-DIA- schreef:Zoals misschien enkele mensen gemerkt hebben is dit niet de plaats waar ik me begrepen voel qua geloofsrichting. U mag me negatief noemen, een zwartkijker, een zware, een fije of fiene, maakt allemaal niet uit. Ik ben geen van wat u wellicht denkt. Ik probeerde slechts in de afgelopen jaren eenvoudig vast te houden aan wat de grondslag van de forum is.
Na veel proberen en herstarts is het niet gelukt in deze tijden een echt oud-gereformeerd geluid te doen horen. Daaruit moeten helaas een conclusie trekken.
Ik stel twee dingen voor: Blijven de reformatorische leer, of gedogen van deze leer, maar zo dar ik daarin geaccepteerd wordt. Zo niet dan kan ik niet verder gaan.
Vriendelijke groet, en wijsheid van Boven gewenst,
J.A.S. aks DIA.
Is dat oud gereformeerde geluid ook het geluid van Christus en de Apostelen? Of het geluid vanaf de nadere reformatie?
Je hoeft niet weg toch? Als er hier evangelische hun zegje mogen doen en zelfs niet gelovigen heb ik soms het idee waarom zou jij je dan laten weg jagen?
We hoeven het toch niet perse met elkaar eens te zijn? Als we elkaar maar verdragen, en soms klinkt het hier hart, en kan ook heel leerzaam zijn, mij geeft het reden voor reflectie en misschien eens anders kijken en voor lezen en luisteren, en vooral zelf bestuderen en niet predikanten alle eer geven maar God en Zijn Woord.
Jammer als je weg gaat.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk