Het herkennen van leerlingen en catechesanten doe je naar mijn idee aan de gezichten. Als je daar ook de kleding bij nodig hebt gaat er iets mis. Dan zullen de groepen wat kleiner gemaakt moeten worden.GerefGemeente-lid schreef:De reformatorische gezindte. Als leerkrachten en ambtsdragers in het openbaar hun leerlingen of catechisanten niet meer herkennen ten opzichte van de zondag, is er wezenlijk iets goed mis.JvW schreef: En wat definieer je dan als club? Ik heb niet het idee lid te zijn van een club, meer van een plaatselijke gemeente. En binnen die gemeente gaat het eigenlijk nooit over de broek bij de vrouw of over het hebben van een televisie (om nog maar zo’n stokpaardje te noemen). Dergelijke discussies staan dus redelijk ver van me af.
De uitholling begint van binnenuit.
Wereldgelijkvormigheid in kleding moet geen probleem meer zijn. Waarin zijn we dán te herkennen?
Televisie? "Iedereen heeft het. Dus waarom wij niet?"
Open internet? "Ach, als je gewoon niet op die website klikt, gebeurt er toch niets?"
Kennen we nog iets van het 'Gij geheel anders'? Óf..., gaan we met de wereld mee?
Je bent te herkennen aan je gedrag en je voorkomen (waar kleding een onderdeel van is). Als je de rok nodig hebt om te laten merken dat je christelijk bent moet je je echt wat afvragen.
TV en open internet zijn inderdaad gepasseerd station.
Als anderen daar anders over denken, dan vind ik dat prima. We proberen daar als gezin ook rekening mee te houden als we ergens op visite gaan.