Erdee
Re: Erdee
1971-2021
50 jaar
Reformatorisch Dagblad
Zijn hier nog meer mensen die het RD vanaf het allereerste nummer lezen?
Ik heb zelfs de voorlichtingsblaadjes en de eerste proefnummers nog.
Heel de periode heb ik heel bewust het RD gelezen.
Gevolgd wat er in kerk en wereld gaande is.
We zagen de krant zowel van vorm als van inhoud veranderen.
Interessant is wel de bijlage, het magazine dat een beetje terugkijkt op deze 50 jaren.
Het had wat mij betreft veel uitgebreider gekund.
Als ik het goed begrijp is er ook een jubileum boek te verwachten....
Ik lees iets over "een standaardwerk van Jan van 't Hul" in wat dhr. C.S.L. Janze,
de eerste hoofdredacteur schrijft.
50 jaar
Reformatorisch Dagblad
Zijn hier nog meer mensen die het RD vanaf het allereerste nummer lezen?
Heel de periode heb ik heel bewust het RD gelezen.
Gevolgd wat er in kerk en wereld gaande is.
We zagen de krant zowel van vorm als van inhoud veranderen.
Interessant is wel de bijlage, het magazine dat een beetje terugkijkt op deze 50 jaren.
Het had wat mij betreft veel uitgebreider gekund.
Als ik het goed begrijp is er ook een jubileum boek te verwachten....
Ik lees iets over "een standaardwerk van Jan van 't Hul" in wat dhr. C.S.L. Janze,
de eerste hoofdredacteur schrijft.
© -DIA- 33.330 || 16 Years of Struggle (03.10.2008-31.10.2024)
- Dodo
Over smaak valt niet te twisten... Ik vind die hele bijlage overbodig. De krant die een half boek over dezelfde krant schrijft.
Ik vergiste me overigens in het logo, op de bijlage. Ik las het als RCL. Wat is RCL nou toch weer... maar het is RD, met een vrij open D.
Ik vergiste me overigens in het logo, op de bijlage. Ik las het als RCL. Wat is RCL nou toch weer... maar het is RD, met een vrij open D.
Het lijkt me inderdaad het nieuwe logo. En een l zie ik er alleen met wat fantasie in.Dodo schreef:Over smaak valt niet te twisten... Ik vind die hele bijlage overbodig. De krant die een half boek over dezelfde krant schrijft.
De poot aan de d zie je dan voor een l aan.
En de d is niet geheel gesloten.
Op zich een mooi modern logo.
Bij mijn moeder de bijlage gelezen. Mijn vader heeft nog een kleine doch belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis van het RD tijdens de staking in de grafische sector eind jaren '80. Jammer dat de feiten verkeerd stonden vermeld in de bijlage.
Dan kunnen we zeker wel spreken van een generatieverschil... Hou oud was ik in 1971? Even kijken, dan moet ik dus 19 jaar zijn geweest.Tiberius schreef:@Dia, ik niet, ik kon 50 jaar geleden nog niet lezen; ongeveer 5 jaar later.
helma schreef:Ik vond die column over het dagboek van Rutte RD-onwaardig
Als stijlvorm was het al niet sterk, maar inhoudelijk slaat het de plank volledig mis, omdat Rutte die suggestie helemaal niet heeft gedaan.
Ik houd ze liever zelf nog.John Galt schreef:Als je die nog eens weg doet, houd ik me ootmoedig aanbevolen!-DIA- schreef:1971-2021
50 jaar
-
Ik kon er nog wel om grinniken. Maar je verwacht die column eerder in de Telegraaf dan in het RD.Herman schreef:helma schreef:Ik vond die column over het dagboek van Rutte RD-onwaardig
Als stijlvorm was het al niet sterk, maar inhoudelijk slaat het de plank volledig mis, omdat Rutte die suggestie helemaal niet heeft gedaan.
Van harte eens.helma schreef:Ik vond die column over het dagboek van Rutte RD-onwaardig
Dit was zeer respectloos ten opzichte van het gezag. Kennelijk hield Addy de Jong er geen rekening mee dat Rutte de waarheid sprak. Dat is lichtelijk en onveehoord veroordelen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther schreef:Van harte eens.helma schreef:Ik vond die column over het dagboek van Rutte RD-onwaardig
Dit was zeer respectloos ten opzichte van het gezag. Kennelijk hield Addy de Jong er geen rekening mee dat Rutte de waarheid sprak. Dat is lichtelijk en ongehoord veroordelen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)