Kleine ergernissen

Zeeuw

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef: 07 aug 2024, 12:16
MGG schreef: 07 aug 2024, 11:33 Want de bestaande scholen hebben met het eventuele verlies geen bestaansrecht? Als dat zo is, hoe komt het dan dat de school een koers vaart waar een deel van de achterban zich blijkbaar onvoldoende in kan vinden?

Elke vergelijking gaat mank. Het doel van een vergelijking is daarom ook niet om een 100% match te hebben.
die zullen er wel zijn, sowieso gaat de koers de andere kant op.
En de koers kan je door zelf te participeren zelf bepalen.

De school in Ouddorp is origineel opgericht door GK leden.
Echter heeft de HG en de GG altijd invloed gehad in het bestuur waardoor de koers niet is doorgeschoten zoals de GK is doorgeschoten.

En zoals Zeeuw zegt een school zal nooit 100% je denkwijze vertegenwoordigen dat doet ook geen enkele reformatorische school voor 100% van hun kinderen.
De basisschool waar ik mijn kinderen heen heb gestuurd, is dezelfde waar ik ooit op zat. De invulling van het bestuur is 100% afkomstig uit de GG alhier, wat in veel zaken terugkomt. Ik vind de koers te behoudend, maar...de 'volgende' school schiet m.i. veel verder de andere kant door. Ik zie wel veel jonge gezinnen uit onze kerk voor die school kiezen. Ik vind dat jammer. Ik denk dat de basisschool waar mijn kinderen op zitten deze gezinnen aan zich had kunnen binden door niet zo star te zijn.
En zo probeer je je weg te vinden als ouders.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Henk J schreef: 07 aug 2024, 11:58
Ad Anker schreef: 07 aug 2024, 10:15
Mister schreef: 07 aug 2024, 10:12 Ik begrijp dat het je boosheid niet tempert. ;)
Sterker nog, ik voel je prima aan. In de regio De Valk, Wekerom, Harskamp speelt al jaren dezelfde discussie met allerhande narigheden en zwarigheden tot gevolg.
Ik meen dat beide situaties onvergelijkbaar zijn.
Waarom? Als ik het zo zie, zie ik vooral veel paralellen. Hoewel, in mijn regio kan men sneller naar een reformatorische school met gesloten toelatingsbeleid reizen, als ik het goed begrijp vind je zo'n school op Goeree niet.
*Goeree-Overflakkee ;)
Het is voornamelijk een Overflakkeese kwestie, begreep ik.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ad Anker schreef: 07 aug 2024, 10:15
Mister schreef: 07 aug 2024, 10:12
Bertiel schreef: 07 aug 2024, 10:10 het maakt me er echt niet minder boos om, maar bedankt.

Alle GG's in die regio krimpen of staan op het punt van krimpen, dus ik vraag me af of het wel doorgang vind.
Het is enkel de school in Dirksland en op Goedereede Havenhoofd die misschien wat uit de pas loopt voor een rechtse refo.
Maar in de scholen in Middelharnis, Sommelsdijk, Melissant, Nieuw Tonge, Ooltgensplaat, Ouddorp en STellendam hebben de HHK's, GG's en de enige CGK zitting in het bestuur.
Ik vraag me af of het überhaupt gaat lukken buiten de GG van Dirksland en een enkeling uit Sommelsdijk na.

25 jaar geleden is dit ook vanuit Dirskland geprobeerd, met heel veel interne ruzies. Sindsdien krimpt de gemeente aldaar ook sterk!
Ik begrijp dat het je boosheid niet tempert. ;)
Sterker nog, ik voel je prima aan. In de regio De Valk, Wekerom, Harskamp speelt al jaren dezelfde discussie met allerhande narigheden en zwarigheden tot gevolg.
Ik meen dat beide situaties onvergelijkbaar zijn.
Kan zeker hoor. Waar zit volgens jou het verschil dan in?
Ararat

Bericht door Ararat »

Bertiel schreef: 07 aug 2024, 09:38 Grote ergenis meer:
op ons eiland zijn er weer die een reformatorische basisschool willen oprichten.

