Maatregelen kerk ivm coronavirus

helma

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door helma »

Mooie gelegenheid om op je werk te vertellen dat kerkgangers ook zondaren zijn die net als wij en zij dringend behoefte hebben aan een Zaligmaker.
Vertellen dat we juist in deze tijd denken aan Hem die als Borg niet terug heeft gescholden of geslagen. Dat Hij het oor van Malchus genas toen Petrus in zijn dwaasheid dacht ermee te moeten zwaaien.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Bericht op de website van de OGG te Krimpen.

De kerkenraad neemt het zo te lezen laconieker op als dat de koster deed.
Maandag, 29-3-2021,

Geliefde gemeente,

Na wekenlange oplopende spanningen stond zondagmorgen de pers opnieuw voor de ingang van de kerk en ontstond de u welbekende commotie.

Als kerkenraad betreuren we het incident wat buiten het kerkgebouw heeft plaatsgevonden.

Dit had niet mogen gebeuren.

We bieden onze verontschuldigingen aan, aan een ieder die hierdoor is gekwetst.

Hartelijke groet uw kerkenraad.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

We moeten het niet erger maken dan het is. Vergeet niet dat de pers daar al het halve jaar staat te koekeloeren, precies op Urk en in Krimpen.
Het is wel interessant om een atypisch uitziende gergemmer een powned verslaggever aan de kant te zien schuiven.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

De reacties hier teleurstellen me zeer. Laten we schouder aan schouder staan en elkaar niet afvallen. Zeker, de daden van de man in Krimpen aan den IJssel, de BMW-bestuurder op Urk en de twee jongens die op Urk schoppen, zijn niet goed te praten.

Maar ik plaats toch wat kanttekeningen:
Ten eerste: de media heeft een functie om de macht te controleren. Ze horen dus niet als een stelletje aasgieren kerkmensen lastig te vallen, vaak om minder dan anderhalve meter afstand.
Ten tweede: als linkse partijen voortdurend roepen dat wakers niet mensen lastig mogen vallen bij abortusklinieken (wat met veel minder dwang gebeurt als gisteren het geval was bij de media en wat je dus helemaal niet onder lastigvallen kunt verstaan), waarom zouden journalisten dat dan wel mogen bij kerkgangers?
Ten derde: als wij ons als christenen door deze geschiedenis ons zo makkelijk weer alles laten gezeggen door de overheid, hoe moet dat dan straks als wij daadwerkelijk terechtkomen in periodes van christenvervolging? Durven wij nog pal te staan voor Gods heilig Woord?

Ik ben niet snel driftig, maar ik vraag me wel sterk af hoe ikzelf gereageerd had als dit stelletje sensatiezoekers op mij was afgenomen.
Laatst gewijzigd door Jantje op 29 mar 2021, 08:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:We moeten het niet erger maken dan het is. Vergeet niet dat de pers daar al het halve jaar staat te koekeloeren, precies op Urk en in Krimpen.
Het is wel interessant om een atypisch uitziende gergemmer een powned verslaggever aan de kant te zien schuiven.
Dat laatste ja. Hoe stelt men vast dat het om 'een kerkganger' gaat?
helma

Bericht door helma »

En het is een tragisch bericht maar de verontwaardiging is wel weer heel selectief inderdaad.
Mevr Ploumem die klaagt over bezoekers van abortuskliniek die door een haag van demonstranten heen moeten heb ik nu niet gehoord over die arme kerkgangers die door een haag van journalisten heen moeten. Ze heeft het nu over die arme journalisten terwijl dat natuurlijk ook echt absurd is om mensen tot de kerkdeur te achtervolgen met een microfoon
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:De reacties hier teleurstellen me zeer. Laten we schouder aan schouder staan en elkaar niet afvallen. Zeker, de daden van de man in Krimpen aan den IJssel, de BMW-bestuurder op Urk en de twee jongens die op Urk schoppen, zijn niet goed te praten.

Maar ik plaats toch wat kanttekeningen:
Ten eerste: de media heeft een functie om de macht te controleren. Ze horen dus niet als een stelletje aasgieren kerkmensen lastig te vallen, vaak om minder dan anderhalve meter afstand.
Ten tweede: als linkse partijen voortdurend roepen dat wakers niet mensen lastig mogen vallen bij abortusklinieken, waarom zouden journalisten dat dan wel mogen bij kerkgangers?
Ten derde: als wij ons als christenen door deze geschiedenis ons zo makkelijk weer alles laten gezeggen door de overheid, hoe moet dat dan straks als wij daadwerkelijk terechtkomen in periodes van christenvervolging? Durven wij nog pal te staan voor Gods heilig Woord?

