Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken
-
Re: Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken
Er zijn 3 mannen aangenomen
APELDOORN – Het curatorium van de Theologische Universiteit Apeldoorn (TUA) van de Christelijke Gereformeerde Kerken heeft via het zogenoemde admissie-examen drie studenten toegelaten tot de opleiding voor predikant.
Het betreft P. A. C. Boom uit Apeldoorn, S. P. Roosendaal uit Apeldoorn en T. Wijnsma uit Creil.
Boom (27) is bachelorstudent aan de TUA, ongehuwd en lid van de christelijke gereformeerde kerk (cgk) te Apeldoorn-Oost.
Roosendaal (25) is masterstudent aan de TUA, gehuwd en eveneens lid van de cgk Apeldoorn-Oost.
Wijnsma (31) is bachelorstudent aan de TUA, parttime docent godsdienst aan de Pieter Zandt scholengemeenschap, gehuwd en lid van de cgk te Urk (Maranatha).
Het curatorium maakte maandag verder bekend dat het preekconsent heeft verleend aan D. Bos uit Urk.
APELDOORN – Het curatorium van de Theologische Universiteit Apeldoorn (TUA) van de Christelijke Gereformeerde Kerken heeft via het zogenoemde admissie-examen drie studenten toegelaten tot de opleiding voor predikant.
Het betreft P. A. C. Boom uit Apeldoorn, S. P. Roosendaal uit Apeldoorn en T. Wijnsma uit Creil.
Boom (27) is bachelorstudent aan de TUA, ongehuwd en lid van de christelijke gereformeerde kerk (cgk) te Apeldoorn-Oost.
Roosendaal (25) is masterstudent aan de TUA, gehuwd en eveneens lid van de cgk Apeldoorn-Oost.
Wijnsma (31) is bachelorstudent aan de TUA, parttime docent godsdienst aan de Pieter Zandt scholengemeenschap, gehuwd en lid van de cgk te Urk (Maranatha).
Het curatorium maakte maandag verder bekend dat het preekconsent heeft verleend aan D. Bos uit Urk.
- Wilma van den Berg
ronald1980 schreef:Er zijn 3 mannen aangenomen
Een voorrecht...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Roosendaal ken ik wel. Hij zat in 4/5 HAVO op de Fruytier bij mijn zusje in de klas. Was altijd een heel actief en fijn iemand!Wilma van den Berg schreef:ronald1980 schreef:Er zijn 3 mannen aangenomen
Een voorrecht...
Wel apart, dat dit bericht er al drie of vier dagen staat en dat er nog geen spoortje van kritiek is gekomen. Het zijn voorwaar minder toegelatenen dan bij de Gereformeerden Gemeenten!
Wat voor kritiek wil je dan zo graag horen?Erasmiaan schreef:Wel apart, dat dit bericht er al drie of vier dagen staat en dat er nog geen spoortje van kritiek is gekomen. Het zijn voorwaar minder toegelatenen dan bij de Gereformeerden Gemeenten!

Ik hoor liever geen kritiek op kerkelijke instellingen. Maar vanuit een bepaalde hoek had ik wel kritiek verwacht vanwege het lage aantal toegelatenen.Mister schreef:Wat voor kritiek wil je dan zo graag horen?Erasmiaan schreef:Wel apart, dat dit bericht er al drie of vier dagen staat en dat er nog geen spoortje van kritiek is gekomen. Het zijn voorwaar minder toegelatenen dan bij de Gereformeerden Gemeenten!
Tja, ik kan je er niet aan helpen...Erasmiaan schreef:Ik hoor liever geen kritiek op kerkelijke instellingen. Maar vanuit een bepaalde hoek had ik wel kritiek verwacht vanwege het lage aantal toegelatenen.Mister schreef:Wat voor kritiek wil je dan zo graag horen?Erasmiaan schreef:Wel apart, dat dit bericht er al drie of vier dagen staat en dat er nog geen spoortje van kritiek is gekomen. Het zijn voorwaar minder toegelatenen dan bij de Gereformeerden Gemeenten!
