We mogen er toch van uitgaan dat we de Schrift en de Drie Formulieren van Enigheid kennen en voor waar houden? Anders zou je toch niet op dit forum toegelaten worden, dan zou je hoogstens gedoogd mogen worden... voor zover het niet in strijd met Woord en belijdenis is?Auto schreef:Ga je gang ...... je weet de regels die op dit forum worden gehanteerd.-DIA- schreef:Nee, want dan wordt echt voor de zoveelste keer een zuivere reformatorisch antwoord weggehaald terwijl de dwaalleer in alle topics zowat blijft staan.Mister schreef:---knip--- Verzoeken tot modereren kunnen zoals altijd gewoon via de report-knop; mvg Tib
Ik zal me nader verklaren als dat hier nodig mocht blijken te zijn, okee? Want het is niet fijn om maat door iedereen (velen, en uit eigen huis om zo te zeggen) als afschrapsel te worden beschouwd. Terwijl ik niemand wil kwetsen. Alleen ik zwijg niet als het om de oude Waarheid gaat. En... dit is toch eem REFORMATORISCH forum?
Als de vijand zijn zin krijgt (en dat is echt niet vreemd) zullen steken en pesterijen tegen een onverhulde waarheid alleen maar toenemen. Een teken des tijds! En je hoeft toch geen profeet te zijn om te zien wat er in kerk en wereld zich momenteel afspeeld. Ik kan het niet anders zien dan dat er een vreselijk oordeel ons staat te wachten. En... Dat we eens recht in de schuld mochten komen. Buigende onder de Waarheid en onder elkaar. Maar zouden we daartoe verwaardig mogen worden dan zou het een grote en genade zijn... Beste vrienden, verdraag het woord van deze vermaning, ik wil er beslist niemand mee kwetsen.
Herziene Statenvertaling nadert eindfase
Re: Herziene Statenvertaling nadert eindfase
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
DIA, vergeet dat ook jij en caprice vanavond weer tot zichzelf moeten inkeren en overdenken wat we hebben gedacht, gezegd en gedaan. Mochten wij onvoorwaardelijk buigen voor de waarheid, dan zullen we onszelf schuldig achten. Zijn wij geroepen door God om te profeteren met een Jesaja: Maak het hart dezes volks vet en maak hun oren zwaar en sluit hun ogen, opdat het niet zie met zijn ogen, noch met zijn oren hore, noch met zijn hart versta, noch zich bekere, en Hij het geneze.
Ik weet van een predikant die met deze woorden het beroep moest aannemen naar de gemeente waar hij nu staat. Het heeft ons wat te zeggen. Land, land, land, hoort des Heeren Woord! De onkunde is groot, ook geestelijk. Daar hoeft niet over uitgewijd te worden. Waar is dat volk dat dat eenvoudige leven mag beoefenen? Die doorleven en beleven wat in Gods Woord staat? Die hoor je niet zoveel. Die mond gaat wel dicht. Dat is maar bij tijden dat met de dichter hun mond eens overvloeien mag van Zijn eer, gelijk een bron zich uitstort op de velden. Hoeveel vaker moeten zij hun wegje gaan met smeking en geween. En dat is de weg. Groter zondaar worden en minder zonden doen. Waar vind je ze dan? In de heggen en de steggen. Niet op de hoeken van de straten.
Is ons kussen om deze zaak, dat is de eer des Heeren die geschend wordt door de Godsverlating van ons land, nog wel eens nat geweest van tranen? En hoe lang is dat geleden?
Ik weet van een predikant die met deze woorden het beroep moest aannemen naar de gemeente waar hij nu staat. Het heeft ons wat te zeggen. Land, land, land, hoort des Heeren Woord! De onkunde is groot, ook geestelijk. Daar hoeft niet over uitgewijd te worden. Waar is dat volk dat dat eenvoudige leven mag beoefenen? Die doorleven en beleven wat in Gods Woord staat? Die hoor je niet zoveel. Die mond gaat wel dicht. Dat is maar bij tijden dat met de dichter hun mond eens overvloeien mag van Zijn eer, gelijk een bron zich uitstort op de velden. Hoeveel vaker moeten zij hun wegje gaan met smeking en geween. En dat is de weg. Groter zondaar worden en minder zonden doen. Waar vind je ze dan? In de heggen en de steggen. Niet op de hoeken van de straten.
