COVID-19

GerefGemeente-lid
Verbannen

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mannetje schreef:Dan heb je geen wcpapier tijdens je quarantaine...
Dat brengen de besmette buren dan maar.
DDD

Bericht door DDD »

Dank! Dat wekt inderdaad de indruk alsof iemand in de krant geniest heeft. Maar dat kan dus wel, vermoedelijk.
merel

Bericht door merel »

Zo ken ik een 80+-er die zich niet wilde laten vaccineren, omdat hij toch nergens kwam behalve in de supermarkt en bij de slager. Daar heeft waarschijnlijk ook de besmetting plaatsgevonden en hij is door het oog van de naald gekropen. Nu haalt hij toch maar de tweede vaccinatie ;). De kans is klein, maar het kan blijkbaar wel.
Laatst gewijzigd door merel op 20 mei 2021, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Philip

Bericht door Philip »

Mannetje schreef:
parsifal schreef:
Karlstad1970 schreef: Op de oppervlakten die je benoemd zoals hekjes enz is overbrenging nihil en zeker in de buitenlucht. Een feestjes bouwen is idd een slecht idee.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar het heeft een tijd geduurd voor men dat wist. Overheden moeten zo af en toe ook het zekere voor het onzekere nemen en dan gaat wel eens wat mis.
En los daarvan, ik hoorde onlangs een verhaal waar de besmetting vrij zeker was overgebracht via de krant die ze samen lazen. De besmette mensen zagen verder niemand en pakte alleen de krant uit de brievenbus waar de buren hem in stopten. De buren bleken besmet, deze mensen zelf een paar dagen later ook...
O help, dacht ik dat ik alle voorzorgsmaatregelen genomen had om niet besmet te raken, maar ben ik de afgelopen 15 maanden vergeten de krant te desinfecteren :haha
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Philip schreef:
Mannetje schreef:
parsifal schreef:
Karlstad1970 schreef: Op de oppervlakten die je benoemd zoals hekjes enz is overbrenging nihil en zeker in de buitenlucht. Een feestjes bouwen is idd een slecht idee.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar het heeft een tijd geduurd voor men dat wist. Overheden moeten zo af en toe ook het zekere voor het onzekere nemen en dan gaat wel eens wat mis.
En los daarvan, ik hoorde onlangs een verhaal waar de besmetting vrij zeker was overgebracht via de krant die ze samen lazen. De besmette mensen zagen verder niemand en pakte alleen de krant uit de brievenbus waar de buren hem in stopten. De buren bleken besmet, deze mensen zelf een paar dagen later ook...
O help, dacht ik dat ik alle voorzorgsmaatregelen genomen had om niet besmet te raken, maar ben ik de afgelopen 15 maanden vergeten de krant te desinfecteren :haha
Wat een flauwe reactie. Je naaste liefhebben als jezelf....
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Zo ken ik een 80+-er die zich niet wilde laten vaccineren, omdat hij toch nergens kwam behalve in de supermarkt en bij de slager. Daar heeft waarschijnlijk ook de besmetting plaatsgevonden en hij is door het oog van de naald gekropen. Nu haalt hij toch maar de tweede vaccinatie ;). De kans is klein, maar het kan blijkbaar wel.
Ik hoorde deze week over iemand die na 2 vaccinaties Corona kreeg en niet meer leeft. Dat zet de vaccinatie ook wel in een iets ander licht voor mij.
merel

Bericht door merel »

De vaccinaties zijn ook niet HET redmiddel tegen corona. De kans dat daarmee levens gered worden is wel evident. Daarnaast behoort iemand die nu al 2 vaccinaties heeft gehad of tot de zeer oudere generatie of werkt met corona patiënten. Ik vermoed dat deze persoon bij de eerste groep behoort met al een zwakke gezondheid. De mensen van 75 jaar en jonger krijgen namelijk de komende weken pas de tweede vaccinatie
Panny