Het zijn er weinig. Maar de criteria die het curatorium van de CGK hanteert zijn erg transparant en Bijbels. De kritiek op het curatorium van de GG (waar je op zinspeelt) komt ook niet vanwege het lage aantal mensen wat ze toelaten, maar vanwege de ontransparante en (al dan niet vermeend)-onbijbelse criteria die ze hanteren.Erasmiaan schreef:Ik hoor liever geen kritiek op kerkelijke instellingen. Maar vanuit een bepaalde hoek had ik wel kritiek verwacht vanwege het lage aantal toegelatenen.Mister schreef:Wat voor kritiek wil je dan zo graag horen?Erasmiaan schreef:Wel apart, dat dit bericht er al drie of vier dagen staat en dat er nog geen spoortje van kritiek is gekomen. Het zijn voorwaar minder toegelatenen dan bij de Gereformeerden Gemeenten!
ik denk ook, nee dat weet ik zelfs, dat de CGK een veel ruimer toelatingsbeleid heeft. Vergelijk eens om maar wat te noemen: ds. van der Veer en ds. van der Meij...memento schreef:Het zijn er weinig. Maar de criteria die het curatorium van de CGK hanteert zijn erg transparant en Bijbels. De kritiek op het curatorium van de GG (waar je op zinspeelt) komt ook niet vanwege het lage aantal mensen wat ze toelaten, maar vanwege de ontransparante en (al dan niet vermeend)-onbijbelse criteria die ze hanteren.Erasmiaan schreef:Ik hoor liever geen kritiek op kerkelijke instellingen. Maar vanuit een bepaalde hoek had ik wel kritiek verwacht vanwege het lage aantal toegelatenen.Mister schreef:Wat voor kritiek wil je dan zo graag horen?Erasmiaan schreef:Wel apart, dat dit bericht er al drie of vier dagen staat en dat er nog geen spoortje van kritiek is gekomen. Het zijn voorwaar minder toegelatenen dan bij de Gereformeerden Gemeenten!
Volgens mij staan die verder uit elkaar als veel GG'ers in vergelijking met GGiN'ers.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Ik kan ook GG'ers noemen die heel ver uit elkaar staan...-DIA- schreef:ik denk ook, nee dat weet ik zelfs, dat de CGK een veel ruimer toelatingsbeleid heeft. Vergelijk eens om maar wat te noemen: ds. van der Veer en ds. van der Meij...memento schreef:Het zijn er weinig. Maar de criteria die het curatorium van de CGK hanteert zijn erg transparant en Bijbels. De kritiek op het curatorium van de GG (waar je op zinspeelt) komt ook niet vanwege het lage aantal mensen wat ze toelaten, maar vanwege de ontransparante en (al dan niet vermeend)-onbijbelse criteria die ze hanteren.
Volgens mij staan die verder uit elkaar als veel GG'ers in vergelijking met GGiN'ers.
Wat heeft de breedte van het kerkgenootschap precies te maken met het beleid van het curatorium?-DIA- schreef: ik denk ook, nee dat weet ik zelfs, dat de CGK een veel ruimer toelatingsbeleid heeft. Vergelijk eens om maar wat te noemen: ds. van der Veer en ds. van der Meij...
- Bert Mulder
- Contacteer:
Wij hebben slechts 2 studenten toegelaten, en wij hebben geen curatorium..(of je zou ons Theological School Committee zo noemen)...memento schreef: Het zijn er weinig. Maar de criteria die het curatorium van de CGK hanteert zijn erg transparant en Bijbels. De kritiek op het curatorium van de GG (waar je op zinspeelt) komt ook niet vanwege het lage aantal mensen wat ze toelaten, maar vanwege de ontransparante en (al dan niet vermeend)-onbijbelse criteria die ze hanteren.
Maar ja, we zijn ook slechts een klein kerkverband...
ADMISSION TO THE THEOLOGICAL SCHOOL
Admission Requirements
The curriculum is designed for those Protestant Reformed young menwho aspire to the ministry in the Protestant Reformed Churches. How-
ever, students from other churches are encouraged to enroll in this courseof study. Permission to enroll in the seminary is granted by the Synod of
the Protestant Reformed Churches upon recommendation of the Theo-logical School Committee.For a student to be considered for admission to the seminary he must
demonstrate that the following requirements have been met:
1) That he is (as verified by a letter of testimony from his consistory)a member in full communion, sound in faith, upright in walk, and
exhibits the qualities and personality necessary for a gospelminister. Such recommendation ought to contain the consistory’s
evaluation of the applicant’s spiritual and intellectual gifts, aswell as any other areas of concern.
2) That he is (as verified by a certificate from a reputable physician)in sound health.
3) That he has completed (as verified by official academic records)all the academic course requirements for entrance to the semi-
nary, viz.
a) the earning of a bachelor’s degree from an accredited collegeor university.
b) the completion of all pre-seminary course requirements.
4) That he has obtained (as verified by his academic records) acumulative grade point average of 2.7 (B-) in his pre-seminary
course requirements and a 2.7 cumulative GPA in his collegework. The student would do well to pay close attention to his
grade-point average as he proceeds through his college work,since admittance to the seminary is affected by his college GPA.
A student may be admitted on probation if he fails to meet eitherof the 2.7 grade point requirements. A student entering seminary
on probation shall remain on probation for one year, mustmaintain a C average, and must have no failing grade in any
course. His status shall be reviewed at the end of each semester during this year.
Application Procedure
Application for all students is made through the Theological SchoolCommittee. For the student who aspires to the ministry in the Protestant
Reformed Churches (diploma pre-licentiate) a personal appearance be-fore the Theological School Committee, at their March meeting, is re-
quired. After the personal interview and after the examination of thecredentials submitted by the applicant, the Theological School Committee
will decide if the applicant is admissible as a seminary student. If so, theTheological School Committee will make recommendation to the next
Synod that he be admitted. If there are any deficiencies in course work, thestudent will be so informed and his status will be probationary until such
deficiencies are made up.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Ik hoor juist graag kritiek, zolang die maar gefundeerd is. Een omgeving waarin kritiek niet mogelijk is leidt tot absolutisme.Erasmiaan schreef:
Ik hoor liever geen kritiek op kerkelijke instellingen.
Het is toch ook magertjes, drie personen. Persoonlijk zie ik liever dat mensen eerst op een algemen universiteit theologie studeren, en pas daarna de kerkelijke opleiding doen. Dan hebben ze in ieder geval geleerd buiten bepaalde kaders te denken, en dat zou een verrijking zijn.Maar vanuit een bepaalde hoek had ik wel kritiek verwacht vanwege het lage aantal toegelatenen.
In zo'n breedte is moeilijk een eenduidig oordeel over toelating te vellen.Zita schreef:Wat heeft de breedte van het kerkgenootschap precies te maken met het beleid van het curatorium?-DIA- schreef: ik denk ook, nee dat weet ik zelfs, dat de CGK een veel ruimer toelatingsbeleid heeft. Vergelijk eens om maar wat te noemen: ds. van der Veer en ds. van der Meij...
Ik zou haast zeggen: alles lijkt er dan wel haast bij door te kunnen..
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
DIA je bent slecht geïnformeerd. Bij de CGK worden er procentueel soms zelfs minder aangenomen dan bij de GG.-DIA- schreef:In zo'n breedte is moeilijk een eenduidig oordeel over toelating te vellen.Zita schreef:Wat heeft de breedte van het kerkgenootschap precies te maken met het beleid van het curatorium?-DIA- schreef: ik denk ook, nee dat weet ik zelfs, dat de CGK een veel ruimer toelatingsbeleid heeft. Vergelijk eens om maar wat te noemen: ds. van der Veer en ds. van der Meij...
Ik zou haast zeggen: alles lijkt er dan wel haast bij door te kunnen..
Laatst gewijzigd door Luther op 18 jun 2009, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)