Verkiezingen: de uitslagen en hoe nu verder....

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

limosa schreef:
memento schreef:Wat me erg tegenviel in het laatste lijsttrekkersdebat was de slappe houding van vdVlies over moslims, op de vraag of hij tegen verdergaande moslamisering van NL was, kwam er geen duidelijk 'nee'. Terwijl dat iets is wat ik van de SGP, als christelijke partij die de NGB zo hoog heeft staan, toch wel verwacht...
mmm, gezien de NGB heb je gelijk maar politiek is ook zoeken naar praktische invulling, al te veel tegen moslims zijn kan als resultaat hebben dat wij zelf in het nauw komen, bijvoorbeeld op gebied van onderwijs
Prima, maar wees dan zo eerlijk om de belijdenis aan te passen n.a.v. gewijzigde visie op samenleving en overheid.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
limosa

Bericht door limosa »

memento schreef:
limosa schreef:(...) al te veel tegen moslims zijn kan als resultaat hebben dat wij zelf in het nauw komen, bijvoorbeeld op gebied van onderwijs
Ik dacht dat de SGP een principe-partij was. Eigen belang boven principes zetten vind ik niet echt netjes...
tja, ik weet ook niet echt hoe de SGP hier mee omgaat, maar als het resultaat is dat het refo-onderwijs niet meer van overheidswege gefinancierd wordt, wat is dan principieel?
limosa

Bericht door limosa »

Pim schreef:
limosa schreef:
memento schreef:Wat me erg tegenviel in het laatste lijsttrekkersdebat was de slappe houding van vdVlies over moslims, op de vraag of hij tegen verdergaande moslamisering van NL was, kwam er geen duidelijk 'nee'. Terwijl dat iets is wat ik van de SGP, als christelijke partij die de NGB zo hoog heeft staan, toch wel verwacht...
mmm, gezien de NGB heb je gelijk maar politiek is ook zoeken naar praktische invulling, al te veel tegen moslims zijn kan als resultaat hebben dat wij zelf in het nauw komen, bijvoorbeeld op gebied van onderwijs
Prima, maar wees dan zo eerlijk om de belijdenis aan te passen n.a.v. gewijzigde visie op samenleving en overheid.
nou, Pim, je kent de kerkelijke weg, doe een voorstel zou ik zeggen ;-)

maar ff serieus, je ziet daar toch een spagaat ontstaan, principes en praktijk sporen niet altijd meer
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Ach, de SGP heeft nu ook twee zetels bij de gratie van de vrouwen die eigenlijk niet mogen stemmen, maar dat wel doen.
Sterker nog: de SGP bestaat bij de gratie van de democratie waar ze tegen zijn. :roll:
Hoe ingewikkeld is het om politiek te bedrijven...
limosa

Bericht door limosa »

Afgewezen schreef:Ach, de SGP heeft nu ook twee zetels bij de gratie van de vrouwen die eigenlijk niet mogen stemmen, maar dat wel doen.
Sterker nog: de SGP bestaat bij de gratie van de democratie waar ze tegen zijn. :roll:
Hoe ingewikkeld is het om politiek te bedrijven...
"democratie waar ze tegen zijn" is wat te generaliserend denk ik

verder kun je streven naar theocratie zonder dat je tegen democratie bent
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

limosa schreef:
Afgewezen schreef:Ach, de SGP heeft nu ook twee zetels bij de gratie van de vrouwen die eigenlijk niet mogen stemmen, maar dat wel doen.
Sterker nog: de SGP bestaat bij de gratie van de democratie waar ze tegen zijn. :roll:
Hoe ingewikkeld is het om politiek te bedrijven...
"democratie waar ze tegen zijn" is wat te generaliserend denk ik

verder kun je streven naar theocratie zonder dat je tegen democratie bent
Dat komt ongeveer overeen met:

Ik ben niet tegen vrouwen in de tweede kamer maar streef er wel naar om ze te weren.

Theocratie sluit democratie uit. Ben je voor theocratie, dan ben je tegen democratie.
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

CU heeft mijn stem gekregen. Toch heb ik nog jarenlang SGP gestemd, maar de maat was vol.

Toen ik op TV de SGP avond zag in Wassenaar, werd ik bevestigd. Ben intussen te ver van de orthodox rechts reformatorische groep afgegroeid.

Wellicht is dat ook de reden dat er relatief veel jongeren op de SGP stemmen. Waarschijnlijk krijgen veel mensen toch meer oog voor andersdenkenden naarmate ze ouder worden.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

Afgewezen schreef:Ach, de SGP heeft nu ook twee zetels bij de gratie van de vrouwen die eigenlijk niet mogen stemmen, maar dat wel doen.
Sterker nog: de SGP bestaat bij de gratie van de democratie waar ze tegen zijn. :roll:
Hoe ingewikkeld is het om politiek te bedrijven...
Waar haal je dat vandaan dat vrouwen niet mogen stemmen? :roll:
limosa

Bericht door limosa »

Duuk schreef:Theocratie sluit democratie uit. Ben je voor theocratie, dan ben je tegen democratie.
Als je ongenuanceerd doet worden dit soort kwesties altijd een stuk eenvoudiger. Ik ben voor theocratie maar ik ga ervan uit dat we die regeringsvorm niet meer zullen meemaken. Democratie is van alle regeringsvormen die er dan nog zijn verreweg de beste. Ik kan dus tegelijkertijd overtuigd voorstander van de democratie zijn.

