COVID-19

parsifal

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

TSD schreef:
Valcke schreef:
Bertiel schreef:https://nos.nl/artikel/2415292-kabinet- ... k-is-nodig

de regering denkt er duidelijk nog anders over
ben benieuwd
3G moet ook zo snel mogelijk van tafel. Ook die maatregel is discriminerend en niet proportioneel.
Het moet als burger mogelijk zijn om (indien men vrij is van klachten of quarantaine) openbare gelegenheden te bezoeken, met of zonder vaccinatie en met of zonder test.
Zelfs de directeur van het wetenschappelijk instituut van D66 vindt dit inmiddels. Dat is wel opmerkelijk.
Voor Covid op het moment mee eens. Als tijdelijke (zeer goed afgebakende tijden) maatregel tegen sommige infectieziekten in het algemeen denk ik dat een 1G of 3G beleid wel op zijn plaats kan zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Habitat

Bericht door Habitat »

parsifal schreef: Voor Covid op het moment mee eens. Als tijdelijke (zeer goed afgebakende tijden) maatregel tegen sommige infectieziekten in het algemeen denk ik dat een 1G of 3G beleid wel op zijn plaats kan zijn.
Dat is precies waar ik bang voor ben: dat deze techniek in de toekomst voor van alles en nog wat gebruikt gaat worden.
TSD

Bericht door TSD »

Habitat schreef:
parsifal schreef: Voor Covid op het moment mee eens. Als tijdelijke (zeer goed afgebakende tijden) maatregel tegen sommige infectieziekten in het algemeen denk ik dat een 1G of 3G beleid wel op zijn plaats kan zijn.
Dat is precies waar ik bang voor ben: dat deze techniek in de toekomst voor van alles en nog wat gebruikt gaat worden.
In theorie ben ik het met Parsifal eens. Maar ik deel wel de angst van Habitat. De COVID bestrijding leert ons dat de proportionaliteitsafweging bij heel veel regeringen bepaald niet in veilige handen is. Democratisch gekozen regeringen vertonen in veel westerse, zogenaamd ontwikkelde landen, totalitaire trekjes.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Het AD meldt nu dat Van der Staaij een hoofdelijke stemming wil over het volledig intrekken van de 2G-wet.

Waarschijnlijk wordt er daarom pas volgende week dinsdag over gestemd.
Valcke

Bericht door Valcke »

GerefGemeente-lid schreef:Het AD meldt nu dat Van der Staaij een hoofdelijke stemming wil over het volledig intrekken van de 2G-wet.

Prima! Het is belangrijk genoeg dat iedereen duidelijk kleur bekent en niet slechts een partijstandpunt wordt ingenomen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Valcke schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Het AD meldt nu dat Van der Staaij een hoofdelijke stemming wil over het volledig intrekken van de 2G-wet.

Prima! Het is belangrijk genoeg dat iedereen duidelijk kleur bekent en niet slechts een partijstandpunt wordt ingenomen.
Verwacht je nu niet teveel?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zeeuw schreef:
Valcke schreef:

Nou, deze 'actie' legt Van der Staaij geen windeieren hoor. Ik zie op Twitter grote steun van vriend en vijand. En dit kan nog wel eens tot extra stemmen leiden tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Overigens staat de SGP in sommige peilingen ook op 4 zetels...
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
Zeeuw schreef:
Valcke schreef:

Nou, deze 'actie' legt Van der Staaij geen windeieren hoor. Ik zie op Twitter grote steun van vriend en vijand. En dit kan nog wel eens tot extra stemmen leiden tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Overigens staat de SGP in sommige peilingen ook op 4 zetels...
Dat bedoel ik helemaal niet.
Overigens, de SGP staat al jaar en dag in peilingen vaak op 4 zetels. Soms zelfs 5. Je zou ze de kost geven die zeggen 'ik zou op de SGP/vd Staaij stemmen, maar...'.
TSD

Bericht door TSD »

https://www.rivm.nl/nieuws/ruim-half-mi ... uisopnames

Data over door/met COVID!

Bij jongeren circa 50% met-COVID, bij ouderen grote merendeel door COVID (ook logisch want daar gaat het virus nu veel minder hard rond). En uiteraard een categorie waar COVID een van de / een versterkende factor is.

Van ongeveer 1/3 van de patiënten is het nog niet bekend.
Valcke

Bericht door Valcke »

Zeeuw schreef:
Valcke schreef:

Ik verwacht niets, maar ik vind wel dat het een heel principiële zaak is. Daarom begrijp ik een hoofdelijke stemming. Aan de andere kant gaat de motie maar om een procedurekwestie. Nog belangrijker zou hoofdelijke stemming zijn als het om de wet zelf gaat. Hopelijk zijn er kamerleden, ook van VVD en CDA, die wel voelen dat 2G over een grens gaat: de grens van uitsluiting.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Valcke schreef:
Zeeuw schreef:
Valcke schreef:

Ik verwacht niets, maar ik vind wel dat het een heel principiële zaak is. Daarom begrijp ik een hoofdelijke stemming. Aan de andere kant gaat de motie maar om een procedurekwestie. Nog belangrijker zou hoofdelijke stemming zijn als het om de wet zelf gaat. Hopelijk zijn er kamerleden, ook van VVD en CDA, die wel voelen dat 2G over een grens gaat: de grens van uitsluiting.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat, zo kort in een nieuw kabinet, de fractiediscipline nog redelijk van ijzer blijkt.
Valcke

Bericht door Valcke »

TSD schreef:https://www.rivm.nl/nieuws/ruim-half-mi ... uisopnames

Data over door/met COVID!

Bij jongeren circa 50% met-COVID, bij ouderen grote merendeel door COVID (ook logisch want daar gaat het virus nu veel minder hard rond). En uiteraard een categorie waar COVID een van de / een versterkende factor is.

Van ongeveer 1/3 van de patiënten is het nog niet bekend.
Geeft wel aan dat de zg stijging van ziekenhuisopnames door omikron helemaal geen stijging geweest is. Het is gewoon een daling wanneer je met de gecorrigeerde cijfers rekent.
Valcke

Bericht door Valcke »

Zeeuw schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat, zo kort in een nieuw kabinet, de fractiediscipline nog redelijk van ijzer blijkt.
Mensen staan met naam en toenaam in de Handelingen. Niemand kan of mag zich verschuilen achter zijn woordvoerder.
TSD

Bericht door TSD »

Valcke schreef:
Zeeuw schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat, zo kort in een nieuw kabinet, de fractiediscipline nog redelijk van ijzer blijkt.
Mensen staan met naam en toenaam in de Handelingen. Niemand kan of mag zich verschuilen achter zijn woordvoerder.
Hoe kom je daarbij Zeeuw? Er is zelfs nu al 1 coalitiepartij die tegen stemt. Binnen het CDA liggen de meningen mogelijk ook verdeeld, dat kan mogelijk nog wat extra stemmen opleveren.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

TSD schreef:
Valcke schreef:
Hoe kom je daarbij Zeeuw? Er is zelfs nu al 1 coalitiepartij die tegen stemt. Binnen het CDA liggen de meningen mogelijk ook verdeeld, dat kan mogelijk nog wat extra stemmen opleveren.
Omdat zelden meningen van individuele leden afwijken buiten de vergaderkamers. Let maar op dat er bv ook niet 1 CU-lid voor zal stemmen als de lijn van de partij 'tegen' is. Ik verwacht niet dat er binnen de overige coalitiepartijen veel tegen zal zijn.
Plaats reactie