Gereformeerde Gemeenten

JvW

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door JvW »

eilander schreef:
JvW schreef:Hmm, wij hebben niet geluisterd. Mijn dochter was aan het werk (met daarna afsluiting van het strand-seizoen) en mijn zoon was naar de muziekvereniging. Ik snap überhaupt niet dat de opening van een schooljaar in de vakantie moet plaatsvinden. Doe dat gewoon op de maandagavond, dan is de vakantie voorbij. Ze hebben die dag toch nog geen school.
Vorig jaar waren we het overigens vergeten...
Het is inmiddels maandag geweest, hoor. Dan had je gisteren toch prima terug kunnen kijken?
Geen behoefte aan eerlijk gezegd. Ben eigenlijk blij dat het rooster niet meer opgehaald hoeft te worden bij de jaaropening.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Erskinees schreef:…Je merkt ook vaak dat de schoolopeningen zo verwoord worden dat alle ouders zich aangesproken voelen (GKV tot GGiN). Daardoor gaat het al snel over de hoofden van de jongeren zelf, de doelgroep, heen.
Ik heb juist dit jaar deze ervaring niet, een mooie, toegankelijke boodschap, toegespitst rond het vooraf bepaalde thema ‘vertrouwen’.

Het kan wel van jaar tot jaar verschillen, is mijn ervaring na inmiddels 10 jaar schoolopeningen van Gomarus en Lodenstein.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

JvW schreef:
eilander schreef:
JvW schreef:Hmm, wij hebben niet geluisterd. Mijn dochter was aan het werk (met daarna afsluiting van het strand-seizoen) en mijn zoon was naar de muziekvereniging. Ik snap überhaupt niet dat de opening van een schooljaar in de vakantie moet plaatsvinden. Doe dat gewoon op de maandagavond, dan is de vakantie voorbij. Ze hebben die dag toch nog geen school.
Het is inmiddels maandag geweest, hoor. Dan had je gisteren toch prima terug kunnen kijken?
Geen behoefte aan eerlijk gezegd. Ben eigenlijk blij dat het rooster niet meer opgehaald hoeft te worden bij de jaaropening.
Oké, dan waren je eerdere opmerkingen dus smoesjes. :slurp
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

eilander schreef:
JvW schreef:
eilander schreef:
Oké, dan waren je eerdere opmerkingen dus smoesjes. :slurp
Ik vind dat een heel trieste constatering. Ik snap daarom die smiley niet.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Dat noem je de verrotting van binnenuit. Inderdaad jammer en de smiley niet waard.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:Dat noem je de verrotting van binnenuit. Inderdaad jammer en de smiley niet waard.
Ik kan me nog van de basisschool herinneren dat de school een weekopening ging invoeren in plaats van het gewone verhaal van de eigen juf of meester. Ik zie niet in dat een dergelijke instelling een meerwaarde heeft oven de basale dagelijks terugkomende christelijke plichten.
(Zeker niet als het als een sociaal sjibbolet gaat functioneren waarin de goeden braaf komen en de slechteriken thuisblijven.)
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:
Ad Anker schreef:Dat noem je de verrotting van binnenuit. Inderdaad jammer en de smiley niet waard.
Ik kan me nog van de basisschool herinneren dat de school een weekopening ging invoeren in plaats van het gewone verhaal van de eigen juf of meester. Ik zie niet in dat een dergelijke instelling een meerwaarde heeft oven de basale dagelijks terugkomende christelijke plichten.
(Zeker niet als het als een sociaal sjibbolet gaat functioneren waarin de goeden braaf komen en de slechteriken thuisblijven.)
Zeker niet, hier op ons eiland kennen we (gelukkig) het fenomeen weekopeningen niet. Edoch, wanneer je je kind inschrijft op een school waar dit wel de gewoonte is conformeer je jezelf daar blijmoedig aan en ga je hier niet zitten pruttelen. Ik acht dat schadelijk.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Juist. Daar ben ik het helemaal mee eens. Het klinkt heel scherp, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Forummer

Bericht door Forummer »

GerGem polarisatie op en top
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:Zeker niet, hier op ons eiland kennen we (gelukkig) het fenomeen weekopeningen niet. Edoch, wanneer je je kind inschrijft op een school waar dit wel de gewoonte is conformeer je jezelf daar blijmoedig aan en ga je hier niet zitten pruttelen. Ik acht dat schadelijk.
Dat lijkt me niet. Je moet de inhoudelijke noodzaak wel goed duidelijk kunnen maken. En die ontbreekt. Achterliggend zie ik het probleem dat het geloof of de prediking op zondag blijkbaar geen relevantie heeft voor de maandag. Dus gaan we maandag ook maar een bijeenkomst beleggen en benadrukken net als zondag de noodzaak van inwendige tekenen van bekering Maar dat lost het probleem niet op. Je schuift dan het probleem naar dinsdag. (En dan slaan ze de homo's de hersens in, om het plaatje maar even wat al te concreet in te kleuren).
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wij zijn nog nooit naar zo'n jaaropening geweest.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
GGotK

Bericht door GGotK »

Laten we inderdaad de GG van alles de schuld geven. Dat lucht enorm op en je kunt weer verder met je leven.
JvW

Bericht door JvW »

Forummer schreef:GerGem polarisatie op en top
Precies!
Nu zouden het weer smoesjes zijn van mij. Inderdaad vind ik die jaaropeningen niet bijster interessant, ook niet voor de jeugd. En zeker niet als je na afloop van alles recht moet gaan zetten. Andere jaren gingen we wel gewoon, alleen vorig jaar zijn we het vergeten en dit jaar hadden de kids andere verplichtingen.

Als de betreffende commentaar-gevers echt zo betrokken zijn bij het reformatorisch voortgezet onderwijs, dan snap ik niet dat ik ze (voor zover ik weet) nog nooit heb gezien bij de jaarlijkse vergaderingen van de overkoepelende stichting van het Calvijn College!

En met opmerkingen als 'verrotting van binnenuit' zet je anderen mooi neer. En dat is precies de reden dat ik me steeds minder thuisvoel in de zogenaamde reformatorische gezindte.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GGotK schreef:Laten we inderdaad de GG van alles de schuld geven. Dat lucht enorm op en je kunt weer verder met je leven.
;)
refo

Bericht door refo »

JvW schreef:
Forummer schreef:GerGem polarisatie op en top
Precies!
Nu zouden het weer smoesjes zijn van mij. Inderdaad vind ik die jaaropeningen niet bijster interessant, ook niet voor de jeugd. En zeker niet als je na afloop van alles recht moet gaan zetten. Andere jaren gingen we wel gewoon, alleen vorig jaar zijn we het vergeten en dit jaar hadden de kids andere verplichtingen.

Als de betreffende commentaar-gevers echt zo betrokken zijn bij het reformatorisch voortgezet onderwijs, dan snap ik niet dat ik ze (voor zover ik weet) nog nooit heb gezien bij de jaarlijkse vergaderingen van de overkoepelende stichting van het Calvijn College!

En met opmerkingen als 'verrotting van binnenuit' zet je anderen mooi neer. En dat is precies de reden dat ik me steeds minder thuisvoel in de zogenaamde reformatorische gezindte.
Vergaderingen van een stichting? Wie vergaderen daar dan? Een stichting heeft geen leden, alleen een bestuur.
Plaats reactie