Maatregelen kerk ivm coronavirus

Ambtenaar

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Die gasten van Powned wil jij ook niet op je stoep hebben hoor. Dat heet journalistiek met een sloopkogel.
Het klopt dat ze een nogal confronterende stijl hanteren. Neemt niet weg dat het geen reden kan zijn om hem dan maar met de auto aan te rijden.
Henk J

Bericht door Henk J »

Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:De farizeeër uit de Bijbel beperkte zich nog tot de tempel om zijn rechtvaardigheid te etaleren. De christelijke deugers anno 2021 gebruiken ook Twitter, kranten en andere media met een hoog "Kijk mij eens!" gehalte.
Ik hoop dat je bedoelt dat je alle betweterigheid hier en elders tenenkrommend vindt. Ik vind dat namelijk wel. Ik ben een mietje, dus ik zou geen journalist tegen zijn benen rijden en de microfoon van zijn stok meppen. Maar o, ik begrijp het zo goed.

Het is en blijft jammer dat we als gezindte geen vuist maken en afgelopen zondag al onze kerken hadden geopend à la Krimpen a/d IJssel. Dan hadden die journalisten ook wat te kiezen.
Ben blij dat dat niet gebeurt is, vind het een onverstandig beleid in Krimpen a/d IJssel en in Urk, alhoewel ik zeker erken dat de betreffende kerkenraden deze vrijheid hebben. Maar gezien de huidige situatie vind ik het onverstandig. En als ik een mietje ben als ik geen journalist ondersteboven rijd ben ik graag een mietje. Natuurlijk zijn die journalisten irritant, maar zelfbeheersing is een groot goed. Gelukkig zag ik op de filmpjes ook vele mensen die wel rustig reageerden of de journalisten negeerden.
De vraag is hoe ik in die situatie zou reageren, ik hoop dat ik dan rustig blijf en na de dienst een journalist zou kunnen spreken. Het lijkt me bijzonder lastig voor de kerken om met deze hijgerige journalisten om te gaan.
Hollander

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:
Hollander schreef:Dat heb ik geluisterd en daar vloeit precies mijn vraagt uit voort. Zou er in heel Rijnmond niemand te vinden zijn die deze journalist een antwoord kan en wil geven op zijn vraag?
Het is aan de OGG van Krimpen aan den IJssel om die vragen te beantwoorden. Ik zou de beste man te woord kunnen staan, maar hij zal bij mij zijn eigen onbegrip aantreffen.
Als ik het goed heb begrepen ga jij niet fysiek naar de kerk in deze tijd, klopt dat? Want dan zou jij zijn vragen inderdaad niet kunnen beantwoorden.
Naast de OGG in Krimpen zijn er talloze kerken die wel fysieke diensten houden, weliswaar wel met een variatie op het aantal aanwezige gasten. Daar zullen vast mensen zijn die gewoon antwoord kunnen geven op de vraag van deze journalist. Hij zal er alleen niet naar op zoek zijn, vermoed ik zo.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Van dit geweld tegen journalisten moet afstand genomen worden! Dit kun je nooit goedpraten, hoe irritant ze ook zijn.
Henk J

Bericht door Henk J »

Hollander schreef:
Ambtenaar schreef:
Hollander schreef:Dat heb ik geluisterd en daar vloeit precies mijn vraagt uit voort. Zou er in heel Rijnmond niemand te vinden zijn die deze journalist een antwoord kan en wil geven op zijn vraag?
Het is aan de OGG van Krimpen aan den IJssel om die vragen te beantwoorden. Ik zou de beste man te woord kunnen staan, maar hij zal bij mij zijn eigen onbegrip aantreffen.
Als ik het goed heb begrepen ga jij niet fysiek naar de kerk in deze tijd, klopt dat? Want dan zou jij zijn vragen inderdaad niet kunnen beantwoorden.
Naast de OGG in Krimpen zijn er talloze kerken die wel fysieke diensten houden, weliswaar wel met een variatie op het aantal aanwezige gasten. Daar zullen vast mensen zijn die gewoon antwoord kunnen geven op de vraag van deze journalist. Hij zal er alleen niet naar op zoek zijn, vermoed ik zo.
Naar wat ik zo keek leek die journalist van RTV Rijnmond mij een redelijk fatsoenlijke man, die moet toch gewoon open staan voor een fatsoenlijk antwoord?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

[knip] Laster is hier niet toegestaan.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef:
Hollander schreef:
Ambtenaar schreef:
Naar wat ik zo keek leek die journalist van RTV Rijnmond mij een redelijk fatsoenlijke man, die moet toch gewoon open staan voor een fatsoenlijk antwoord?
Over dat laatste is iedereen het ook gewoon eens.
Mara

Bericht door Mara »

Henk J schreef: Naar wat ik zo keek leek die journalist van RTV Rijnmond mij een redelijk fatsoenlijke man, die moet toch gewoon open staan voor een fatsoenlijk antwoord?
Ik luister met grote regelmaat naar radio Rijnmond en daar werken echt geen journalisten a la Powned.
Maar goed, met Danny Ghosen is het uiteindelijk ook goed gekomen, sinds hij daar weg is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marco

Bericht door Marco »

Bertiel schreef:[knip] Laster is hier niet toegestaan.
https://www.rd.nl/artikel/920742-peter- ... nvaardbaar
Je kunt van de reactie van dhr. Schalk van alles en nog wat vinden. Maar wat hij zegt over deze automobilist is niet waarschijnlijk.

