Posthoorn schreef:Wim Anker schreef:Posthoorn schreef:Een beroep op de wettige overheid is niet hetzelfde als stemmen op een god(de)-loze partij.
Dit is uitstekend te vergelijken. Ik doe een beroep op de PVV om mijn vrijheden te beschermen.
Dat klopt niet. Als de PVV in de regering zat, zou je je op die regering kunnen beroepen, vertegenwoordigd door justitie. Nu slaat de vergelijking nergens op.
Helemaal eens, deze vergelijking gaat echt niet op. De staatsinrichting is totaal verschillend, en ook 'een beroep doen op' is iets heel anders dan 'het steunen van' c.q. eraan meehelpen dat een dergelijke godloze partij in de regering komt. En inderdaad, ik denk dat dat evengoed geldt voor het stemmen op VVD, D66, etc.
Verder hebben we al eerder geconstateerd dat Wim en ik een verschillende mening hebben over de vrijheden die een mens als recht denkt te kunnen claimen. Ik geloof dat wij daarin gebonden zijn aan Gods Woord. Dat de overheid een vrijwillig levenseinde faciliteert, moet tegengegaan worden in plaats van als de ultieme vrijheid worden gepropageerd.
Los van bovenstaande: ik zou Wilders niet het voordeel van de twijfel geven om mijn vrijheden te beschermen.
Ik vind het ook buitengewoon opvallend dat Wim Anker...
- met de rechtlijnigheid die we hier van hem kennen
- waarmee hij het RD opzegt omdat er SGP-propaganda in staat (dat is natuurlijk maar zeer ten dele het geval)
- waarmee hij de SGP aan de kant schuift omdat deze onvoldoende bereikt en bijvoorbeeld een status quo op het gebied van abortus zou voorstaan als er regeringsdeelname in het bereik ligt (dat is één van de diverse aspecten waarop m.i. terecht kritiek moet worden geuit)
.... notabene uit zou komen bij de PVV. Ik kan het maar moeilijk geloven.
Ik zag vanmorgen op Twitter dat Esther Voet drie mensen had gesproken die zeiden dat ze op de PVV zouden gaan stemmen als Wilders veroordeeld zou worden. Dat lijkt een beetje op de argumentatie van Wim Anker. Dan ben je alleen maar PRO omdat je zo enorm ANTI bent. Hoe kun je zo'n stellingname bijbels onderbouwen?