Ik kan er zo verschrikkelijk boos om worden, echt te triest voor woorden.
Ga de pabo doen en zorg dat de bestaande scholen bedienen
artikel 23 is mij lief, maar dit gruwlijke misbruik op basis van kleine liggingsverschillen is mij een bijzonder grote ergenis!
En naar welke VO-school gaan ze dan vervolgens? Dat zal dan toch niet de Prins Maurits zijn?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

andere opties zijn er niet, ik weet dat er vroeger wel eens de technische opleiding aan de wartburg deden, maar iedereen ging naar de pm.
Hoe het nu is, geen idee.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ararat

Bericht door Ararat »

Bertiel schreef: 07 aug 2024, 13:48 andere opties zijn er niet, ik weet dat er vroeger wel eens de technische opleiding aan de wartburg deden, maar iedereen ging naar de pm.
Hoe het nu is, geen idee.
Hoe kijkt men tegen de PM aan? Je zou dat best een brede school kunnen noemen. Breder dan menig andere basis of VO-school
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Mensen die op internet een reactie plaatsen om medeleven te betonen en dan i.p.v. gecondoleerd er gecontroleerd van maken
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Pubers die op vakantie meer oog hebben voor hun devices dan wat het vakantieland te bieden heeft.
merel

Bericht door merel »

Bij ons viel het mee. Op de camping hadden ze alleen wifi op het wifibankje. Alleen zat in de buurt een wespennest. Hun eigen data was best snel.op en daarna gingen ze voetballen en zwemmen met de tieners op de camping.
Daarnaast liet een kind de telefoon vallen, helemaal aan gruzelementen. Dat scheelde helemaal
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: 07 aug 2024, 19:34 Bij ons viel het mee. Op de camping hadden ze alleen wifi op het wifibankje. Alleen zat in de buurt een wespennest. Hun eigen data was best snel.op en daarna gingen ze voetballen en zwemmen met de tieners op de camping.
Daarnaast liet een kind de telefoon vallen, helemaal aan gruzelementen. Dat scheelde helemaal
Hier in en om het vakantiehuis is een stabiele WiFi.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 07 aug 2024, 20:14
merel schreef: 07 aug 2024, 19:34 Bij ons viel het mee. Op de camping hadden ze alleen wifi op het wifibankje. Alleen zat in de buurt een wespennest. Hun eigen data was best snel.op en daarna gingen ze voetballen en zwemmen met de tieners op de camping.
Dat zou voor een paar bij ons funest zijn. Dat kijken ze de halve dag YouTube shorts en TikTok.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:
Dat zou voor een paar bij ons funest zijn. Dat kijken ze de halve dag YouTube shorts en TikTok.
Family Link :). De tijd een beetje inperken.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef: 07 aug 2024, 20:22
merel schreef:
Thuis doen we met regelmaat schermtijd controles van de voorgaande week. Hierdoor hopen we bewust wording te creëren. Degene die te hoog zit, wordt de daaropvolgende weken meerdere keren per week gecontroleerd en maken we afspraken hoe hij/zij de schermtijd omlaag wil krijgen. Als blijkt dat het structureel te hoog is, zijn ze het toestel een paar dagen kwijt.

Als de schermtijd uit staat of niet meer zichtbaar is, zijn ze het toestel direct kwijt.
Laatst gewijzigd door merel op 07 aug 2024, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Family Link weten ze eenvoudig te omzeilen. Met spraak kun je de telefoon weer ontgrendelen.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 07 aug 2024, 20:29
Family Link weten ze eenvoudig te omzeilen. Met spraak kun je de telefoon weer ontgrendelen.
Probeer jij schermtijden in te perken of vind jij dat eigen verantwoordelijkheid?
Plaats reactie