Homoseksualiteit

Hollander

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Hollander »

Bezorgd schreef:Heel deze actie van die Hofman en Houtzager zijn voorbodes van vervolging.
Wat een haters.
In het kader hiervan een lezenswaardig boek van dr. Klaassen en dr. De Vries: https://clcnederland.com/product/liefde ... 9087183714
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Heel deze actie van die Hofman en Houtzager zijn voorbodes van vervolging.
Wat een haters.
Nou! Ik krijg het er koud van. Misselijkmakend.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:
Wat een haters.
Maakt de voorbode van vervolging of haat jou misselijk? Waarom?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Maanenschijn schreef:
Jantje schreef:
Wat een haters.
Het gedrag van deze meneer maakt me misselijkmakend. En de haat vervalt me met afschuw.

Dat er vervolging zál komen heeft Christus Zelf gezegd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Dan hoe je er toch nog niet naar van te worden? Er is nog geen klap gevallen.
Maanenschijn

Jantje schreef:
Maanenschijn schreef:
Jantje schreef:
Wat een haters.
Het gedrag van deze meneer maakt me misselijkmakend. En de haat vervalt me met afschuw.

Dat er vervolging zál komen heeft Christus Zelf gezegd.
Je reactie verbaasd me wat. Ik ken je maatschappelijke omstandigheden natuurlijk niet, maar dit soort reacties en veroordelingen heb ik toch al meermalen moeten incasseren en me regelmatig moeten verantwoorden. Nu werk ik in een volstrekt seculiere omgeving en wordt daarnaast geacht in de politiek mij uit te spreken over principiële kwesties, dat zal mogelijk schelen.

Het doet mij voorkomen dat jij dat nog niet veel hebt meegemaakt?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ja hoor, ik maak genoeg dingen mee. En ook in die gevallen vind ik het misselijkmakend gedrag.

Maar goed, misschien komt dat omdat ik soms nogal driftig van aard ben, zeker in zulke principiële kwesties. En dan wind ik me daar snel over op.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Maanenschijn

Aha. Ik snap het. Winderigheid en misselijkheid valt regelmatig samen. ;)
Isala

Bericht door Isala »

De kerk van ds Latzel in Bremen is gister gebombardeerd met verf.
https://www.butenunbinnen.de/nachrichte ... g-100.html
Hora est!
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Maanenschijn schreef:Aha. Ik snap het. Winderigheid en misselijkheid valt regelmatig samen. ;)
:D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
SecorDabar

Bericht door SecorDabar »

-DIA- schreef:
Ukkie schreef:
Wat een haters.
Toch zie ik in de grote lijn van landen waar vervolging realiteit is een andere houding naar hun vervolgers.

Jezus zegt in Lukas 6 ook deze woorden.
27Maar Ik zeg tegen u die dit hoort: Heb uw vijanden lief; doe goed aan hen die u haten.
28Zegen hen die u vervloeken, en bid voor hen die u belasteren.

Dit is een hele moeilijke les voor mij(ons).
Misschien is dit een les voor ons om te overdenken.

DOOR DE WERELD GEHAAT
Verwondert u niet, mijne broeders, zo u de wereld haat.
1 Johannes 3 : 13

Het is dadelijk na de val gebleken, dat God vijandschap gezet heeft tussen het zaad der slang en het zaad der vrouw.
Zeer gepast heeft de apostel ons daarom in het vorige vers gewezen op de broedermoord, van Kaïn op Abel. Hij sloeg zijn broeder dood, omdat zijn werken boos waren en van zijn broeder rechtvaardig. Hij haatte zijn broeder, omdat hij het werk van Gods genade in zijn broeder haatte. Deze vijandschap heeft zich de eeuwen door geopenbaard. Ook in Johannes' dagen hadden de ware gelovigen deze vijandschap van de wereld te verduren. Zij behoefden zich daarover echter niet te verwonderen. Verwondert u niet, mijne broeders, zo horen we de apostel hier zeggen, ais u de wereld haat.
En als hij dit hier tot zijn broeders tot hun bemoediging zegt, blijkt het te meer hoe gepast het voorbeeld was van de broedermoord van Kaïn op Abel, waarop hij in het vorige vers heeft gewezen. Immers heeft hij daarmede het eerste bewijs van de door God gezette vijandschap uit de Schrift laten spreken. Terstond na de val dus, nog maar aan het begin van het bestaan der wereld, is deze vijandschap tegen Gods Kerk in die broedermoord van Kaïn op Abel duidelijk openbaar gekomen.
En daarom heeft ook de Heere Jezus op dit eerste bewijs van de vijandschap der wereld tegen het volk Gods gewezen, als Hij zeide: Opdat op u kome al het rechtvaardige bloed, dat vergoten is op de aarde, van het bloed des rechtvaardigen Abels af, tot op het bloed van, Zacharia, de zoon van Barachia, welke gij gedood hebt tussen de tempel en het altaar. Maar Hij heeft dan tegelijk doen horen, dat die vijandschap door zou gaan tot aan de laatste bloedgetuige die er zijn zou.
Zo ook heeft Hij tot Zijn discipelen gezegd: Indien u de wereld haat, zo weet, dat zij Mij eer dan u gehaat heeft. Indien gij van de wereld waart, zo zou de wereld het hare liefhebben; doch omdat gij van de wereld niet zijt, maar Ik u uit de wereld heb uitverkoren, daarom haat u de wereld. Gedenkt des woords, dat Ik u gezegd heb: Een dienstknecht is meerder dan zijn heer. Indien zij Mij vervolgd hebben, zij zullen ook u vervolgen; indien zij Mijn woord bewaard hebben, zij zullen ook het uwe bewaren. Maar al deze dingen zullen zij u doen om Mijns Naams wil, omdat zij Hem niet kennen, Die Mij gezonden heeft.
Johannes is door de Geest indachtig gemaakt aan deze woorden van Christus. En zo horen wij hem hier zeggen: Verwondert u niet, mijne broeders, zo u de wereld haat. Neen, over die vijandschap der wereld behoeft men zich niet te verwonderen. De mens verkeert immers van nature als gevolg van de droeve zondeval in een staat van vijandschap tegenover zijn Maker. Daarom haat hij ook het leven dat uit God is. Al blijft die haat nog wat bedekt en verborgen, maar die haat leeft toch in zijn hart.
Soms kan hij niet laten om die haat toch op de een of andere wijze te openbaren.
Eens mans huisgenoten worden zijn vijanden. Maar welk een vijandschap krijgen verder de kinderen Gods niet van de wereld, hetzij van de goddeloze of van de godsdienstige wereld te verduren. En de wereld haat hen zonder oorzaak, gelijk zij Christus gedaan heeft. Maar rechte kennis van ons eigen hart, doet ons onszelf daarover toch niet verwonderen.
De vijandschap moet door de liefde Gods teniet gedaan worden. Welk een vijandschap moet men niet na ontvangene genade in zijn eigen hart ontdekken. Vijandschap tegen God, tegen Zijn soevereiniteit in verkiezing en verwerping, tegen Zijn rechtvaardigheid in het straffen van de zonde, tegen Christus en de vrije genade, tegen die weg waarin Hij Zijn volk leidt en waarin Hij vlees en bloed niet spaart. Genade alleen kan er die vijandschap maar onder brengen. Verwondert u dan niet mijne broeders zo u de wereld haat.
Het is waar, ook tegen die vijandschap der wereld kan het hart in vijandschap ontvlammen. Welke onrechtvaardige bejegeningen zijn de kinderen Gods van de zijde der goddeloze of godsdienstige wereld in dit leven niet onderworpen. Jozefs broeders durfden zich nog vroom te noemen, al is het dat zij hem verkopen. En er is wel wat voor nodig, om als men die vrome vijandschap moet ondervinden, niet wederkerig in vijandschap daartegen te ontbranden. Neen wij kunnen niet zegenen als zij ons vervloeken en wij kunnen niet liefhebben als zij ons haten.
En toch hebben we niet anders dan de vijandschap der wereld te verwachten. Het is geen goed teken, als de wereld ons niet haat. Koning Jezus heeft dit in Zijn testament aan Zijn strijdende Kerk op aarde vermaakt, dat zij in de wereld verdrukking hebben zal. En Hij heeft de Zijnen een voorbeeld nagelaten, als Hij niet wederschold, wanneer Hij gescholden werd en niet dreigde als Hij leed, maar het overgaf aan Hem Die rechtvaardiglijk oordeelt. Altijd maar weer weet de Heere Zijn volk er onder te brengen als men tegen de vijandschap der wereld in verzet komt, door het dit volmaakte voorbeeld der verdraagzaamheid onder het oog te brengen.
Neen, men krijgt er God nimmer in mee, ais men het voor zichzelf opneemt. Er moet een zich onderwerpen komen, ook aan de vijandschap die men van de wereld heeft te verduren. De Kerk komt niet zonder strijd tot de heerlijikheid. Ze moet gemeenschap aan Christus leren kennen in Zijn lijden, daar zij anders nooit met Hem verheerlijkt kan worden.
Ze moet Zijn Beeld gelijkvormig worden. Het ware volk van God is nooit anders dan veracht en gehaat geweest van de wereld. O zoete ogenblikken, als men in die haat van de wereld eens iets van de Goddelijke liefde mag bespeuren. Wij zoeken uit onszelf eer en aanzien in de wereld. We willen bij de wereld nog in tel zijn. We willen niet geacht worden als aller uitvaagsel. Het valt voor het vlees niet mee om kwalijk behandeld te worden.
Geen lijden en verdrukking hebben wij over voor de dienst van God. Maar zonder lijden en verdrukkinig komen wij er niet. Wee degenen die altijd het lijden en de verdrukking weten te ontlopen. Als de wereld ons niet haat, wordt de vreze Gods gemist, al weten we ook wel een gedaante van godzaligheid te vertonen.
We vertonen het Beeld van Christus niet. Er is geen gemeenschap aan Hem. En zo is er ook geen vruchtdragen uit Hem. Hoe dierbaar wordt Christus Zijn volk in de weg waarin men Zijn voetstappen mag drukken. Hij laat Zich in die weg aan de ziel niet onbetuigd. Hoe krijgen Zijn Borgtochtelijke gangen dan weer eens waarde voor de ziel. Welk een grote zaak wordt het dan, om om Zijns Naams wil smaadheid te mogen lijden.
Indien wij met Hem lijden, zo zullen wij ook met Hem verheerlijkt worden.
Jezus’ volk wordt door de wereld niet verdragen, maar dat volk krijgt het Lam te volgen, waar Het ook henen gaat. O die dierbare, nauwe gemeenschap met Hem!
Als men Hem in het oog mag krijgen, telt men de eer en de achting, alsook de smaad en de verachting van de wereld niet. Dan zal men het weten, dat men zich over de vijandschap der wereld niet te verwonderen heeft. Wie een vriend der wereld wil zijn, wordt een vijand Gods gesteld.
De discipel is niet boven de meester, noch de dienstknecht boven zijn heer. De ware Kerk heeft niet anders dan smaad in de wereld te wachten. Maar in deze weg van smaad en verachting mogen de broeders elkander vinden. Ze worden in die weg nauwer aan het Hoofd en aan elkander verbonden. We hopen dat nog verder uit de zendbrief van de apostel Johannes te beluisteren.

