Maanenschijn schreef: ↑11 jul 2024, 22:35
Ik merk dat jij niet inhoudelijk reageert. Waarom niet?
Omdat in de situatie die jij beschrijft dit dus helemaal niet ter zake doet. Je leest niet goed. Als je zorgen over het voetbal op een dusdanige manier gebagatelliseerd en gerelativeerd worden dat het maar normaal moet worden gevonden, vind ik dat een ernstige zaak. Ik zie de manier waarop @HHR het beschreef in strijd met het eerste gebod. En dan moet je, mijns inziens handelen volgens Matthéüs 18, vanuit de liefde en de nederigheid, en mag je, als niet mogelijk blijkt dat er wederzijds begrip en toenadering komt, mijns inziens daarbij ook de wijkouderling om raad en advies en bemiddeling hierin vragen.
In het geval van een open en eerlijk gesprek van hart tot hart, wat ten allen tijde het doel dient te zijn, en met insluiting dat er vanuit mijzelf ook niets goed is, is zoiets als hierboven beschreven dus helemaal niet aan de orde. Dus vandaar dat je iets schrijft wat niet ter zake doet.
En wat betreft mijzelf, ik ben echt geen haar beter dan anderen. Laat die gedachte maar gauw varen.
Verder ben ik benieuwd waar je inhoudelijk op de betreffende alinea bent ingegaan. Ik kan het niet terugvinden helaas.