De basisschool waar ik mijn kinderen heen heb gestuurd, is dezelfde waar ik ooit op zat. De invulling van het bestuur is 100% afkomstig uit de GG alhier, wat in veel zaken terugkomt. Ik vind de koers te behoudend, maar...de 'volgende' school schiet m.i. veel verder de andere kant door. Ik zie wel veel jonge gezinnen uit onze kerk voor die school kiezen. Ik vind dat jammer. Ik denk dat de basisschool waar mijn kinderen op zitten deze gezinnen aan zich had kunnen binden door niet zo star te zijn.Bertiel schreef: ↑07 aug 2024, 12:16die zullen er wel zijn, sowieso gaat de koers de andere kant op.MGG schreef: ↑07 aug 2024, 11:33 Want de bestaande scholen hebben met het eventuele verlies geen bestaansrecht? Als dat zo is, hoe komt het dan dat de school een koers vaart waar een deel van de achterban zich blijkbaar onvoldoende in kan vinden?
Elke vergelijking gaat mank. Het doel van een vergelijking is daarom ook niet om een 100% match te hebben.
En de koers kan je door zelf te participeren zelf bepalen.
De school in Ouddorp is origineel opgericht door GK leden.
Echter heeft de HG en de GG altijd invloed gehad in het bestuur waardoor de koers niet is doorgeschoten zoals de GK is doorgeschoten.
En zoals Zeeuw zegt een school zal nooit 100% je denkwijze vertegenwoordigen dat doet ook geen enkele reformatorische school voor 100% van hun kinderen.
En zo probeer je je weg te vinden als ouders.