Wijlen ds. F. Mallan

Bron: digibron.nl uit De Wachter Sions 25 oktober 1963
Het volgende was ook de strekking van de kerkdienst afgelopen zondagmorgen in de leesdienst van de OGG van Krimpen aan de IJssel: wat wijlen Ds. Mallan in de meditatie schreefMen krijgt er God nimmer in mee, ais men het voor zichzelf opneemt. Er moet een zich onderwerpen komen, ook aan de vijandschap die men van de wereld heeft te verduren. De Kerk komt niet zonder strijd tot de heerlijikheid. Ze moet gemeenschap aan Christus leren kennen in Zijn lijden, daar zij anders nooit met Hem verheerlijkt kan worden.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)

Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik kreeg een berichtje dat er een preek van ds. Kort te beluisteren is.
https://www.youtube.com/watch?v=le2YI-NbMVw
Efeze 5 vers 11 En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer.
Heldere preek over het huwelijk tussen man en vrouw
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
windorgel

Re: RE: Re: Homoseksualiteit

Bericht door windorgel »

-DIA- schreef:Ik kreeg een berichtje dat er een preek van ds. Kort te beluisteren is.
Efeze 5 vers 11 En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer.
Al zijn preken van de afgelopen 8 jaar kan je vinden op de website van OGG Krimpen.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:Ik kreeg een berichtje dat er een preek van ds. Kort te beluisteren is.
Hoi welkom
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Eindelijk iemand (een predikant) uit de Reformatorische gezindte die het voor (het bijbelse geluid van) ds. Kort opneemt.

https://www.rd.nl/artikel/919394-bijbel ... ent-bijval
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie