Dan zien wij dat denk verschillend of snap ik jou niet goed. Ik zie gemeente als Moerkapelle, Bodegraven, Groningen, Lelystad, Alexanderpolder, Zuidwijk, Woerden, Dordrecht en nog wel een paar richting PKN gaan.DDD schreef:Die flank is er niet of nauwelijks meer. Toen ik jong was, was er nauwelijks verschil tussen het midden van de GG en de GB. Nu is het verschil veel groter.Rh1990 schreef:Helemaal eens, maar toch mag je naar mijn idee de vinger wel eens op de zere plek leggen. Er zijn nu eenmaal ontwikkelingen waar de een zich grote zorgen over maakt en de andere weer niet, dat houdt de discussie levendig.Panny schreef:Ik zou iedereen willen aanraden niet veel tijd te besteden aan het discussiëren over de verschillen in de GG tussen predikanten en gemeentes.
Ik ben lid van de GG en vind alle besprekingen in dit topic behoorlijk vermoeiend (het is ook een oneindige herhaling).
Wat ik waardeer in de GG is de eerbied die er is voor God en Zijn Woord en de prediking van de noodzaak van persoonlijke wedergeboorte, bekering en geloof. Veel om dankbaar voor te zijn.
Natuurlijk zijn er verschillen tussen de verschillende gemeentes en predikanten. En geen gemeente of predikant is volmaakt.
Maar wat heb je er aan om dit tot ten treure te bespreken en alles en iedereen in hokjes te stoppen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat dit echt vruchtbaar en tot zegen is. Het levert vooral een hoop geharrewar op.
Focus je liever op het bestuderen van Gods Woord, je persoonlijke relatie met God en hoe je tot zegen kan zijn voor de mensen om je heen.
Ik maak me dan zorgen om de flank die steeds meer op de PKN gaat lijken. Dat mag denk wel benoemd worden toch?
Dus je bent duidelijk uit 1990.
Of wilde je zeggen dat ds. J. Karens, E. Venema, P. Blok, Spaans, Chr van Dam, Hegeman, Koster, Mondria, etc allemaal uiterst rechtse broeders waren uit die tijd?