HJ Verwoerd
-
Waren juist deze mensen niet de grootste vijanden (zoals ik) van onze Heere Jezus Christus? Deze mensen konden Hem niet begrijpen. Wie wel? Christus, God Zelf, betalend voor Zijn vijanden?Ariene schreef:Volgens mij is hij rond de 80
Maar overigens ziet iedereen er zo uit.
Ook Hoogendoorn en zijn zoons.
ze leven volgens Joodse wetten die zeggen dat je je baard en bakkenbaarden moet laten groeien.
-
De heer Verwoerd heb ik een 20 jaar geleden voor het eerst ontmoet.
Een bijzondere man, waarvan ik toch geleerd heb. Ik heb nog bijbelstudies van hem die zeer de moeite waard zijn over bijvoorbeeld de 5 wijze en 5 dwaze maagden. Het is jammer dat het uit de hand is gelopen. De Brits-Israël visie werd aangehangen met dit verschil dat het de Nederland-Israël visie werd, daarom zien zij Willem-Alexander als toekomstige koning in de lijn van het koningschap van koning David.
Over het nog toekomstige rijk van vrede had hij meer visie dan de kerken. Hij dacht in de lijn van Brakel, met dit verschil dat Verwoerd een préchiliast is en Brakel een postchiliast.
Het was een eenvoudige boerenman die Grieks geleerd heeft om de bijbel in de grondtaal te kunnen lezen.
In de kerken kreeg hij geen voet aan de grond en daardoor werd hij eenzelvig en werd niet gecorrigeerd. Hij is nu in de tachtig en wordt verpleegd in een verpleeghuis.
Er is nog een kleine groep die nu ergens in Limburg bivakkeert.
Kortom hij heeft in sommige zaken een mooie bijbeluitleg, maar sloeg door en kwam tot tot vreemde dingen.
Een bijzondere man, waarvan ik toch geleerd heb. Ik heb nog bijbelstudies van hem die zeer de moeite waard zijn over bijvoorbeeld de 5 wijze en 5 dwaze maagden. Het is jammer dat het uit de hand is gelopen. De Brits-Israël visie werd aangehangen met dit verschil dat het de Nederland-Israël visie werd, daarom zien zij Willem-Alexander als toekomstige koning in de lijn van het koningschap van koning David.
Over het nog toekomstige rijk van vrede had hij meer visie dan de kerken. Hij dacht in de lijn van Brakel, met dit verschil dat Verwoerd een préchiliast is en Brakel een postchiliast.
Het was een eenvoudige boerenman die Grieks geleerd heeft om de bijbel in de grondtaal te kunnen lezen.
In de kerken kreeg hij geen voet aan de grond en daardoor werd hij eenzelvig en werd niet gecorrigeerd. Hij is nu in de tachtig en wordt verpleegd in een verpleeghuis.
Er is nog een kleine groep die nu ergens in Limburg bivakkeert.
Kortom hij heeft in sommige zaken een mooie bijbeluitleg, maar sloeg door en kwam tot tot vreemde dingen.
-
Dathenum,Dathenum schreef:Hij schijnt heel vroeger ook nog ouderling geweest te zijn bij ds Taverne (een soort ds Pauwe met veel vreemde ideeen). Toch echt wel een intrigerend figuur, die HJ Verwoerd. Als iemand hier nog iets toe te voegen heeft, graag.
Volgens mij weet je niet wie ds. Paauwe was, of wel?
De leer van Paauwe vinden we ook in de kanttekeningen v.d. Statenvertaling en bij de Reformatoren. Hoezo vreemde ideeën?
(Misschien off-topic want over Verwoerd wil ik het eigenlijk niet hebben.)
Ik weet wel wie ds Pauwe was.Zonderling schreef:Volgens mij weet je niet wie ds. Paauwe was, of wel?
