Gereformeerde Gemeenten

Rh1990

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Rh1990 »

Mistig schreef:
Rh1990 schreef:Bijzonder mooie, maar toch ook liefdevolle en waarschuwende afscheidspreek vanavond van ds Verschuure. Zijn denk wel moeilijke maar ook goede jaren voor hem geweest. Wel treurig om sommige berichten te horen, misschien dat Genemuiden op bepaalde vlakken meer rust mag geven.
Wat is treurig om te horen?
Dat de gehoopte verbondenheid niet volledig gekomen is en dat er moeiten waren met de kerkenraad.
Mistig

Bericht door Mistig »

Rh1990 schreef:
Mistig schreef:
Rh1990 schreef:Bijzonder mooie, maar toch ook liefdevolle en waarschuwende afscheidspreek vanavond van ds Verschuure. Zijn denk wel moeilijke maar ook goede jaren voor hem geweest. Wel treurig om sommige berichten te horen, misschien dat Genemuiden op bepaalde vlakken meer rust mag geven.
Dat de gehoopte verbondenheid niet volledig gekomen is en dat er moeiten waren met de kerkenraad.
Waar heeft hij dat gezegd dan?
Volgens mij heeft de voorzitter van de kerkenraad gisteren een heel net verhaal gedaan.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Ik snap niet zo goed waarom je als predikant zulke dingen als afscheid zegt, dat je dat zegt met alleen de kerkenraad prima
Maar voor heel de gemeente, lijkt me niet fijn om te horen, vooral als je goed met de kerkenraad kan.
DDD

Bericht door DDD »

Hoe kom je erbij dat hij zoiets gezegd zou hebben? Hij heeft duidelijk gezegd dat er ook mensen verdrietig waren dat hij vertrok.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Mistig

Bericht door Mistig »

DDD schreef:Hoe kom je erbij dat hij zoiets gezegd zou hebben? Hij heeft duidelijk gezegd dat er ook mensen verdrietig waren dat hij vertrok.
Inderdaad. En dat er onrust was, ja dat is inmiddels bekend. Maar veel dingen worden juist niet uitgesproken.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD

Bericht door DDD »

Rh1990 schreef:
Mistig schreef:
Ook een beetje de omgekeerde wereld. De kerkenraad heeft het opzicht over de leer. Dus als er al moeiten zouden zijn, dan zijn die met de dominee.
Rh1990

Bericht door Rh1990 »

Mistig schreef:
Rh1990 schreef:
Mistig schreef:
Waar heeft hij dat gezegd dan?
Volgens mij heeft de voorzitter van de kerkenraad gisteren een heel net verhaal gedaan.
Gister niet zeer expliciet, meer in de toespraak nadat hij het beroep had aangenomen. Ik hou zelf niet van doofpotjes en hij waarschijnlijk ook niet.
@DDD lekker makkelijk om de 'schuld' op de dominee te schuiven. Een gemeente kan ook dwalen.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Rh1990 schreef: @DDD lekker makkelijk om de 'schuld' op de dominee te schuiven. Een gemeente kan ook dwalen.
Lekker makkelijk, heel GG Capelle a/d IJssel Middelwatering, Elim dwaalt?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Wat een prachtig interview met ds Hans IJsselstein vandaag in het RD.
Je proeft de pijn van kerkelijke structuren en botsende culturen, maar vooral ook de vrijheid en de rijkdom die er ligt in het volgen van de Heere.
Erg mooi.
Guy

Bericht door Guy »

Rh1990 schreef:Gister niet zeer expliciet, meer in de toespraak nadat hij het beroep had aangenomen. Ik hou zelf niet van doofpotjes en hij waarschijnlijk ook niet.
@DDD lekker makkelijk om de 'schuld' op de dominee te schuiven. Een gemeente kan ook dwalen.
@Rh1990, klinkt allemaal wat stokerig. Wat hebben dit soort insinuaties nou voor zin?
Ik zit uiterst links. Zodoende lukt het alleen nog maar om naar rechts kijken.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:Wat een prachtig interview met ds Hans IJsselstein vandaag in het RD.
Je proeft de pijn van kerkelijke structuren en botsende culturen, maar vooral ook de vrijheid en de rijkdom die er ligt in het volgen van de Heere.
Erg mooi.
Inderdaad. Eerlijk, ootmoedig en open.

Daarvoor heb ik nou een abonnement.
SanderL

Bericht door SanderL »

Waarom zou een dominee in zijn afscheidspreek niet mogen zeggen dat de banden niet zo goed zijn geweest? Het zijn toch feiten? Lijkt me juist goed als een dominee daar gewoon voor uitkomt, en dat je daarna toch mag eindigen in de Heere, Die toch alles in die jaren gegeven heeft wat nodig was.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:Wat een prachtig interview met ds Hans IJsselstein vandaag in het RD.
Erg mooi.
Ik kan het momenteel niet lezen maar staat er echt in het RD ds Hans IJsselstein? Dat vind ik best opmerkelijk.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
vriend-en-metgezel

Bericht door vriend-en-metgezel »

pierre27 schreef: Ik kan het momenteel niet lezen maar staat er echt in het RD ds Hans IJsselstein? Dat vind ik best opmerkelijk.
Kan ik me ook niet voorstellen inderdaad. Zou een traditiebreuk zijn voor het RD die door een groot deel van de lezers niet wordt gewaardeerd. Vermoedelijk gaat het niet om het RD maar om het ND? Heeft iemand een link naar het interview?
pierre27

Bericht door pierre27 »

vriend-en-metgezel schreef:
pierre27 schreef: Ik kan het momenteel niet lezen maar staat er echt in het RD ds Hans IJsselstein? Dat vind ik best opmerkelijk.
Kan ik me ook niet voorstellen inderdaad. Zou een traditiebreuk zijn voor het RD die door een groot deel van de lezers niet wordt gewaardeerd. Vermoedelijk gaat het niet om het RD maar om het ND? Heeft iemand een link naar het interview?
Ik ben dan wel geen lezer maar ik waardeer het in geen geval. Lijkt me inderdaad meer iets voor ND of AD.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie