Voor Covid op het moment mee eens. Als tijdelijke (zeer goed afgebakende tijden) maatregel tegen sommige infectieziekten in het algemeen denk ik dat een 1G of 3G beleid wel op zijn plaats kan zijn.TSD schreef:Zelfs de directeur van het wetenschappelijk instituut van D66 vindt dit inmiddels. Dat is wel opmerkelijk.Valcke schreef:3G moet ook zo snel mogelijk van tafel. Ook die maatregel is discriminerend en niet proportioneel.Bertiel schreef:https://nos.nl/artikel/2415292-kabinet- ... k-is-nodig
de regering denkt er duidelijk nog anders over
ben benieuwd
Het moet als burger mogelijk zijn om (indien men vrij is van klachten of quarantaine) openbare gelegenheden te bezoeken, met of zonder vaccinatie en met of zonder test.
COVID-19
Re: COVID-19
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dat is precies waar ik bang voor ben: dat deze techniek in de toekomst voor van alles en nog wat gebruikt gaat worden.parsifal schreef: Voor Covid op het moment mee eens. Als tijdelijke (zeer goed afgebakende tijden) maatregel tegen sommige infectieziekten in het algemeen denk ik dat een 1G of 3G beleid wel op zijn plaats kan zijn.
In theorie ben ik het met Parsifal eens. Maar ik deel wel de angst van Habitat. De COVID bestrijding leert ons dat de proportionaliteitsafweging bij heel veel regeringen bepaald niet in veilige handen is. Democratisch gekozen regeringen vertonen in veel westerse, zogenaamd ontwikkelde landen, totalitaire trekjes.Habitat schreef:Dat is precies waar ik bang voor ben: dat deze techniek in de toekomst voor van alles en nog wat gebruikt gaat worden.parsifal schreef: Voor Covid op het moment mee eens. Als tijdelijke (zeer goed afgebakende tijden) maatregel tegen sommige infectieziekten in het algemeen denk ik dat een 1G of 3G beleid wel op zijn plaats kan zijn.
-
- Verbannen
Het AD meldt nu dat Van der Staaij een hoofdelijke stemming wil over het volledig intrekken van de 2G-wet.
Waarschijnlijk wordt er daarom pas volgende week dinsdag over gestemd.
Prima! Het is belangrijk genoeg dat iedereen duidelijk kleur bekent en niet slechts een partijstandpunt wordt ingenomen.GerefGemeente-lid schreef:Het AD meldt nu dat Van der Staaij een hoofdelijke stemming wil over het volledig intrekken van de 2G-wet.
Verwacht je nu niet teveel?Valcke schreef:Prima! Het is belangrijk genoeg dat iedereen duidelijk kleur bekent en niet slechts een partijstandpunt wordt ingenomen.GerefGemeente-lid schreef:Het AD meldt nu dat Van der Staaij een hoofdelijke stemming wil over het volledig intrekken van de 2G-wet.
-
- Verbannen
Nou, deze 'actie' legt Van der Staaij geen windeieren hoor. Ik zie op Twitter grote steun van vriend en vijand. En dit kan nog wel eens tot extra stemmen leiden tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Overigens staat de SGP in sommige peilingen ook op 4 zetels...Zeeuw schreef:Verwacht je nu niet teveel?Valcke schreef:Prima! Het is belangrijk genoeg dat iedereen duidelijk kleur bekent en niet slechts een partijstandpunt wordt ingenomen.GerefGemeente-lid schreef:Het AD meldt nu dat Van der Staaij een hoofdelijke stemming wil over het volledig intrekken van de 2G-wet.
Dat bedoel ik helemaal niet.GerefGemeente-lid schreef:Nou, deze 'actie' legt Van der Staaij geen windeieren hoor. Ik zie op Twitter grote steun van vriend en vijand. En dit kan nog wel eens tot extra stemmen leiden tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Overigens staat de SGP in sommige peilingen ook op 4 zetels...Zeeuw schreef:Verwacht je nu niet teveel?Valcke schreef:Prima! Het is belangrijk genoeg dat iedereen duidelijk kleur bekent en niet slechts een partijstandpunt wordt ingenomen.GerefGemeente-lid schreef:Het AD meldt nu dat Van der Staaij een hoofdelijke stemming wil over het volledig intrekken van de 2G-wet.
