De verbijstering is wel wederzijds, het is voor mij echt onbegrijpelijk dat je de impact van de eigen posting, mede gezien in het licht van de discussie, niet ziet. Het gaat o.a. om onderstaande zin:helma schreef:Ik ben me er niet van bewust dat ik enige zonde van Franca (of wie dan ook) verdoezeld heb.
Graag zou ik zien dat je deze beschuldiging (alsmede de beschuldiging van het bagetaliseren van de zonde) bewijst uit de voorgaande postings.
Ik vind het verbijsterend om te lezen hoe je weer dingen in een door jouw bedacht scenario duwt zonder het al te nauw te nemen met de waarheid. Je leest vanuit een bepaald (negatief) gezichtspunt en daaruit trek je vervolgens je conclusies.
Dan lees ik gewoon wat er staat en plaats dat in de context van de voorgaande postings en reageer daarop. En dan lees ik in bovenstaande zin - en volgens mij is dat gewoon begrijpend lezen - de reden (ik herken dingen) om iets te vinden (niet enkel als vijandschap wegzetten). En dat is in mijn optiek een zeer foute redenering. En dat geef ik aan. Inhoudelijk. Door aan te geven dat genoemde reden geen valide argument is voor de constatering dat het boek niet enkel als vijandschap weggezet kan worden.Helma schreef:Maar helaas herkende ik wel een en ander van wat ze schreef. En vind ik dat we zo'n boek niet enkel als 'vijandschap' aan de kant kunnen schuiven zonder onszelf een spiegel voor te houden . (en ja, ik weet dat dit gevoelig is).
Als het niet zo bedoeld is, is dat iig fijn.