Is dat turbo?

Ik vind de VW ID4 een mooie auto. Als je die privé least kost je dat ruim € 800 in de maand. En dat vind ik een flinke verhoging van de maandelijkse vaste lasten. Komen de kosten van elektriciteit nog bij. Die zullen naar schatting zo'n € 75 per maand bedragen.HersteldHervormd schreef: Ah oke.
Nee, dat is een atmosferische motor.Chrisje72 schreef:Opel Crossland 1.2 S&S 61kW Edition
Is dat turbo?
Welke auto heeft tegenwoordig geen turbo?Chrisje72 schreef:Opel Crossland 1.2 S&S 61kW Edition
Is dat turbo?
Nou je het zegt. Da's best bijzonder tegenwoordig.Ambtenaar schreef:Nee, dat is een atmosferische motor.Chrisje72 schreef:Opel Crossland 1.2 S&S 61kW Edition
Is dat turbo?
Dat ligt er maar aan. Je kunt overwegen een Duitse elektrische auto te importeren. Als ze een half jaar oud zijn, is dat vaak heel gunstig.Ambtenaar schreef:HersteldHervormd schreef:
Is lease niks?
Nee, is ook niet goedkoper.
Dat zou kunnen, maar dat is geen private lease. Ik vraag me bovendien af of er heel veel aanbod is.DDD schreef:
Dat ligt er maar aan. Je kunt overwegen een Duitse elektrische auto te importeren. Als ze een half jaar oud zijn, is dat vaak heel gunstig.
Het aanbod VW's ID4 valt tegen.DDD schreef:Dat laatste is eenvoudig te beantwoorden: er is ontzettend veel aanbod. Er zijn zelfs garages die zich daarin specialiseren. Dat hangt samen met de subsidieregelingen in Duitsland, die enorm zijn.
Ik had het niet over de TCO, maar de maandelijkse vaste lasten.Wat betreft de kosten: het staat zeker niet vast dat private lease duurder is.
Een Smart is niet het segment dat bij ons past.Idem bij de Smart For two. Je kunt er 400.000 km mee rijden zonder grote kosten, is inmiddels gebleken, maar toch is er een groot aanbod vanuit de Duitse markt.
Ik koop per definitie geen Chinese auto. Ik heb bovendien range nodig. Mijn schoonouders wonen 200 km verderop en worden een dagje ouder. Ik wil op een lading heen en weer kunnen.Momenteel is dit een goede aanbieding, mits je niet wekelijks enorme afstanden op één dag (meer dan 400 km) moet reizen, vanwege het voor dit moment niet uitzonderlijk grote bereik: https://www.vanmossel.nl/privelease/aan ... zs-ev/5521
Er zijn geen fabrikanten met eigen mijnen. Die grondstoffen worden ingekocht op de wereldmarkt. En die wordt gevoed door de exploitanten van de mijnen. Maar op die exploitanten is nauwelijks grip te krijgen. Ook voor de grote spelers is dat moeilijk. Er moet wel geleverd worden anders staan de fabrieken stil. Reken maar dat als het een van de grote automerken lukt om bewijsbaar accu's te kunnen produceren zonder die kwalijke omstandigheden ze dat direct met tromgeroffel als een USP zullen presenteren. Tot die tijd zal het stil blijven.DDD schreef:Voor de kledingindustrie is daar wel veel aandacht voor. Heb je ook bronnen die bewijzen dat bij accu's van bijvoorbeeld Volkswagen sprake is van gevaarlijke omstandigheden?
Bijvoorbeeld:DDD schreef:Voor de kledingindustrie is daar wel veel aandacht voor. Heb je ook bronnen die bewijzen dat bij accu's van bijvoorbeeld Volkswagen sprake is van gevaarlijke omstandigheden?
Het gaat natuurlijk niet enkel om C02. Dieselmotoren stoten ook veel stikstofdioxiden uit en fijnstof.Mona Lisa schreef:Er zal wel een keer een moment komen dat het niet anders kan maar tot die tijd ga ik niet elektrisch rijden. We schieten daar volgens mij niets mee op. De uitstoot van een e-Golf is in Nederland 7,2 kg per 100 km. Een Golf VIII 2.0 TDI stoot 9,1 kg per 100 km uit. Het AD schreef daar vorig jaar een artikel over. Dat verschil is dus niet zo groot als je zou denken. Maar veel belangrijker voor mij is dat ik persoonlijk veel problemen heb met de benodigde winning van zeldzame metalen die nodig zijn voor de accu's. Dat gaat niet alleen ten koste van het milieu. Het is nog veel erger, het gaat gepaard met bijzonder slechte arbeidsomstandigheden. Vele slachtoffers, kinderarbeid, slavernij, uitbuiting. Om dezelfde reden gebruik ik ook bepaalde soorten hardhout en natuursteen niet. Dat laatste dan in m'n werk, thuis heb je daar niet zoveel van nodig.