Los daarvan geldt welke vorm we ook hebben: de Heere regeert!
limosa

Bericht door limosa »

Duuk schreef:CU heeft mijn stem gekregen. Toch heb ik nog jarenlang SGP gestemd, maar de maat was vol.

Toen ik op TV de SGP avond zag in Wassenaar, werd ik bevestigd. Ben intussen te ver van de orthodox rechts reformatorische groep afgegroeid.

Wellicht is dat ook de reden dat er relatief veel jongeren op de SGP stemmen. Waarschijnlijk krijgen veel mensen toch meer oog voor andersdenkenden naarmate ze ouder worden.
Merkwaardig! Hoe kom je erop dat oog krijgen voor andersdenkenden synoniem is met weggroeien van de lijn van de reformatie.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Oude-Waarheid schreef:
Afgewezen schreef:Ach, de SGP heeft nu ook twee zetels bij de gratie van de vrouwen die eigenlijk niet mogen stemmen, maar dat wel doen.
Sterker nog: de SGP bestaat bij de gratie van de democratie waar ze tegen zijn. :roll:
Hoe ingewikkeld is het om politiek te bedrijven...
Waar haal je dat vandaan dat vrouwen niet mogen stemmen? :roll:
Is toch het oorspronkelijke standpunt van de SGP naar mijn beste weten.
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

limosa schreef:
Duuk schreef:CU heeft mijn stem gekregen. Toch heb ik nog jarenlang SGP gestemd, maar de maat was vol.

Toen ik op TV de SGP avond zag in Wassenaar, werd ik bevestigd. Ben intussen te ver van de orthodox rechts reformatorische groep afgegroeid.

Wellicht is dat ook de reden dat er relatief veel jongeren op de SGP stemmen. Waarschijnlijk krijgen veel mensen toch meer oog voor andersdenkenden naarmate ze ouder worden.
Merkwaardig! Hoe kom je erop dat oog krijgen voor andersdenkenden synoniem is met weggroeien van de lijn van de reformatie.
Ik heb niet gezegd dat dat synoniem daarvoor is. Het kan er wel voor zorgen dat je je eigen visie gaat bepalen in plaats van dat je je laat leiden door anderen. En dat kan weer resulteren in een andere visie. Net zo goed kan je visie hetzelfde blijven. Bij mij is dat dus veranderd.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Wat ik ontroerend vond is de toespraak van de partijleider van de PvdD vooral het slot ervan. Zie nos.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Duuk schreef:CU heeft mijn stem gekregen. Toch heb ik nog jarenlang SGP gestemd, maar de maat was vol.

Toen ik op TV de SGP avond zag in Wassenaar, werd ik bevestigd. Ben intussen te ver van de orthodox rechts reformatorische groep afgegroeid.

Wellicht is dat ook de reden dat er relatief veel jongeren op de SGP stemmen. Waarschijnlijk krijgen veel mensen toch meer oog voor andersdenkenden naarmate ze ouder worden.

Wat een onzin. Volgens mij is dat niet eens zo.

De meeste jongeren staan door studie etc. volledig in het leven.
limosa

Bericht door limosa »

Duuk schreef:
limosa schreef:
Duuk schreef:CU heeft mijn stem gekregen. Toch heb ik nog jarenlang SGP gestemd, maar de maat was vol.

Toen ik op TV de SGP avond zag in Wassenaar, werd ik bevestigd. Ben intussen te ver van de orthodox rechts reformatorische groep afgegroeid.

Wellicht is dat ook de reden dat er relatief veel jongeren op de SGP stemmen. Waarschijnlijk krijgen veel mensen toch meer oog voor andersdenkenden naarmate ze ouder worden.
Merkwaardig! Hoe kom je erop dat oog krijgen voor andersdenkenden synoniem is met weggroeien van de lijn van de reformatie.
Ik heb niet gezegd dat dat synoniem daarvoor is. Het kan er wel voor zorgen dat je je eigen visie gaat bepalen in plaats van dat je je laat leiden door anderen. En dat kan weer resulteren in een andere visie. Net zo goed kan je visie hetzelfde blijven. Bij mij is dat dus veranderd.
ah, oké, jíj bent door de andersdenkenden veranderd, het lijkt me wat kort door de bocht om dat gelijk van de meerderheid van de SGP-jongeren te zeggen
Plaats reactie