Vaccinatie met het oog op COVID-19
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Het zal aan mij liggen, maar ik heb niemand waar dan ook mee willen beledigen. Maar ik hecht wel aan precies taalgebruik. Gemoedsbezwaren hebben niet altijd een argumentatief karakter. Dat is alles.
In wat voor opzicht? Als het over kansen, gaat het uiteraard ook over de grootte van een kans.eilander schreef:Dit is een tenenkrommende redeneerfout.Jantje schreef:Dan dus ook niet meer autorijden en fietsen. Want de kans is daar groter dat je wat overkomt.
Er is iemand overleden aan het vaccin. Maar er zijn miljoenen vaccins gezet. Ergo: de kans is zeer klein.
De kansen op ongelukken in het verkeer zijn vele malen groter.
https://nos.nl/artikel/2367267-gezondhe ... s-kan.html
Belachelijk! Wat nu dwang of drang. Het is gewetens dwingen. Dus dwang!
Nee hoor. Bij dwang heb je geen keuze meer, bij drang wel. In dit geval mag je nog altijd kiezen, al heeft het wel consequenties.Lilian1975 schreef:https://nos.nl/artikel/2367267-gezondhe ... s-kan.html
Wat hier gebeurt is dat er een enorme druk op iedereen gelegd wordt. Want mensen moeten gewoon hun boodschappen kunnen halen. Deel kunnen laten nemen aan de samenleving. En dat wordt hen ontzegd.Framboos schreef:Nee hoor. Bij dwang heb je geen keuze meer, bij drang wel. In dit geval mag je nog altijd kiezen, al heeft het wel consequenties.Lilian1975 schreef:https://nos.nl/artikel/2367267-gezondhe ... s-kan.html
Maar nu ga je ze uitsluiten. En nog ook eens gebruik maken van angst gevoelens. Want wat als ik als winkelier niet vraag naar bewijs als er gerede twijfel is? Ben ik medeplichtig aan corona verspreiding? Wat gerede twijfel dan al niet mag zijn? En mag ik straks alleen met een vaccinatie boekje over straat?
En scholen mogen niet gevaccineerde kinderen onderwijs ontzeggen?
Dat heet psychologische dwang.
Nee, iemand( 90 jaar met zwakke gezondheid) is overlijden na het toedienen van het vaccin. Het causale verband tussen het vaccin en overlijden staat nog niet vast.ZWP schreef:In wat voor opzicht? Als het over kansen, gaat het uiteraard ook over de grootte van een kans.eilander schreef:Dit is een tenenkrommende redeneerfout.Jantje schreef:Dan dus ook niet meer autorijden en fietsen. Want de kans is daar groter dat je wat overkomt.
Er is iemand overleden aan het vaccin. Maar er zijn miljoenen vaccins gezet. Ergo: de kans is zeer klein.
De kansen op ongelukken in het verkeer zijn vele malen groter.
Dat staat er niet. Goed lezen!Lilian1975 schreef:Wat hier gebeurt is dat er een enorme druk op iedereen gelegd wordt. Want mensen moeten gewoon hun boodschappen kunnen halen. Deel kunnen laten nemen aan de samenleving. En dat wordt hen ontzegd.Framboos schreef:Nee hoor. Bij dwang heb je geen keuze meer, bij drang wel. In dit geval mag je nog altijd kiezen, al heeft het wel consequenties.Lilian1975 schreef:https://nos.nl/artikel/2367267-gezondhe ... s-kan.html
Maar nu ga je ze uitsluiten. En nog ook eens gebruik maken van angst gevoelens. Want wat als ik als winkelier niet vraag naar bewijs als er gerede twijfel is? Ben ik medeplichtig aan corona verspreiding? Wat gerede twijfel dan al niet mag zijn? En mag ik straks alleen met een vaccinatie boekje over straat?
Er staat dat bedrijven, dus winkels, horeca etc mogen vragen naar vaccinatie bewijs. Meer kan ik er niet van maken. Minder ook niet. Dus een mbo er die straks niet gevaccineerd is, kan geen stage lopen in een bedrijf. En wordt deel van onderwijs ontzegd!merel schreef:Dat staat er niet. Goed lezen!Lilian1975 schreef:Wat hier gebeurt is dat er een enorme druk op iedereen gelegd wordt. Want mensen moeten gewoon hun boodschappen kunnen halen. Deel kunnen laten nemen aan de samenleving. En dat wordt hen ontzegd.Framboos schreef:Nee hoor. Bij dwang heb je geen keuze meer, bij drang wel. In dit geval mag je nog altijd kiezen, al heeft het wel consequenties.Lilian1975 schreef:https://nos.nl/artikel/2367267-gezondhe ... s-kan.html
Wat lees jij dan?
enkel als er geldige redenen zijnLilian1975 schreef:
Wat lees jij dan?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Wat ik bedoelde met het ontbreken van een rationeel argument is dat in de Bijbel geen verbod of gebod staat ten aanzien van vaccineren, maar dat het standpunt van gemoedsbezwaarden afhankelijk is van interpretatie van bepaalde teksten, die evengoed op een andere wijze uitgelegd en toegepast kunnen worden.Ad Anker schreef: Het is buitengewoon onkies om na een hele lange discussie zo te willen eindigen. Het is na Genesis 3 heel menselijk, dus we mogen ook met deze zwakheden geduld hebben maar het is niet bijbels.
De Gezondheidsraad vindt dat er pas om een vaccinatiebewijs gevraagd mag worden als er sprake is van een gerechtvaardigd doel. En wat een gerechtvaardigd doel is, is nu nog helemaal niet helder. Tegelijkertijd zegt de Gezondheidsraad dat weigering van mensen zonder vaccinatiebewijs enkel toegestaan zou moeten zijn als daarvoor een objectieve rechtvaardiging bestaat, zoals de bescherming van de volksgezondheid.Lilian1975 schreef: Wat lees jij dan?
Ik was even niet in de gelegenheid om te reageren. Dat staat er inderdaad. Het is veel genuanceerder dan @Lilian schreefAmbtenaar schreef:De Gezondheidsraad vindt dat er pas om een vaccinatiebewijs gevraagd mag worden als er sprake is van een gerechtvaardigd doel. En wat een gerechtvaardigd doel is, is nu nog helemaal niet helder. Tegelijkertijd zegt de Gezondheidsraad dat weigering van mensen zonder vaccinatiebewijs enkel toegestaan zou moeten zijn als daarvoor een objectieve rechtvaardiging bestaat, zoals de bescherming van de volksgezondheid.Lilian1975 schreef: Wat lees jij dan?
Dit staat ook in hetzelfde artikel. En maakt dat ik het wellicht wat minder positief duidt dan Ambtenaar en Merel
Duitsland krijgt een ander advies.
Dus als het wettelijk wel mogelijk was geweest was er die dwang er wel geweest. En aangezien we door medici worden bestuurd het afgelopen jaar is er bij mij de vrees dat een kabinet van niet willen naar noodzaak inzien van gaat. En om iedereen te kneden naar dwang ga je nu drang toepassen. Maar door bovenstaand citaat zit het akelig dicht bij dwang.In het advies laat de Gezondheidsraad zich ook uit over de wat de overheid zou mogen doen om Nederlanders te stimuleren zich te laten vaccineren. Een vaccinatieplicht is uit den boze, staat in het advies, omdat dat op dit moment wettelijk niet mogelijk is. Het kabinet heeft eerder ook gezegd dat helemaal niet te willen.
Duitsland krijgt een ander advies.
Duitse Ethiekraad keert zich tegen voorrechten voor gevaccineerden
De Duitse Ethikrat heeft zich tegen versoepeling van maatregelen voor gevaccineerden uitgesproken, zolang niet vaststaat dat ingeënte mensen het virus niet kunnen overdragen. Ook moet eerst de druk op de overbelaste zorg afnemen. Pas dan mag aan versoepelingen worden gedacht, maar dan wel voor alle burgers tegelijk.
In hetzelfde artikel staat dat het kabinet tegen vaccinatiedwang is. Wel goed lezen a.u.b. Je creëert zo fakenieuws.Lilian1975 schreef: Dus als het wettelijk wel mogelijk was geweest was er die dwang er wel geweest. En aangezien we door medici worden bestuurd het afgelopen jaar is er bij mij de vrees dat een kabinet van niet willen naar noodzaak inzien van gaat. En om iedereen te kneden naar dwang ga je nu drang toepassen. Maar door bovenstaand citaat zit het akelig dicht bij dwang.