Overigens, de SGP staat al jaar en dag in peilingen vaak op 4 zetels. Soms zelfs 5. Je zou ze de kost geven die zeggen 'ik zou op de SGP/vd Staaij stemmen, maar...'.
https://www.rivm.nl/nieuws/ruim-half-mi ... uisopnames
Data over door/met COVID!
Bij jongeren circa 50% met-COVID, bij ouderen grote merendeel door COVID (ook logisch want daar gaat het virus nu veel minder hard rond). En uiteraard een categorie waar COVID een van de / een versterkende factor is.
Van ongeveer 1/3 van de patiënten is het nog niet bekend.
Bij jongeren circa 50% met-COVID, bij ouderen grote merendeel door COVID (ook logisch want daar gaat het virus nu veel minder hard rond). En uiteraard een categorie waar COVID een van de / een versterkende factor is.
Ik verwacht niets, maar ik vind wel dat het een heel principiële zaak is. Daarom begrijp ik een hoofdelijke stemming. Aan de andere kant gaat de motie maar om een procedurekwestie. Nog belangrijker zou hoofdelijke stemming zijn als het om de wet zelf gaat. Hopelijk zijn er kamerleden, ook van VVD en CDA, die wel voelen dat 2G over een grens gaat: de grens van uitsluiting.Zeeuw schreef:Verwacht je nu niet teveel?Valcke schreef:Prima! Het is belangrijk genoeg dat iedereen duidelijk kleur bekent en niet slechts een partijstandpunt wordt ingenomen.GerefGemeente-lid schreef:Het AD meldt nu dat Van der Staaij een hoofdelijke stemming wil over het volledig intrekken van de 2G-wet.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat, zo kort in een nieuw kabinet, de fractiediscipline nog redelijk van ijzer blijkt.Valcke schreef:Ik verwacht niets, maar ik vind wel dat het een heel principiële zaak is. Daarom begrijp ik een hoofdelijke stemming. Aan de andere kant gaat de motie maar om een procedurekwestie. Nog belangrijker zou hoofdelijke stemming zijn als het om de wet zelf gaat. Hopelijk zijn er kamerleden, ook van VVD en CDA, die wel voelen dat 2G over een grens gaat: de grens van uitsluiting.Zeeuw schreef:Verwacht je nu niet teveel?Valcke schreef:Prima! Het is belangrijk genoeg dat iedereen duidelijk kleur bekent en niet slechts een partijstandpunt wordt ingenomen.GerefGemeente-lid schreef:Het AD meldt nu dat Van der Staaij een hoofdelijke stemming wil over het volledig intrekken van de 2G-wet.
Geeft wel aan dat de zg stijging van ziekenhuisopnames door omikron helemaal geen stijging geweest is. Het is gewoon een daling wanneer je met de gecorrigeerde cijfers rekent.TSD schreef:https://www.rivm.nl/nieuws/ruim-half-mi ... uisopnames
Mensen staan met naam en toenaam in de Handelingen. Niemand kan of mag zich verschuilen achter zijn woordvoerder.Zeeuw schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat, zo kort in een nieuw kabinet, de fractiediscipline nog redelijk van ijzer blijkt.
Hoe kom je daarbij Zeeuw? Er is zelfs nu al 1 coalitiepartij die tegen stemt. Binnen het CDA liggen de meningen mogelijk ook verdeeld, dat kan mogelijk nog wat extra stemmen opleveren.Valcke schreef:Mensen staan met naam en toenaam in de Handelingen. Niemand kan of mag zich verschuilen achter zijn woordvoerder.Zeeuw schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat, zo kort in een nieuw kabinet, de fractiediscipline nog redelijk van ijzer blijkt.
Omdat zelden meningen van individuele leden afwijken buiten de vergaderkamers. Let maar op dat er bv ook niet 1 CU-lid voor zal stemmen als de lijn van de partij 'tegen' is. Ik verwacht niet dat er binnen de overige coalitiepartijen veel tegen zal zijn.TSD schreef:Hoe kom je daarbij Zeeuw? Er is zelfs nu al 1 coalitiepartij die tegen stemt. Binnen het CDA liggen de meningen mogelijk ook verdeeld, dat kan mogelijk nog wat extra stemmen opleveren.Valcke schreef:Mensen staan met naam en toenaam in de Handelingen. Niemand kan of mag zich verschuilen achter zijn woordvoerder.Zeeuw schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat, zo kort in een nieuw kabinet, de fractiediscipline nog redelijk van ijzer blijkt.