Preken beluisteren op internet

-DIA-

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door -DIA- »

Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:In onze stad worden, zoals ik ontdekte, tegenwoordig ook een soort jeugddiensten gehouden. Wat vinden we hiervan? Moet dit kunnen? Zou de jeugd hierdoor meer ontvankelijk zijn voor het Woord, of zou de muziek ook in een bepaalde praise-sfeer komen?
https://www.youtube.com/channel/UCPJ-38 ... 8lywzUUY9w
Beetje flauw om te doen alsof het om een dienst gaat want dat is duidelijk niet het geval. De diensten tijdens de Pinksterdagen staat op 23 en 24 mei. Dit filmpje is van zaterdag 22 mei. Het is duidelijk dat ze zoeken op een aansprekende manier de jeugd online te bereiken. Dat lijkt ze redelijk te lukken. Het is inmiddels meer dan 1000 keer bekeken. In veel gemeenten gebeurt er helemaal niets en als er wel wat is voor de jeugd valt het niet mee om ze daarvoor te mobiliseren. De jongeren zijn zo zachtjes aan wel klaar met online lessen e.d.
Ik bedoel vanzelf, hopelijk is dat anderen meer duidelijk, de gehele entourage.
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar ik maak duidelijk dat je niet moet doen alsof het om een dienst gaat, want dat is niet het geval. Ook als het gaat om zaken waar je het niet mee eens bent, hoor je eerlijk te zijn. Je kunt niet roepen dat je staat voor de waarheid als je anderen niet eerlijk behandelt.
Mogen we dan blijven in de lijn van de reformatie en nadere reformatie? Of mag ik dat niet? En de ogen sluiten voor wat er in onze gezindte speelt? Ik wens geen vreemdeling in het kerkelijk Jeruzalem te zijn. Open your eyes!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Terri

Bericht door Terri »

Maar er gebeurt toch niks 'raars' op dat filmpje? Ik snap het eigenlijk niet zo.
De farizeeën hadden ook steeds commentaar op het 'revolutionaire' gedrag van de Heere Jezus , alles wat net wat anders was, werd op voorhand in een kwaad daglicht gezet.
Moet ik vaak aan denken, hoe zouden wij gereageerd hebben als we in die tijd geleefd zouden hebben?
Ditbenik
Inactief

Re: RE: Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
Beetje flauw om te doen alsof het om een dienst gaat want dat is duidelijk niet het geval. De diensten tijdens de Pinksterdagen staat op 23 en 24 mei. Dit filmpje is van zaterdag 22 mei. Het is duidelijk dat ze zoeken op een aansprekende manier de jeugd online te bereiken. Dat lijkt ze redelijk te lukken. Het is inmiddels meer dan 1000 keer bekeken. In veel gemeenten gebeurt er helemaal niets en als er wel wat is voor de jeugd valt het niet mee om ze daarvoor te mobiliseren. De jongeren zijn zo zachtjes aan wel klaar met online lessen e.d.
Ik bedoel vanzelf, hopelijk is dat anderen meer duidelijk, de gehele entourage.
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar ik maak duidelijk dat je niet moet doen alsof het om een dienst gaat, want dat is niet het geval. Ook als het gaat om zaken waar je het niet mee eens bent, hoor je eerlijk te zijn. Je kunt niet roepen dat je staat voor de waarheid als je anderen niet eerlijk behandelt.
Mogen we dan blijven in de lijn van de reformatie en nadere reformatie? Of mag ik dat niet? En de ogen sluiten voor wat er in onze gezindte speelt? Ik wens geen vreemdeling in het kerkelijk Jeruzalem te zijn. Open your eyes!
Daar ging mijn punt niet over. Jij hebt het over jeugddiensten en dat zijn het niet. Als je zegt te staan voor de waarheid moet je het zelf ook nauw nemen met waarheid. Dat betekent dat je in dit geval niet de suggestie moet wekken dat het om jeugddiensten want dat is niet het geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Ditbenik op 03 jun 2021, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Terri schreef:Maar er gebeurt toch niks 'raars' op dat filmpje? Ik snap het eigenlijk niet zo.
De farizeeën hadden ook steeds commentaar op het 'revolutionaire' gedrag van de Heere Jezus , alles wat net wat anders was, werd op voorhand in een kwaad daglicht gezet.
Moet ik vaak aan denken, hoe zouden wij gereageerd hebben als we in die tijd geleefd zouden hebben?
Ik denk dat wij dicht in de buurt van de Farizeeën komen als het aan ons ligt.
John Galt

