Op wie moet ik stemmen?

Petrus

Bericht door Petrus »

Als je de "levensbeschouwelijke kieswijzer" invult, met allemaal standpunten op regieuse basis, dan kan je nog eens raar op je neus kijken.................goed, ok, de SGP stond er niet bij, maar de "rest" dus wél.

De partij die het meest met de religieuse bezwaren en wat er onder Christenen leeft rekening houdt is merkwaardig genoeg de SP!!!

Het minst de VVD en D'66
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:
Vincent schreef:Als je niet strategisch maar wel principieel wilt stemmen op een partij die werkelijk christelijk is en die daadwerkelijk zegt: Zo zegt de Heere, is er slechts 1 mogelijkheid

STEM WIJS STEM SGP
Zijn het dan Staatkundig Gereformeerde Profeten?

Op het sociale vlak stemt de SGP niet altijd 'zo zegt de Heere'.
Vindt refo.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Petrus schreef:Als je de "levensbeschouwelijke kieswijzer" invult, met allemaal standpunten op regieuse basis, dan kan je nog eens raar op je neus kijken.................goed, ok, de SGP stond er niet bij, maar de "rest" dus wél.

De partij die het meest met de religieuse bezwaren en wat er onder Christenen leeft rekening houdt is merkwaardig genoeg de SP!!!

Het minst de VVD en D'66
SP? Ga je dan nog maar eens goed in hun standpunten verdiepen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Erasmiaan schreef:
SP? Ga je dan nog maar eens goed in hun standpunten verdiepen.
En dat zeg je tegen een oud-hoofdbestuurslid, denktanker en oud-kandidaat gem.raad van de SP?

Grappig........................ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Petrus schreef:
Erasmiaan schreef:
SP? Ga je dan nog maar eens goed in hun standpunten verdiepen.
En dat zeg je tegen een oud-hoofdbestuurslid, denktanker en oud-kandidaat gem.raad van de SP?

Grappig........................ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tja ik zie grote verschillen met een christelijke vertegenwoordiging. Misschien heb je een beetje een tunnelvisie als je zo'n "SP-bobo" was?
Petrus

Bericht door Petrus »

Erasmiaan schreef:
Tja ik zie grote verschillen met een christelijke vertegenwoordiging. Misschien heb je een beetje een tunnelvisie als je zo'n "SP-bobo" was?
Je kunt mij met geen mógelijkheid "betichten" van wat voor tunnelvisie dan ook..................

Ik wilde alleen zeggen dat die "stemwijzer" een wel merkwaardig soort stramien van stellingen had, waardoor je zélfs bij de SP kon uitkomen (wat ik feitelijk niet zo erg vindt hoor :mrgreen: ).

Maar, waar het gaat om de grote verschillen, dat klopt wel. Maar ze hebben zéker oog voor de problemen die christenen ontmoeten bij wet- en regelgeving. Het is een constant wikken en wegen, en schipperen tussen hún belangen en de ándere belangen die een rol spelen. Dat kwamen we in de denktank (de adviseurs van de kamerfractie) heel veel tegen.

Je kunt niet en nooit zeggen dat ze de belangen van Christenen aan hun laars lappen in de trant van "wat hebben wij met die groep te maken?"
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Bericht door dré »

De SP doet bij ons ook niet mee. :lol:

Allemaal zijn ze voor winkelsluiting op zondag,

sommige willen een Moskee wel toestaan anderen niet.

De CU vindt dat ambtenaren mogen weigeren homo huwelijken etc te sluiten, dus daar kan ik me goed in vinden, nieuw rechts vindt dat ambtenaren niet mogen weigeren.
Mogen ambetenaren hoofdoekjes dragen is ook nog zo'n punt.

De rest is allemaal plaatselijk gerommel over een zwembad, een wegverbreding, ondergrondsevuiloopslag etc. En dan zit ik meer op de lijn van andere partijen dan de CU. :?
dré
--------

Credo in unum Deo
Petrus

Bericht door Petrus »

dré schreef:De SP doet bij ons ook niet mee. :lol:
Joh, wat is dát nou jammer................. :mrgreen: :mrgreen:
Shaul

Bericht door Shaul »

Vincent schreef:Als je niet strategisch maar wel principieel wilt stemmen op een partij die werkelijk christelijk is en die daadwerkelijk zegt: Zo zegt de Heere, is er slechts 1 mogelijkheid

STEM WIJS STEM SGP
De SGP zegt niet wat God zegt of wil zeggen, maar de SGP geeft slechts een interpretatie van de bijbel weer.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

memento schreef:
Marnix schreef:
jan03 schreef:Ben ik helemaal met je eens, maar ik zou toch de voorkeur geven aan het feit dat er een christelijk geluid hoorbaar is!
Inderdaad. Dan kan je voor een partij gaan die wel rechtse standpunten heeft maar niet christelijk is, of een partij die geen rechtse standpunten heeft maar wel christelijk is. Weeg ze maar tegen elkaar af, wat vind jij belangrijker, rechtse standpunten of christelijke standpunten, of een bepaald menselijk gedachtengoed centraal staat of Gods Woord centraal. :)
Geheel onterecht. Kijk naar welke partij het best de lijn van Gods woord volgt in de keuzes die ze maken. En dat kan dan soms best een andere partij zijn.

Ter voorbeeld: De CU is bij ons lokaal een partij die minder met 'zware christenen' rekening houdt dan bv de Leefbaar partij. Als ik zie hoevaak de Leefbaar partij 'tegen' stemde 'omdat een groot gedeelte van onze inwoners daar religieuze bezwaren tegen heeft', terwijl de CU voorstemde...

Kortom, kijk eens verder dan de naam en identiteit, maar kijk naar wat ze doen...
Uiteraard. Mooie praatjes en vervolgens niets doen is inderdaad niet goed.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

jan03 schreef:Eens.

Ik ben SGP-er in hart en nieren, maar zou me geen moment bedenken wat ik zou moeten stemmen als ik die partij, om welke reden dan ook, niet zou kunnen stemmen!
Hier ben ik het , ondanks mijn kritiek op de CU, van harte mee eens.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

geledu schreef:
jan03 schreef:Eens.

Ik ben SGP-er in hart en nieren, maar zou me geen moment bedenken wat ik zou moeten stemmen als ik die partij, om welke reden dan ook, niet zou kunnen stemmen!
Hier ben ik het , ondanks mijn kritiek op de CU, van harte mee eens.
Geledu, we weten onderhand wel dat je sgp-er bent, en kritiek hebt op CU. Ik hoop niet dat ik dat nog 88.000 keer moet lezen deze week.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Gian schreef:
geledu schreef:
jan03 schreef:Eens.

Ik ben SGP-er in hart en nieren, maar zou me geen moment bedenken wat ik zou moeten stemmen als ik die partij, om welke reden dan ook, niet zou kunnen stemmen!
Hier ben ik het , ondanks mijn kritiek op de CU, van harte mee eens.
Geledu, we weten onderhand wel dat je sgp-er bent, en kritiek hebt op CU. Ik hoop niet dat ik dat nog 88.000 keer moet lezen deze week.
Ben ik eindelijk eens zover dat ik eerljk beken dat de CU bij mij op nr 2 staat , is het weer niet goed.......
Je moet goed lezen wat ik schrijf !!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

ik ben wel tevreden Geledu :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Marnix schreef:ik ben wel tevreden Geledu :)

Jij begrijpt me teminste ....... :wink:
Plaats reactie