Bericht door Panny »

Zeeuw schreef:
merel schreef:Zo ken ik een 80+-er die zich niet wilde laten vaccineren, omdat hij toch nergens kwam behalve in de supermarkt en bij de slager. Daar heeft waarschijnlijk ook de besmetting plaatsgevonden en hij is door het oog van de naald gekropen. Nu haalt hij toch maar de tweede vaccinatie ;). De kans is klein, maar het kan blijkbaar wel.
Ik hoorde deze week over iemand die na 2 vaccinaties Corona kreeg en niet meer leeft. Dat zet de vaccinatie ook wel in een iets ander licht voor mij.
Waarom zou één geval direct de vaccinaties in een ander licht zetten?
Het is toch altijd al bekend dat de vaccins geen 100% bescherming bieden?
refo

Bericht door refo »

Panny schreef:
Zeeuw schreef:
In ieder geval niet tegen de dood in het algemeen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Panny schreef:
Zeeuw schreef:
Daarom schreef ik ook 'iets' ander licht. Ik merk bij veel mensen om me heen een enorme hoera-stemming rond vaccins. En dan is dit wel goed om wat te ontnuchteren.
Valcke

Bericht door Valcke »

Zeeuw schreef:
Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet goed. Waarom zou dit vaccinatie in een ander licht zetten?
M.i. is vaccinatie er niet op gericht dat je de ziekte niet meer kunt krijgen, maar alleen dat het ziekteverloop - wanneer je het krijgt - milder is.
Valcke

Bericht door Valcke »

We kunnen het ook zo zeggen: Met vaccinatie zijn we evenzeer afhankelijk van de Heere als zonder vaccinatie.
En ons vertrouwen moet niet gesteld zijn op het middel, maar op God die het middel zegenen kan.
parsifal

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:
Zeeuw schreef:
Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet goed. Waarom zou dit vaccinatie in een ander licht zetten?
M.i. is vaccinatie er niet op gericht dat je de ziekte niet meer kunt krijgen, maar alleen dat het ziekteverloop - wanneer je het krijgt - milder is.
Nee vaccinaties zouden merkbare infectie moeten voorkomen. Natuurlijk kan het virus nog steeds je neus in komen en licht vermeningvuldigen, maar het immuunsysteem is er in het ideale geval zo snel bij dat het niet tot nauwelijks meetbaar is. Dit werkt niet altijd, en soms is het immuunsysteem niet snel genoeg (maar nog steeds sneller dan zonder vaccinatie) en soms werkt het helemaal niet goed (maar dat is vrij zeldzaam). Ik meen dat een week na de tweede vaccinatie de RNA vaccins voor meer dan 90% zouden moeten beschermen voor wat betreft meetbare infectie. Zes weken na de tweede vaccinatie is het nog meer. AZ en Jansen zijn iets minder effectief wat voorkomen van infectie betreft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke

Bericht door Valcke »

90% of 95% is geen 100%. Ik benaderde het vanuit de voorzichtige kant, mijn intentie was niet een wetenschappelijke bijdrage te leveren, maar een informele.
Terri

Bericht door Terri »

Valcke schreef:We kunnen het ook zo zeggen: Met vaccinatie zijn we evenzeer afhankelijk van de Heere als zonder vaccinatie.
En ons vertrouwen moet niet gesteld zijn op het middel, maar op God die het middel zegenen kan.
Zo sta ik er ook in.
Daarom respect voor beide kanten. In afhankelijkheid wel, of niet vaccineren en niet omdat b.v. de regering het zegt (wel) of dat de dominee het afkeurt ( niet) . Alhoewel......ook hier wil ik een nuance in aanbrengen. Wanneer je zo in de war bent vanwege de tegenstrijdige berichten omtrent het vaccineren, kan je keus ook gemaakt worden op grond van wie volgens jou de beste visie/argumenten heeft.
Maar onze verwachting moet van de Heere zijn.
Plaats reactie