Bericht door John Galt »

Als wij een merel of nacthegaal horen zingen, is het niet moeilijk om te zeggen dat hij tot Gods eer zingt. Als wij een kraai horen krassen, vinden wij dat afschuwelijk. Maar ook een kraai maakt een vrolijk geluid voor zijn Schepper.
Who is John Galt? :quoi
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hoopvol schreef:
Terri schreef:Maar er gebeurt toch niks 'raars' op dat filmpje? Ik snap het eigenlijk niet zo.
Ik denk dat wij dicht in de buurt van de Farizeeën komen als het aan ons ligt.
Dat kon wel eens een grotere waarheid zijn als we zelf ook maar vermoeden. Tenminste als onze kennis aan de buitenkant blijft, dan zijn we opgeblazen en weten we niets. We sluiten dan niemand in of buiten. Het is gewoon de waarheid als het zo ligt.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Marco

Bericht door Marco »

En wat is er eigenlijk mis met een kerkdienst met een drumstel, met blaasmuziek en dans? Díe is schriftuurlijk, lees psalm 150 er maar op na. Een kerkdienst met saaie psalmen-op-hele-noten is dat niet.

Dus... Eruit met die kerkbanken. Dansen en springen!! Hopla. In de reidans! Polonaise!!!
pierre27

Bericht door pierre27 »

Marco schreef:En wat is er eigenlijk mis met een kerkdienst met een drumstel, met blaasmuziek en dans? Díe is schriftuurlijk, lees psalm 150 er maar op na. Een kerkdienst met saaie psalmen-op-hele-noten is dat niet.

Dus... Eruit met die kerkbanken. Dansen en springen!! Hopla. In de reidans! Polonaise!!!
Dat is geheel off-topic, past in het topic sloopkunst:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Marco schreef:En wat is er eigenlijk mis met een kerkdienst met een drumstel, met blaasmuziek en dans? Díe is schriftuurlijk, lees psalm 150 er maar op na. Een kerkdienst met saaie psalmen-op-hele-noten is dat niet.

Psalm 150 staat in de schrift in de context van de tempeldienst.

In de context van de Nieuw-Testamentische gemeente vind ik geen aanleiding tot oneliners als de laatste zin van je posting. Integendeel zelfs.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
Ditbenik schreef:
gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door DDD op 03 jun 2021, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco

Bericht door Marco »

Zo gek is dat niet. Ze noemen het zelf een viering.
Maar is het nou echt zo'n ramp als de vorm afwijkt van wat wij gewend zijn? Zeker als die vorm al niet meer op gaat (kijken of luisteren naar een dienst is niet hetzelfde als een dienst bijwonen, want dat doe je actief)?

Kijk naar de inhoud, en vergeet de vorm eens een keer. Wordt Christus verkondigd en geprezen?
DDD

Bericht door DDD »

Dan trek ik mijn verhaal in. Waar vind je dat? Ik kon het niet vinden en ook de delen die ik zag, gaven daar geen aanleiding voor.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Goed, laten we het dan over de inhoud hebben.

De liederen, kunnen die de toets van Schrift en Belijdenis doorstaan?
Marco

Bericht door Marco »

DDD schreef:Dan trek ik mijn verhaal in. Waar vind je dat? Ik kon het niet vinden en ook de delen die ik zag, gaven daar geen aanleiding voor.
Het gebed aan het begin.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Marco schreef:Zo gek is dat niet. Ze noemen het zelf een viering.
Maar is het nou echt zo'n ramp als de vorm afwijkt van wat wij gewend zijn? Zeker als die vorm al niet meer op gaat (kijken of luisteren naar een dienst is niet hetzelfde als een dienst bijwonen, want dat doe je actief)?

Kijk naar de inhoud, en vergeet de vorm eens een keer. Wordt Christus verkondigd en geprezen?
Ze noemen het een Pinksterviering voor de jeugd. Zoals je Kerstvieringen hebt voor allerlei doelgroepen en dan komt niemand op het idee dat het om een dienst kan gaan. Voor wie het filmpje heeft bekeken is het ook duidelijk dat het niet om een dienst gaat.
Plaats reactie