Is ons kussen om deze zaak, dat is de eer des Heeren die geschend wordt door de Godsverlating van ons land, nog wel eens nat geweest van tranen? En hoe lang is dat geleden?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Dank hartelijk voor deze opmerking. Ja ik weet wie je bedoelt... Ik geloof ook dat dit gebeurt en het zou een wonder zijn als mijn hart eens mocht smelten. Maar zoals je weet (en vaker openbaar gezegd heb) voel ik me meer en meer onbegrepen en een vreemdeling en niet echt thuis. Maar alternatieven zijn er ook helaas niet. En het is best moeilijk en verleidelijk om weer op het forum te kijken als je hele dagen en avonden alleen thuis zit... (En niet om medelijden op te wekken, begrijp me goed)caprice schreef:DIA, vergeet dat ook jij en caprice vanavond weer tot zichzelf moeten inkeren en overdenken wat we hebben gedacht, gezegd en gedaan. Mochten wij onvoorwaardelijk buigen voor de waarheid, dan zullen we onszelf schuldig achten. Zijn wij geroepen door God om te profeteren met een Jesaja: Maak het hart dezes volks vet en maak hun oren zwaar en sluit hun ogen, opdat het niet zie met zijn ogen, noch met zijn oren hore, noch met zijn hart versta, noch zich bekere, en Hij het geneze.
Je antwoord waardeer ik hartelijk!
-DIA- schreef:Dank hartelijk voor deze opmerking. Ja ik weet wie je bedoelt... Ik geloof ook dat dit gebeurt en het zou een wonder zijn als mijn hart eens mocht smelten. Maar zoals je weet (en vaker openbaar gezegd heb) voel ik me meer en meer onbegrepen en een vreemdeling en niet echt thuis. Maar alternatieven zijn er ook helaas niet. En het is best moeilijk en verleidelijk om weer op het forum te kijken als je hele dagen en avonden alleen thuis zit... (En niet om medelijden op te wekken, begrijp me goed)caprice schreef:DIA, vergeet dat ook jij en caprice vanavond weer tot zichzelf moeten inkeren en overdenken wat we hebben gedacht, gezegd en gedaan. Mochten wij onvoorwaardelijk buigen voor de waarheid, dan zullen we onszelf schuldig achten. Zijn wij geroepen door God om te profeteren met een Jesaja: Maak het hart dezes volks vet en maak hun oren zwaar en sluit hun ogen, opdat het niet zie met zijn ogen, noch met zijn oren hore, noch met zijn hart versta, noch zich bekere, en Hij het geneze.
Beste Dia, Caprice en anderen,
Ik begrijp jullie zorgen. Er is veel om te klagen en om ons zorgen over te maken.
En wat moeten we dan met onszelf beginnen. Ik, ik heb gedaan wat kwaad is in Uw ogen.
Wat straal ik uit. Ben ik een lichtend licht en een zoutend zout ?
Hoe spreek ik over mijn Meester en mijn Koning ?
Maak ik anderen jaloers ?
Zo zijn er velen vragen allereerst aan onszelf te stellen.
Dit neemt niet weg dat we ons zorgen mogen en moeten maken. De wereld en de kerk maken zich rijp voor het oordeel.
Alles wijst er op dat Hij komende is. Het zal niet lang meer duren dat Hij terug komt op de wolken des hemels.
Tot zover ben ik het hartelijk met jullie eens.
Maar laten we hier niet stoppen. Er is ook nog een andere kant!
De Heere gaat door, ook nu. In harten van jongeren en van ouderen. Er worden er nog steeds toegebracht.
Als ik zie hoe vaak ik de laatste maanden het werk van de Heere heb mogen zien in levens van mensen.
In bemoedigingen van God in het leven van Zijn volk. En ook de opwas in de kennis van onze Heere Jezus Christus in het leven van kinderen Gods. In de trouw die Hij heeft in de voortgang van Zijn kerk in het afzonderen van dienaren. In uitkomsten zelfs bij het naderen van de dood. In veranderingen in levens van jongeren en ouderen.