En als deze automobilist erbij blijft dat hij de journalist niet heeft gezien is dat reden om per direct zijn rijbewijs in te leveren. Nu was het een journalist die goed op zijn omgeving lette, de volgende keer is het een bejaarde of een kind.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Marco schreef:
Bertiel schreef:[knip] Laster is hier niet toegestaan.
https://www.rd.nl/artikel/920742-peter- ... nvaardbaar
Je kunt van de reactie van dhr. Schalk van alles en nog wat vinden. Maar wat hij zegt over deze automobilist is niet waarschijnlijk.

En als deze automobilist erbij blijft dat hij de journalist niet heeft gezien is dat reden om per direct zijn rijbewijs in te leveren. Nu was het een journalist die goed op zijn omgeving lette, de volgende keer is het een bejaarde of een kind.
Als je goed leest, zie je dat Schalk het hier niet over heeft. En het is ook nog iets anders als iemand zegt 'de automobilist zei..' en dat er dan iets onwaarschijnlijks komt, dan dat je zegt: het is zus en zo gegaan.
Los daarvan past ons hier ook terughoudendheid.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Lilian1975 schreef:
Piet Puk schreef:Laat voorop staan dat ik geweld tegen journalisten afkeur.

Maar als ze bij mij 10x belletje trekken sta ik er niet voor in dat ik met diegenen die dat doen nog rustig in gesprek ga.

Hetzelfde gevoel heb ik bij Krimpen aan den IJssel. Al enkele maanden staat de media daar op de stoep vanwege van alles en nog wat. Dat dan 1 van de 700 dat een keer zat is en zijn zelfbeheersing verliest, ik kan het snappen. Helaas was Jacco van der Giessen de pineut.
ze staan daar niet elke week of maanden op de stoep. Verder is er eerder daar ook agressief gereageerd naar buitenstaanders.

Overigens als ze bij mij tien keer belletje trekken reageer ik gewoon niet. Is het snel over.
Zelfbeheersing is een christelijk deugd.
En het is tekenend van onze verdorvenheid dat we verlies van zelfbeheersing goed praten of willen snappen.

Als er tegen de Heere Jezus leugens worden ingebracht. Zwijgt Hij Hij neemt de ongerechtigheden van ons op Zich. Terwijl Hij daar zonder zonde staat!
En wij? Als journalisten hoe irritant ook en hoe onbeleefd ook hun werk doen en (terecht)vragen stellen over gang van zaken? Worden agressief terwijl we de naam van Christus dragen?
Hoe past het e.a. dan nog bijelkaar? Worden we vertoond omdat we ons in eigen eer voelen aangetast? Of is het om Gods eer?
Het eerste heb ik niet geschreven, zoals ik al tegen 'vriend' Tom heb gezegd. Maar wanneer ze eerst van PowNed bij de pastorie van ds. Kort staan, daarna een clubje op de stoep tekeningen gaat zitten maken vanwege LHBTI(waar ongetwijfeld pers bij was), nu dan dit weer waar iemand pontificaal op het kerkpad een filmpje denkt te moeten maken. Ik kan me voorstellen dat 1 in een groep van 700 dan z'n zelfbeheersing verliest. Gelukkig die andere 699 niet.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 29 mar 2021, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Wanneer de Sionkerk aankomende zondag weer zo bijeenkomt mag ik hopen dat men op zoek gaat naar een andere persvoorlichter dan dhr. Snoek. Ik vind het een tenenkrommende reactie.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wellicht kan hij zijn denkkracht op een andere positie inzetten. ;)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Wellicht kan hij zijn denkkracht op een andere positie inzetten. ;)
Jammer dat hij niet op de SGP-kieslijst voor de Tweede Kamerverkiezingen stond. Anders zou hij een geschikte ketel zijn om eventueel Bisschop tussentijds op te volgen als die met de vut zou gaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Wellicht kan hij zijn denkkracht op een andere positie inzetten. ;)
Jammer dat hij niet op de SGP-kieslijst voor de Tweede Kamerverkiezingen stond. Anders zou hij een geschikte ketel zijn om eventueel Bisschop tussentijds op te volgen als die met de vut zou gaan.
Ketels hebben we niet nodig bij de SGP. :D
Plaats reactie