Als je de zin goed leest zie je dat ik niet zeg dat ds Pauwe vreemde ideeen had, maar ds Taverne. Waarom wil je overigens niet over Verwoerd praten? Heb je wel ervaringen met hem?Zonderling schreef:De leer van Paauwe vinden we ook in de kanttekeningen v.d. Statenvertaling en bij de Reformatoren. Hoezo vreemde ideeën?
Leer en ideeen zijn anders wel 2 afzonderlijke zaken.Zonderling schreef:De leer van Paauwe vinden we ook in de kanttekeningen v.d. Statenvertaling en bij de Reformatoren. Hoezo vreemde ideeën?
De leer mag dan rechtzinnig geweest zijn, de ontkenning van de werking van Gods Geest in de kerk, was meer dan een vreemd idee...
-
O.k., het is geen maatstaf, maar de schrijft de naam van ds. Paauwe consequent verkeerd.Dathenum schreef:Ik weet wel wie ds Pauwe was.Zonderling schreef:Volgens mij weet je niet wie ds. Paauwe was, of wel?
Als je de zin goed leest zie je dat ik niet zeg dat ds Pauwe vreemde ideeen had, maar ds Taverne. Waarom wil je overigens niet over Verwoerd praten? Heb je wel ervaringen met hem?Zonderling schreef:De leer van Paauwe vinden we ook in de kanttekeningen v.d. Statenvertaling en bij de Reformatoren. Hoezo vreemde ideeën?
Wat betreft Verwoerd, ik heb ooit met hem geschreven over de zondag / sabbat. Zijn ontkenning dat Christus op zondag is opgestaan, heb ik bestreden. Hij beweerde nogal wat van de Griekse taal te weten en dat de vertalingen het mis hebben in Markus 16:9, "de derde dag" bij Kleopas, enz. Zijn kennis van de Griekse taal viel bar tegen. Geen goede ervaring met hem.
-
Klavier, in zijn kerkelijk standpunt was hij inderdaad zeer radicaal. Dat neemt niet weg dat hij nooit gezegd heeft dat de Geest Gods in absolute zin niet meer werkt in de kerken. Hij had in zijn uitspraken het oog op de prediking en het ontstaan van de kerken, de vrijmacht Gods heeft hij echter zeer duidelijk geleerd.Klavier schreef:Leer en ideeen zijn anders wel 2 afzonderlijke zaken.Zonderling schreef:De leer van Paauwe vinden we ook in de kanttekeningen v.d. Statenvertaling en bij de Reformatoren. Hoezo vreemde ideeën?
De leer mag dan rechtzinnig geweest zijn, de ontkenning van de werking van Gods Geest in de kerk, was meer dan een vreemd idee...
Re:
Het staat op deze pagina (http://www.aliyah.nl/nl/meer.php?idnummer=19):jvdg schreef:Mister schreef:Dit is al te simpel! Gaarne onderbouwing.Ze geloven in een wereld waar uiteindelijk één aardse koning regeert en volgens hun wordt dat Willem Alexander.
:shock:
Net als zijn visie op de doop, trouwens:2. Herstel van het huis van David
De kroning van een nieuwe koning. Hoséa 1:11 God beloofde aan David en er voor altijd iemand uit zijn nageslacht als Koning zou regeren. Uit de profetieën van Jeremia kunnen we opmaken dat na de dood van Zedekia, het Koninklijke geslacht in stand werd gehouden. H.J. Verwoerd ontving bijzondere beloften voor het Nederlandse Oranjehuis en bijzonder voor Kroonprins Willem-Alexander. 1 Kron. 17:27, Eze. 17:22, Jes. 65:9a
In de wetenschap dat de Heilige Geest ons in al de waarheid leidt, Die ons roept tot een levende en actuele belijdenis, komen we tot de volgende verklaring: Hierbij verklaren wij dat de doop na ruim tweeduizend jaar van rechtmatig gebruik, haar functie en waarde als teken van Gods Verbond heeft verloren en niet meer als zodanig kan of behoeft te worden gebruikt.