Hij gaat door!
En laten we dan stoppen met het klein denken van de Heere. Dan doen we Hem zo te kort.
Er is verwachting , door alle donkerheid heen. Verwachting voor onze kinderen, voor onze jeugd. Steeds meer oudere kinderen Gods hoor je die geloven dat de Heere nog grote dingen gaat doen in de ingezonken kerk en in het bijzonder bij de jeugd !
En zien we dat niet om ons heen ? Is de jeugd vaak niet veel meer betrokken dan pakweg 20-30 jaar geleden ?
Laten we toch stoppen met klagen , en spreek maar goed van de Koning!
Is dat een nieuwe forumregel? Verboden iets te zeggen wat je niet hard kunt maken (wie dat laatste ook moge beoordelen)?Mister schreef:---knip--- Verzoeken tot modereren kunnen zoals altijd gewoon via de report-knop; mvg Tib
Inderdaad, ik hoorde pas ds. Mouw. Die mocht aan het eind van de dienst zo'n vrijmoedig getuigenis geven van de periode van zijn ziekte, dat Christus alles voor Hem was geworden en dat hij Zijn voetstappen mocht drukken.Wilhelm schreef:-DIA- schreef:Dank hartelijk voor deze opmerking. Ja ik weet wie je bedoelt... Ik geloof ook dat dit gebeurt en het zou een wonder zijn als mijn hart eens mocht smelten. Maar zoals je weet (en vaker openbaar gezegd heb) voel ik me meer en meer onbegrepen en een vreemdeling en niet echt thuis. Maar alternatieven zijn er ook helaas niet. En het is best moeilijk en verleidelijk om weer op het forum te kijken als je hele dagen en avonden alleen thuis zit... (En niet om medelijden op te wekken, begrijp me goed)caprice schreef:DIA, vergeet dat ook jij en caprice vanavond weer tot zichzelf moeten inkeren en overdenken wat we hebben gedacht, gezegd en gedaan. Mochten wij onvoorwaardelijk buigen voor de waarheid, dan zullen we onszelf schuldig achten. Zijn wij geroepen door God om te profeteren met een Jesaja: Maak het hart dezes volks vet en maak hun oren zwaar en sluit hun ogen, opdat het niet zie met zijn ogen, noch met zijn oren hore, noch met zijn hart versta, noch zich bekere, en Hij het geneze.
Beste Dia, Caprice en anderen,
Ik begrijp jullie zorgen. Er is veel om te klagen en om ons zorgen over te maken.
En wat moeten we dan met onszelf beginnen. Ik, ik heb gedaan wat kwaad is in Uw ogen.
Wat straal ik uit. Ben ik een lichtend licht en een zoutend zout ?
Hoe spreek ik over mijn Meester en mijn Koning ?
Maak ik anderen jaloers ?
Zo zijn er velen vragen allereerst aan onszelf te stellen.
Dit neemt niet weg dat we ons zorgen mogen en moeten maken. De wereld en de kerk maken zich rijp voor het oordeel.
Alles wijst er op dat Hij komende is. Het zal niet lang meer duren dat Hij terug komt op de wolken des hemels.
Tot zover ben ik het hartelijk met jullie eens.
Maar laten we hier niet stoppen. Er is ook nog een andere kant!
De Heere gaat door, ook nu. In harten van jongeren en van ouderen. Er worden er nog steeds toegebracht.
Als ik zie hoe vaak ik de laatste maanden het werk van de Heere heb mogen zien in levens van mensen.
In bemoedigingen van God in het leven van Zijn volk. En ook de opwas in de kennis van onze Heere Jezus Christus in het leven van kinderen Gods. ...
Hij gaat door!
Beste mensen,
Ik heb hier wat postings verwijderd dan wel aangepast. Verzoeken tot modereren kunnen, zoals altijd, nog steeds via de report-knop gedaan worden. Dat is het rode uitroeptekentje onderin het bericht.
Discussie daarover is niet nodig.
Uw moderator.
Ik heb hier wat postings verwijderd dan wel aangepast. Verzoeken tot modereren kunnen, zoals altijd, nog steeds via de report-knop gedaan worden. Dat is het rode uitroeptekentje onderin het bericht.
Discussie daarover is niet nodig.
Uw moderator.
Voor degenen die het interesseert: Er staat in het nieuwste nummer van DE SAAMBINDER het eerste artikel in een reeks over waarom de GG niet meekunnen met de HSV.
Niet veel nieuws, want ik had me zelf al redelijk op de hoogte gesteld. Maar voor mensen die er interesse in hebben is het zeker verhelderend, klaar en duidelijk geschreven.
Niet veel nieuws, want ik had me zelf al redelijk op de hoogte gesteld. Maar voor mensen die er interesse in hebben is het zeker verhelderend, klaar en duidelijk geschreven.
-
Tja, ze moesten toch iets. Voegt verder ook niets toe inderdaad. Ik stel voor dat men volgende keer ds. Vreugdenhil de andere kant laat belichten. Die komt tenminste met argumenten.-DIA- schreef:Voor degenen die het interesseert: Er staat in het nieuwste nummer van DE SAAMBINDER het eerste artikel in een reeks over waarom de GG niet meekunnen met de HSV.
Overigens, ik blijf me verbazen over dat krampachtige gedoe. Bij ons in de gemeente (ja, GG) wordt vanuit de bijbelstudieclub een gemeete-brede discussieavond belegd met een voorstander en een tegenstander van de HSV, omdat, ik citeer, de kerkenraad en de bijbelstudieclub het belangrijk vinden zich op de HSV te bezinnen. Dit n.a.v. de reacties na alles rond de synode. Kijk, dan ga je er tenminste gezond mee om.
weet iemand of er op korte termijn ook een uitgave komt met de berijmde psalmen erbij?
Zoals in onze gewone zakbijbeltjes.
Zoals in onze gewone zakbijbeltjes.
coupe soleil schreef:[Overigens, ik blijf me verbazen over dat krampachtige gedoe. Bij ons in de gemeente (ja, GG) wordt vanuit de bijbelstudieclub een gemeete-brede discussieavond belegd met een voorstander en een tegenstander van de HSV, omdat, ik citeer, de kerkenraad en de bijbelstudieclub het belangrijk vinden zich op de HSV te bezinnen. Dit n.a.v. de reacties na alles rond de synode. Kijk, dan ga je er tenminste gezond mee om.
Mooi initiatief !
Laten we idd gewoon het gesprek aangaan en niet de hakken in het zand zetten.
Al dat gepolariseer komt mi vooral van hen die de HSV zien als een verschrikkelijke bedreiging.
Ik ben benieuwd naar de artikelserie in de Saambinder.
Laatst gewijzigd door Wilhelm op 04 nov 2010, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Echt? Ik heb wel een idee hoe het gaat verlopen, daarom kan ik er nog niet echt naar uit zien. Maar ik hoop dat ik hierin ongelijk hebWilhelm schreef:Ik ben benieuwd naar de artikelserie vd Saambinder.

-
Haha, ik ben ook helemaal niet benieuwd. Ik bladerde vandaag de SB door en legde het vermoeid terzijde na het artikel gezien te hebben. Een van de schrijvers is ook nog eens ds. de Heer...
Het referaat van Femke Halsema onlangs dat godsdienstvrijheid iets persoonlijks dient te zijn is door onze gezindte met zorg en afkeer ontvangen. Uit dit topic blijft dat onze aversie tegen de opvattingen van Femke niet gebaseerd zijn op haar ons inziens onjuiste interpretatie van godsdienstvrijheid. Die delen we volkomen. Geen God en geen meester is ook onze leus. Onze aversie was enkel gebaseerd omdat Femke Halsema deze vrijheid ook van toepassing wenste te verklaren op voor ons nog wel controversiele onderwerpen.
coupe soleil schreef:Haha, ik ben ook helemaal niet benieuwd. Ik bladerde vandaag de SB door en legde het vermoeid terzijde na het artikel gezien te hebben. Een van de schrijvers is ook nog eens ds. de Heer...
Zijn het meerdere scribenten ?