Habitat schreef:@merel:
U heeft meerdere keren aangegeven dat u en uw kinderen weinig last hebben van de maatregelen. Zo vindt u het thuisonderwijs wel prettig en sommige andere maatregelen ook. Dat gevoel mag er zijn en ik ben blij voor u.
Maar waar ik moeite mee heb, is dat u zo koud reageert op forummers die wel moeite hebben met de maatregelen. Waarom mogen die zaken niet benoemd worden? Zo normaal is de situatie niet waar we in zitten. Is het dan zo raar dat sommigen (waaronder ikzelf) gevoelens van ongemak en onzekerheid bij de huidige situatie ervaren?
Alles dat gevoed wordt, dat krijgt de kans om te groeien. Dat is met liefde, geloof,maar ook met onvrede over een situatie. Het verandert alleen de situatie niet.
Voor iedereen was/ is het lastig dat de scholen dicht zijn. Ook voor ons. Dat onze kinderen er relatief weinig last van hebben komt wellicht ook doordat wij het ook thuis proberen te relativeren en hen erop te wijzen hoe ontzettend goed we het ( nog) hebben.
De scholen open is ook een risico. Wij overwegen ook om een paar kinderen nog even thuis te houden. Zij zouden namelijk logeren bij oma in de voorjaarsvakantie. Als we hen thuishouden, weten we zeker dat ze niets bij zich hebben . Oma hebben ze namelijk ook al maanden niet gezien vanwege corona. Dat laatste is ook heel jammer, maar gelukkig heeft oma internet, telefoon en sturen we kaartjes en foto's.
Dus ja, je mag zorgen bespreekbaar maken en uiten, maar ik krijg ook het gevoel dat het bij genomen maatregelen onvrede is, maar ook bij versoepelingen. Wat is dan wel goed?