Ik ben niet snel driftig, maar ik vraag me wel sterk af hoe ikzelf gereageerd had als dit stelletje sensatiezoekers op mij was afgenomen.
Ik denk dat wij hier allemaal wel een idee daarvan hebben :D
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Herman schreef:We moeten het niet erger maken dan het is. Vergeet niet dat de pers daar al het halve jaar staat te koekeloeren, precies op Urk en in Krimpen.
Dat laatste ja. Hoe stelt men vast dat het om 'een kerkganger' gaat?
De rokende meneer loopt met zijn dochtertje het kerkplein op.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

We moeten ons niet laten verleiden tot emotionele reacties. De acties in Krimpen en op Urk zijn afschuwelijk. De reactie die vanuit de samenleving komt, is vaak niet een gevolg van alleen maar deze actie, maar is een uiting van de afkeer die er al lang is tegen alles wat met de christelijke godsdienst te maken heeft. Dat wordt hierdoor meer uitgelokt, en dat is natuurlijk diep triest. Maar denk toch niet dat het los staat van een veel bredere en veel kwalijkere ontwikkeling in onze samenleving.

Zojuist nog gelezen over Petrus die het oor van Malchus afsloeg. Wát een kwalijke actie, dit deed de zaak geen goed. Daarna vluchtten de discipelen. Wát een laffe actie.
Ze moesten leren dat het Gods zaak alleen was.
Misschien moeten wij dat ook maar eens gaan leren. Dan worden we stiller en gaan we geen medechristenen afvallen. Natuurlijk mogen en moeten we dit soort acties sterk afwijzen. Dit is zondig en kwalijk. Maar zie het wel in perspectief.

En ook hier: het loopt God niet uit de hand. Dwars door onze domme acties heen, gaat de Heere verder met Zijn werk. Gisteren daarvan weer voorbeelden mogen horen. Natuurlijk word ik dan van zo'n actie ook verdrietig, maar niet verslagen. Zie op de Heere Jezus, Die alles heeft volbracht en ook deze zonden verzoenen wil.

@helma, ik vind het heel bijzonder dat ik nu lees dat jij ook iets schrijft over Petrus. Dat raakt me.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef:Bericht op de website van de OGG te Krimpen.

Ze zijn al vreemd door gezondheidsregels en -adviezen te negeren, ze hebben blijkbaar ook niet in de gaten dat afgelopen jaar geweld tegen journalisten meer en meer een maatschappelijk en politiek issue is geworden.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:Bericht op de website van de OGG te Krimpen.

Maandag, 29-3-2021,

Geliefde gemeente,

Na wekenlange oplopende spanningen stond zondagmorgen de pers opnieuw voor de ingang van de kerk en ontstond de u welbekende commotie.

Als kerkenraad betreuren we het incident wat buiten het kerkgebouw heeft plaatsgevonden.

Dit had niet mogen gebeuren.

We bieden onze verontschuldigingen aan, aan een ieder die hierdoor is gekwetst.

Hartelijke groet uw kerkenraad.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik dit niet welmenend over vind komen.
Hollander

Bericht door Hollander »

Simon0612 schreef:In principe werd er redelijk normaal gereageerd. (...)
Ik heb anders nergens gelezen dat aan de journalisten koffie met koek werd aangeboden om direct een goed volwassen gesprek te voeren. Verder heb ik ook niets gehoord of gezien van een innerlijke ontferming met de journalisten als medereizigers naar de eeuwigheid.

Ik moest gisteren denken aan de Heere Jezus in de hof van Gethsemane. Petrus dacht ook geweld te mogen gebruiken, trok zijn zwaard en sloeg het oor van Malchus eraf. En wat deed de Heere Jezus? Hij bestrafte Petrus, Hij hielp de gewonde man en heelde het oor van Zijn belager.

Als we in Christus zijn hoeven we lijden, bespotting en smaad niet uit de weg te gaan. Het is zelfs voorzegd. Maar dat is heel iets anders dan het over jezelf af te roepen door zelf de handen of voeten te laten wapperen.
Laatst gewijzigd door Hollander op 29 mar 2021, 09:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Ik ben niet snel driftig, maar ik vraag me wel sterk af hoe ikzelf gereageerd had als dit stelletje sensatiezoekers op mij was afgenomen.
Ze doen gewoon verslag van situaties die maatschappelijk tot ophef leiden. Daarom zijn het ook geen sensatiezoekers, maar gewoon mensen die journalistiek bedrijven. Dat je bijv. commentaar hebt op de wijze waarop Powned dat gewoon is te doen, dat mag. Maar dat is geen reden om geweld te gebruiken door hem over te rijden.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik denk niet dat we deze acties kunnen relativeren, door te wijzen op wat de media etcetera allemaal fout doen (en dat doen ze).

Christenen dienen geheel anders te zijn. Dat de naam des Heeren in Urk gevloekt werd, en in heel Nederland bespot word, is hier het gevolg van.

Verder eens met de opmerkingen van Eilander, dat het niet losstaat van brede ontwikkelingen, en dat het de Heere niet uit de hand loopt, en we op Hem mogen zien.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Zeeuw schreef: Ik kreeg idd ook een appje of ik al n karatetrap had uitgedeeld. We hebben er daarna een goed gesprek over gehad.
Ik kon het niet laten overigens om te vragen of er bij de Amsterdam Arena ook zoveel journalisten stonden.
Dat soort humor glijd pijnloos van mij af.
Sterker nog, ik ben blij dat ik op die manier het onderwerp bespreekbaar kan maken.
Hoe verklaren we aan de buitenwereld dat we mensen in elkaar trappen en omver rijden om een paar minuten later met de pet op schoot luisteren naar "heb u naasten lief"?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie