dit vind ik wel een leuke complottheorie

Onderhuids ettert dit gewoon door. Dat is volgende week echt niet opeens allemaal vergeten.Zita schreef:https://twitter.com/NoormanGJ/status/13 ... 2947789827
dit vind ik wel een leuke complottheorie
Nou, ik heb alleen maar twee uitersten geschilderd van het mogelijke achterliggende verhaal, en heb geen idee wat de werkelijkheid is.Herman schreef:Bedankt voor je commentaar. Lijkt me een overtuigende duiding van dit indianenverhaal.
Als seculiere pers met nestbevuilers het gesprek aangaan over het reformatorisch onderwijs(of hun opvoeding), ga ik er op voorhand al vanuit dat het niet klopt.DDD schreef:Is de berichtgeving niet eerlijk? En wat dan niet?
De berichtgeving laat zien dat er twee leerlingen zijn die het gevoel hebben dat er grove fouten zijn gemaakt rond hun uitingen van seksualiteit. Flikweert geeft aan dat deze dingen niet zouden mogen voorkomen.DDD schreef:Is de berichtgeving niet eerlijk? En wat dan niet?
Die ervaring heb ik helemaal niet.Bezorgd schreef:Als seculiere pers met nestbevuilers het gesprek aangaan over het reformatorisch onderwijs(of hun opvoeding), ga ik er op voorhand al vanuit dat het niet klopt.DDD schreef:Is de berichtgeving niet eerlijk? En wat dan niet?
Journalisten hebben heel weinig kennis over onze gezindte en kunnen het maar moeilijk objectief beschrijven. Het vervalt vaak snel in karikaturen. Dat zag je hier ook weer.
Eens. Het is mij een raadsel waarom de journalisten die andere homo's op school niet te spreken kregen. Dat is toch op zijn minst vreemd. Ik denk dus dat het geschetste wel degelijk op waarheid berust, maar uiteraard zijn het incidenten. Dat zou wellicht iets duidelijker uit het artikel hebben mogen blijken.Zita schreef:De berichtgeving laat zien dat er twee leerlingen zijn die het gevoel hebben dat er grove fouten zijn gemaakt rond hun uitingen van seksualiteit. Flikweert geeft aan dat deze dingen niet zouden mogen voorkomen.DDD schreef:Is de berichtgeving niet eerlijk? En wat dan niet?
Intussen heb ik al gehoord van meerdere oudleerlingen van dezelfde school die eveneens homo zijn, dat zij het beeld totaal niet herkennen. De context van de school is reformatorisch, ook wat de acceptatie van uitingen van seksuele diversiteit betreft. Maar ze zijn absoluut nooit gedwongen om uit de kast te komen, voelden zich niet in een hoek gedrukt, geminacht enzovoorts.
Dus het kan in de beschreven casus best waar zijn (al vermoed ik dat er een lang ander verhaal aan vast zit, zie vorige bericht), maar in heel veel andere casussen is het niet waar, terwijl de media er wel vanuit gaan dat dit de algemene homo-aanpak op refoscholen is.
Niet iedereen vindt het een prettig idee om zijn seksuele voorkeur voor heel Nederland uit de doeken te doen.DDD schreef:Eens. Het is mij een raadsel waarom de journalisten die andere homo's op school niet te spreken kregen. Dat is toch op zijn minst vreemd. Ik denk dus dat het geschetste wel degelijk op waarheid berust, maar uiteraard zijn het incidenten. Dat zou wellicht iets duidelijker uit het artikel hebben mogen blijken.Zita schreef:De berichtgeving laat zien dat er twee leerlingen zijn die het gevoel hebben dat er grove fouten zijn gemaakt rond hun uitingen van seksualiteit. Flikweert geeft aan dat deze dingen niet zouden mogen voorkomen.DDD schreef:Is de berichtgeving niet eerlijk? En wat dan niet?
Intussen heb ik al gehoord van meerdere oudleerlingen van dezelfde school die eveneens homo zijn, dat zij het beeld totaal niet herkennen. De context van de school is reformatorisch, ook wat de acceptatie van uitingen van seksuele diversiteit betreft. Maar ze zijn absoluut nooit gedwongen om uit de kast te komen, voelden zich niet in een hoek gedrukt, geminacht enzovoorts.
Dus het kan in de beschreven casus best waar zijn (al vermoed ik dat er een lang ander verhaal aan vast zit, zie vorige bericht), maar in heel veel andere casussen is het niet waar, terwijl de media er wel vanuit gaan dat dit de algemene homo-aanpak op refoscholen is.
Dat jij mensen die misstanden aan het licht brengen nest bevuilers noemt, zegt voldoende. En NRC heeft hoor en wederhoor toegepast, maar de Gomarus wilde niet reageren.Bezorgd schreef:
Als seculiere pers met nestbevuilers het gesprek aangaan over het reformatorisch onderwijs(of hun opvoeding), ga ik er op voorhand al vanuit dat het niet klopt.
Journalisten hebben heel weinig kennis over onze gezindte en kunnen het maar moeilijk objectief beschrijven. Het vervalt vaak snel in karikaturen. Dat zag je hier ook weer.
Chris Flikweert heeft toch gereageerd?Ambtenaar schreef:Bezorgd schreef: En NRC heeft hoor en wederhoor toegepast, maar de Gomarus wilde niet reageren.