Re: HJ Verwoerd
Hier is nog meer over de kroonprins te vinden:
http://www.aliyah.nl/nl/meer.php?idnummer=14
Overigens zegt het nummer van die link wel heel veel: 14...
http://www.aliyah.nl/nl/meer.php?idnummer=14
Overigens zegt het nummer van die link wel heel veel: 14...
Dus een soort Willem Alex als incarnatie van Jezus Christus op de troon van David????
Dat is met recht de dwaasheid gekroond.

Dat is met recht de dwaasheid gekroond.
-
Re: Re:
Zo zien we dat Verwoerd aan het hoofd staat van een gruwelijke sekte.Jongere schreef:Het staat op deze pagina (http://www.aliyah.nl/nl/meer.php?idnummer=19):
Net als zijn visie op de doop, trouwens:2. Herstel van het huis van David
De kroning van een nieuwe koning. Hoséa 1:11 God beloofde aan David en er voor altijd iemand uit zijn nageslacht als Koning zou regeren. Uit de profetieën van Jeremia kunnen we opmaken dat na de dood van Zedekia, het Koninklijke geslacht in stand werd gehouden. H.J. Verwoerd ontving bijzondere beloften voor het Nederlandse Oranjehuis en bijzonder voor Kroonprins Willem-Alexander. 1 Kron. 17:27, Eze. 17:22, Jes. 65:9aIn de wetenschap dat de Heilige Geest ons in al de waarheid leidt, Die ons roept tot een levende en actuele belijdenis, komen we tot de volgende verklaring: Hierbij verklaren wij dat de doop na ruim tweeduizend jaar van rechtmatig gebruik, haar functie en waarde als teken van Gods Verbond heeft verloren en niet meer als zodanig kan of behoeft te worden gebruikt.
We zien dit vaker met mensen die allerlei openbaringen voorgeven buiten het Woord om.
Maar dit spant inderdaad de kroon: Willem Alexander voor te stellen als de beloofde Zoon van David is een gruwelijke lastering. Of het moet anders bedoeld zijn (slechts als analogie), maar dan is het wel heel ongelukkig opgeschreven.
Niet dat het hem (denk ik) echt interesseert, maar wat zou prins WA, als hij het wist, hiervan denken.
Eerder waren er ook bijzondere gedachten over het geestelijk leven van wijlen prins Claus.
Maar de praktijk heeft anders uitgewezen.
Eerder waren er ook bijzondere gedachten over het geestelijk leven van wijlen prins Claus.
Maar de praktijk heeft anders uitgewezen.
-
Misschien schiet Willem Alexander wel hard in de lach, hoe treurig het ook is.
Tja... mensen kunnen er vreemdsoortige ideeen op na houden.
Wel lastig als je er zelf van overtuigd bent dat je gelijk heb. (of hebt?)
En dan nog alle mensen die in jou visioenen en profetien geloven.
De wereld zit raar in elkaar. Of misschien niet zo zeer de wereld, maar
wel de mensen die er in leven.
Ik hoop van harte dat deze groep mensen mag zien dat het niet helemaal
klopt wat Dhr. Verwoerd leert.
Weet iemand overigens hoe het met deze man is? Ik heb gehoord
dat hij ziek is....
Tja... mensen kunnen er vreemdsoortige ideeen op na houden.
Wel lastig als je er zelf van overtuigd bent dat je gelijk heb. (of hebt?)
En dan nog alle mensen die in jou visioenen en profetien geloven.
De wereld zit raar in elkaar. Of misschien niet zo zeer de wereld, maar
wel de mensen die er in leven.
Ik hoop van harte dat deze groep mensen mag zien dat het niet helemaal
klopt wat Dhr. Verwoerd leert.
Weet iemand overigens hoe het met deze man is? Ik heb gehoord
dat hij ziek is....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster