ook.Delftenaar schreef:Tegelijk groeien iets verderop de gemeenten van Stolwijk en Berkenwoude wel.
Berkenwoude heeft zelfs een nieuwe kerk.
Juist.Jannah schreef:Barneveld Zuid gaat vanaf 23-12 het eigen kerkgebouw weer in gebruik nemen, uitgebreid met een galerij van 550 zitplaatsen.
Fijn, ik ben blij voor de gemeente, het zal een mooi gezicht zijn.Jannah schreef:Barneveld Zuid gaat vanaf 23-12 het eigen kerkgebouw weer in gebruik nemen, uitgebreid met een galerij van 550 zitplaatsen.
Het is wel bevorderlijk voor de grootte van de kerkelijke gemeenten. Een gemeente met 400 á 500 (doop)leden is voor een kandidaat of oudere predikant een mooie grootte. Dus wat mij betreft vindt dat nog wat meer ingang binnen de gezindte.windorgel schreef:Mensen wonen graag landelijk. Je ziet volop mensen verhuizen van de steden en grotere dorpen (Gouda, Krimpen etc) naar kleine dorpen.
Grappig. Ik heb toch echt niks met die megagemeenten. Maar jij bent het gewend natuurlijk.pierre27 schreef:Fijn, ik ben blij voor de gemeente, het zal een mooi gezicht zijn.Jannah schreef:Barneveld Zuid gaat vanaf 23-12 het eigen kerkgebouw weer in gebruik nemen, uitgebreid met een galerij van 550 zitplaatsen.
Pierre27 vindt alles mooi.Ad Anker schreef:Grappig. Ik heb toch echt niks met die megagemeenten. Maar jij bent het gewend natuurlijk.pierre27 schreef:Fijn, ik ben blij voor de gemeente, het zal een mooi gezicht zijn.Jannah schreef:Barneveld Zuid gaat vanaf 23-12 het eigen kerkgebouw weer in gebruik nemen, uitgebreid met een galerij van 550 zitplaatsen.
Zal die kerk ooit vol worden?
Ik vond de kerk zonder galerij niks fijn, nu is het meer een geheel.Ad Anker schreef:Grappig. Ik heb toch echt niks met die megagemeenten. Maar jij bent het gewend natuurlijk.pierre27 schreef:Fijn, ik ben blij voor de gemeente, het zal een mooi gezicht zijn.Jannah schreef:Barneveld Zuid gaat vanaf 23-12 het eigen kerkgebouw weer in gebruik nemen, uitgebreid met een galerij van 550 zitplaatsen.
Zal die kerk ooit vol worden?