COVID-19

Jantje
Verbannen

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Habitat schreef:Even wennen.
Tja, dat is bij elke verandering meestal zo... :huhu
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Habitat

Bericht door Habitat »

Jantje schreef:
Habitat schreef:Even wennen.
Tja, dat is bij elke verandering meestal zo... :huhu
Mijn opmerking was meer een stijlfiguur waarmee ik het omgekeerde bedoel. Ik vraag mij namelijk af in hoeverre ik ga wennen aan deze medicalisering van de basisschool. Mondkapjes voor een deel van de school, contactbeperkingen door vaste groepjes, dreiging van quarantaine voor de klas, etc.
DDD

Bericht door DDD »

Wat is het probleem? Wees blij dat er geen oorlog is. Ons land zou er totaal niet op voorbereid zijn.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Wat is het probleem? Wees blij dat er geen oorlog is. Ons land zou er totaal niet op voorbereid zijn.
De bevolking niet maar wij van defensie zijn er klaar voor :garde ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Dat kan heel goed, maar de gezondheidszorg is dat niet.
Habitat

Bericht door Habitat »

DDD schreef:Wat is het probleem? Wees blij dat er geen oorlog is. Ons land zou er totaal niet op voorbereid zijn.
Dank voor uw empatische reactie. Met uw reactie kunnen alle moeilijkheden van deze crisis weggestopt worden. Ik zal 'm onthouden.
merel

Bericht door merel »

Habitat schreef:
Dank voor uw empatische reactie. Met uw reactie kunnen alle moeilijkheden van deze crisis weggestopt worden. Ik zal 'm onthouden.
DDD heeft gelijk. Het gezicht en gesteun bij na elke persconferentie is inmiddels erger dan de beperkende maatregelen. Iedereen heeft steen en been geklaagd dat de scholen dicht zijn. Nu gaan ze open met een strak testbeleid, is het weer niet goed. Alsof een watje in je neus zo erg is. Kom op, kleine moeite, groot plezier. En ja, mijn kinderen zijn ook al wel eens getest en hadden het nergens over.

Voor veel ondernemers is het erg, maar zeker niet voor lagere school kinderen. Zij kunnen nog gaan en staan, sporten etc. Morgen heeft mijn dochter een digitaal feestje. Het gebak, snoep en spelletjes zijn al gebracht en ze kijkt er enorm naar uit.
Habitat

Bericht door Habitat »

@merel:
U heeft meerdere keren aangegeven dat u en uw kinderen weinig last hebben van de maatregelen. Zo vindt u het thuisonderwijs wel prettig en sommige andere maatregelen ook. Dat gevoel mag er zijn en ik ben blij voor u.

Maar waar ik moeite mee heb, is dat u zo koud reageert op forummers die wel moeite hebben met de maatregelen. Waarom mogen die zaken niet benoemd worden? Zo normaal is de situatie niet waar we in zitten. Is het dan zo raar dat sommigen (waaronder ikzelf) gevoelens van ongemak en onzekerheid bij de huidige situatie ervaren?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:
De bevolking niet maar wij van defensie zijn er klaar voor :garde ::bye
Ik hoorde Mart de Kruif deze week nog anders beweren op BNR.
merel

Bericht door merel »

Habitat schreef:@merel:
U heeft meerdere keren aangegeven dat u en uw kinderen weinig last hebben van de maatregelen. Zo vindt u het thuisonderwijs wel prettig en sommige andere maatregelen ook. Dat gevoel mag er zijn en ik ben blij voor u.

Maar waar ik moeite mee heb, is dat u zo koud reageert op forummers die wel moeite hebben met de maatregelen. Waarom mogen die zaken niet benoemd worden? Zo normaal is de situatie niet waar we in zitten. Is het dan zo raar dat sommigen (waaronder ikzelf) gevoelens van ongemak en onzekerheid bij de huidige situatie ervaren?

Alles dat gevoed wordt, dat krijgt de kans om te groeien. Dat is met liefde, geloof,maar ook met onvrede over een situatie. Het verandert alleen de situatie niet.

Voor iedereen was/ is het lastig dat de scholen dicht zijn. Ook voor ons. Dat onze kinderen er relatief weinig last van hebben komt wellicht ook doordat wij het ook thuis proberen te relativeren en hen erop te wijzen hoe ontzettend goed we het ( nog) hebben.

De scholen open is ook een risico. Wij overwegen ook om een paar kinderen nog even thuis te houden. Zij zouden namelijk logeren bij oma in de voorjaarsvakantie. Als we hen thuishouden, weten we zeker dat ze niets bij zich hebben . Oma hebben ze namelijk ook al maanden niet gezien vanwege corona. Dat laatste is ook heel jammer, maar gelukkig heeft oma internet, telefoon en sturen we kaartjes en foto's.

Dus ja, je mag zorgen bespreekbaar maken en uiten, maar ik krijg ook het gevoel dat het bij genomen maatregelen onvrede is, maar ook bij versoepelingen. Wat is dan wel goed?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Als ik nu ouder was van een schoolgaand kind in West-Brabant zou ik een kort geding overwegen om mijn kind alsnog naar school te laten gaan, volgende week.
Habitat

Bericht door Habitat »

@merel:
Dank voor uw reactie. Wat betreft uw laatste vraag:
Blij zijn met een nieuwe situatie en tegelijkertijd moeite hebben met onderdelen van die nieuwe situatie is geen paradox.

Dat geeft u zelf in uw post overigens ook aan. Bij uw gezin is er ook ongemak van bepaalde beperkende maatregelen. En die bestaan naast de andere gevoelens van bv dankbaarheid, relativering en acceptatie.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Je mag ook 'jijen' en 'jouwen' hoor. Dat formele 'u' is op dit forum niet nodig.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik voel wel met Merel mee. Het maakt niet uit wat er mag of niet mag, er wordt gezeurd en geklaagd. Nu gaan de basisscholen weer open, en het is weer niet goed. Ik hoorde op de radio ook zagen over hoeveel groter het risico zou worden met de scholen open. Maar als de scholen dicht bleven, zouden ze bij een ander zagen over de kinderen die vastlopen en waarom wordt daar niks aan gedaan. Het is allemaal zo negatief.

Ik heb nog maar weinig dankbaarheid gezien dat deze pandemie ons nú treft, en niet tien of vijftien jaar eerder. Toen hadden we niet de mogelijkheden gehad om op afstand les te geven en te krijgen, online diensten, online vergaderingen (hoe vermoeiend ook). Dat is een grote zegen!
Jehan Cauvin

Bericht door Jehan Cauvin »

Als ik zo deze topic doorscroll, hebben we met z'n allen nog maar bedroevend weinig geleerd van COVID-19...
Plaats reactie