Ik weet alleen dat daar waar statistiek in het spel kwam, het voor een groot deel verkeerd is geinterpreteerd door de rechters en dat er een geval van een overdosis leek te zijn bij een bijna sterfgeval van een baby, waarbij dezelfde baby later stierf aan een overdosis van hetzelfde medicijn/pijnstiller (toen Lucia de B al in de gevangenis zat). Soms lijkt men niet te beseffen dat er in het ziekenhuis naar verhouding meer mensen overlijden dan daarbuiten en dat men wel eens onbewust risicos neemt met pijnstillers als men een kind heel veel pijn ziet hebben. (Ik las later statistieken van sterfgevallen door ditzelfde medicijn, waarbij het meestal als ongeluk werd beoordeeld, en in enkele gevallen als zelfmoord, in de gevallen van zelfmoord was de concentratie van het medicijn in het bloed echter veel hoger dan het geval was bij de baby, in de Lucia zaak.BJD schreef:Ik lees het ook net..Erasmiaan schreef:Lucia de B. vrijgesproken
Kent iemand de zaak goed genoeg om te begrijpen dat eerdere rechters haar wel hebben veroordeeld? Hoe waren haar verklaringen bv?
Ik denk dat er sprake is geweest van tunnelvisie bij het gerecht.