Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

-DIA-

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef: Ik ben nu eenmaal erg gevoelig en snel uit het veld geslagen. En dat heeft meer gevolgen als ik kan zeggen, want het slaat ook op mijn mentale welzijn. Door veel krakelen die ik (ook hier thuis) om der waarheid wil moesten verantwoord worden heb ik al enige jaren geen stem meer. vaak kan ik me alleen fluisteren. Dat is nu eens gezegd, want deze zaken die de Ene Waarheid aangaan liggen zo teer en diep, dat ik niet anders kan dat hierbij blijven.
Ik denk dat de eerste waarheid en de 2e Waarheid een andere zijn DIA. De tweede is de echte en de eerste waarschijnlijk meer 'wat je door de jaren heen hebt opgedaan aan ervaringen/opvoeding/kerkgang etc. De tweede is de Zaak echt waard. De eerste zou ik wat meer laten rusten.
Er is inderdaad verschil tussen waarheid en Waarheid.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Wim Anker schreef:@Bezorgd is een scheurmaker
Je bedoelt 'realist'? ;)

Het is dat ik je grappig vindt, dus ik kan het wel hebben, maar het is natuurlijk best op de persoon.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:
Je bedoelt 'realist'? ;)

Het is dat ik je grappig vindt, dus ik kan het wel hebben, maar het is natuurlijk best op de persoon.
Je meent je berichten in dit draadje van de afgelopen dagen (inclusief die van jezelf) toch wel serieus hé? Want ik krijg nu opeens een heel apart gevoel.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:
Je bedoelt 'realist'? ;)

Kun je dat toelichten Wim Anker?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:
Bezorgd schreef:
Je bedoelt 'realist'? ;)

Je meent je berichten in dit draadje van de afgelopen dagen (inclusief die van jezelf) toch wel serieus hé? Want ik krijg nu opeens een heel apart gevoel.
Uiteraard. Ik begrijp je reactie niet.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Bezorgd schreef:
Je bedoelt 'realist'? ;)

Uiteraard. Ik begrijp je reactie niet.
Oké. Denk daar nog maar eens over na.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

@Bogerman, daar ben ik het over eens, maar dat doet niets af aan mijn voorkeur en die is op dit moment ( want het veranderd nog weleens bij mij) wat ik geschreven heb.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:Ik stop ermee, het wordt niet begrepen en niet begeerd. Dag mensen. Ik hoop dat er nog ooit een plekje of wat respect komt voor de bevindelijke stroming maar ben niet hoopvol gestemd gezien mijn ervaringen. Ik laat dan ook een oordeel hierover aan de moderatie over.
Ach, weer in de slachtofferrol. Als je niet wilt dat mensen reageren op je berichten moet je geen berichten plaatsen. Mijn reactie heeft niets te maken met respectloos voor de bevindelijke stroming. Ik gaf alleen aan dat je op een publiek forum niet geheimzinnig moet gaan zitten doen met iets wat alleen voor werkelijk belangstellenden is. Zet iets op het forum of zet het er niet op. Zeg iets voor iedereen of zet het voor niemand. Daar ging het over, niet meer en niet minder. Dat jij er nu ook nog van maakt dat ik geen respect zou hebben voor de bevindelijke stroming, slaat m.i. nergens op. Ik had het niet over de inhoud maar over de manier waarop.
Bogerman

Bericht door Bogerman »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef: Ik ben nu eenmaal erg gevoelig en snel uit het veld geslagen. En dat heeft meer gevolgen als ik kan zeggen, want het slaat ook op mijn mentale welzijn. Door veel krakelen die ik (ook hier thuis) om der waarheid wil moesten verantwoord worden heb ik al enige jaren geen stem meer. vaak kan ik me alleen fluisteren. Dat is nu eens gezegd, want deze zaken die de Ene Waarheid aangaan liggen zo teer en diep, dat ik niet anders kan dat hierbij blijven.
Ik denk dat de eerste waarheid en de 2e Waarheid een andere zijn DIA. De tweede is de echte en de eerste waarschijnlijk meer 'wat je door de jaren heen hebt opgedaan aan ervaringen/opvoeding/kerkgang etc. De tweede is de Zaak echt waard. De eerste zou ik wat meer laten rusten.
Er is inderdaad verschil tussen waarheid en Waarheid.
En in dit geval ligt er ook nog een waarheid achter de waarheid.
Bogerman

Bericht door Bogerman »

Geytenbeekje schreef:@Bogerman, daar ben ik het over eens, maar dat doet niets af aan mijn voorkeur en die is op dit moment ( want het veranderd nog weleens bij mij) wat ik geschreven heb.
Maar als het gaat om kerkelijke eenheid moeten we juist stoppen met onze voorkeuren. Ik hoop dat er eerst een kleine stap komt: dat eerst de GerGem fuseert met de GerGeminNed en de Oud GerGem.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ditbenik schreef:
Ambtenaar schreef:
Ditbenik schreef:
Ik begrijp juist heel goed dat er binnen de reformatorische gezindte ook zijn die streven naar eenheid. De Heere Jezus bidt om eenheid. Dan kunnen wij toch niet roepen dat het een illusie is en de verdeeldheid daarom maar laten voor wat het is?
Ik ben gewoon realistisch. Kerkelijke eenheid is een illusie. Bij de vorming van de PKN ontstonden er direct weer allerlei afscheidingen. Waarom zou de volgende poging tot kerkelijke fusie wel slagen?
Nee, kerkelijke eenheid is geen illusie maar een opdracht. Daarom hebben we in gehoorzaamheid daar naar te streven, hoe lastig en ingewikkeld dat ook kan zijn. Tegelijk denk ik dat omstandigheden in de komende jaren de kerken vanzelf tot eenheid zullen drijven. Als de vervolging komt en de kerken massaal leeg gaan lopen, heb je elkaar nodig en word je vanzelf in elkaars armen gedreven. Ga in Limburg kijken. Daar is van echte vervolging nog geen sprake, maar van nog uitsluitend kleine kerken en gemeenten wel. Zie hoe die elkaar op allerlei gebied al opzoeken en met elkaar op trekken. Een ontwikkeling die alleen maar sterker zal worden.
Helemaal eens. Hetzelfde zie ik hier in Brabant.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Ditbenik schreef:
Ambtenaar schreef:
Ditbenik schreef:
Ik begrijp juist heel goed dat er binnen de reformatorische gezindte ook zijn die streven naar eenheid. De Heere Jezus bidt om eenheid. Dan kunnen wij toch niet roepen dat het een illusie is en de verdeeldheid daarom maar laten voor wat het is?
Ik ben gewoon realistisch. Kerkelijke eenheid is een illusie. Bij de vorming van de PKN ontstonden er direct weer allerlei afscheidingen. Waarom zou de volgende poging tot kerkelijke fusie wel slagen?
Nee, kerkelijke eenheid is geen illusie maar een opdracht. Daarom hebben we in gehoorzaamheid daar naar te streven, hoe lastig en ingewikkeld dat ook kan zijn. Tegelijk denk ik dat omstandigheden in de komende jaren de kerken vanzelf tot eenheid zullen drijven. Als de vervolging komt en de kerken massaal leeg gaan lopen, heb je elkaar nodig en word je vanzelf in elkaars armen gedreven. Ga in Limburg kijken. Daar is van echte vervolging nog geen sprake, maar van nog uitsluitend kleine kerken en gemeenten wel. Zie hoe die elkaar op allerlei gebied al opzoeken en met elkaar op trekken. Een ontwikkeling die alleen maar sterker zal worden.
Een bepaald soort vervolging komt ook alleen maar voor in plaatsen waar de Waarheid door velen is gehoord, en waar er zijn die daarvan afvallig worden. Dit is, lijkt me, een van de bitterste vervolgingen die een mens zeer neer kan drukken. In zoverre de ernst ervan wordt verstaan.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Waarom moet eenheid ook meteen acuut organisatorische eenheid zijn? Dat lijkt me een laatste stap. Begin maar eens met de ander welgemeend positief bejegenen, in plaats van achterdocht, millimetergedoe en hokjesdenken.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:
Ditbenik schreef:
Ambtenaar schreef: Ik ben gewoon realistisch. Kerkelijke eenheid is een illusie. Bij de vorming van de PKN ontstonden er direct weer allerlei afscheidingen. Waarom zou de volgende poging tot kerkelijke fusie wel slagen?
Een bepaald soort vervolging komt ook alleen maar voor in plaatsen waar de Waarheid door velen is gehoord, en waar er zijn die daarvan afvallig worden. Dit is, lijkt me, een van de bitterste vervolgingen die een mens zeer neer kan drukken. In zoverre de ernst ervan wordt verstaan.
Zei iemand vanuit de Bijbelbelt die voor vervolging niets te vrezen heeft. Alleen jammer dat de mensen in Limburg daar niets aan hebben als ze alleen komen te staan omdat ze hun geloof in de Heere Jezus belijden.
KDD

Bericht door KDD »

Hoe definiëren wij vervolging? De Heere Jezus en de apostelen waren ook in de ‘biblebelt’.
Plaats reactie