Beroepingswerk discussie [5]
Re: Beroepingswerk discussie [5]
Dat is zeker waar, Piet Puk. Kijk, Jantje heeft gelijk dat 25 januari D.V. de beslissingsdatum is voor, als ik het goed heb, vier gemeenten die ds. IJsselstein hebben beroepen. Maar...Okp krijgt vanaf 19 januari ook weer zes weken...waarop de beroepen predikant zich kan beraden op dat beroep.
Iets anders. Een paar weken geleden ging het almaar over dat beroep naar Naaldwijk van ds. D. de Wit. Op de site van de Gereformeerde Gemeenten staat als vermoedelijke datum van beslissen 11 januari. Inmiddels zijn we aangeland op 16 januari. Weet iemand al wat de beslissing is geworden van ds. D. de Wit ten aanzien van dit beroep?
Iets anders. Een paar weken geleden ging het almaar over dat beroep naar Naaldwijk van ds. D. de Wit. Op de site van de Gereformeerde Gemeenten staat als vermoedelijke datum van beslissen 11 januari. Inmiddels zijn we aangeland op 16 januari. Weet iemand al wat de beslissing is geworden van ds. D. de Wit ten aanzien van dit beroep?
Als om de 40 dagen een beroep wordt uitgebracht, dan kan het nog jaren duren.claus schreef:(...).Okp krijgt vanaf 19 januari ook weer zes weken...waarop de beroepen predikant zich kan beraden op dat beroep.(...)

Nou, nou ... wat een drukte.
Die drukte stopt vanzelf als ds IJsselstein een beroep aanneemt.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Alhier een reeks berichten geknipt die niets meer te maken hadden met een discussie over iets.
Toch ging dit wel degelijk over iets, al zeiden we niets.
Te vroeg gejuicht en blij geweest.Jantje schreef:1 keer is genoeg hoor.
Maar ds. IJsselstein is beroepbaar en ik vind het een hele geschikte predikant voor onze gemeente.
-
- Verbannen
Inderdaad. Maar ik ga alsnog mijn stem uitbrengen hoor. Zij het nu op een andere predikant. En mijn eerdere opmerking blijft daaromtrent dus gewoon staan.
Voor de classis Goes is de komst van ds. IJsselstein een groot voorrecht. Voor het vertrek van ds. Tuinier, ds. Sonnevelt en ds. De Waard zijn er nu vier predikanten teruggekomen in de classis: ds. Van Nieuw Amerongen, ds. Vlot, ds. Maljaars en straks ook ds. IJsselstein.
Voor de classis Goes is de komst van ds. IJsselstein een groot voorrecht. Voor het vertrek van ds. Tuinier, ds. Sonnevelt en ds. De Waard zijn er nu vier predikanten teruggekomen in de classis: ds. Van Nieuw Amerongen, ds. Vlot, ds. Maljaars en straks ook ds. IJsselstein.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
's Nachts 12 uur is de zondagsrust voorbij en blijven we op om te posten over het beroepingswerk? :-).
Ik ben erg verheugd voor onze buurgemeente, de vele kennissen daarin en om nog een andere reden.
Ik ben erg verheugd voor onze buurgemeente, de vele kennissen daarin en om nog een andere reden.
Zeeuw schreef:'s Nachts 12 uur is de zondagsrust voorbij en blijven we op om te posten over het beroepingswerk? :-).
.

Het blijft een bijzonder iets.
Die ongelofelijke hijgerige nieuwsgierigheid rondom het beroepingswerk.
Dat eerste heb jij uitstekend waargenomen.Zeeuw schreef:'s Nachts 12 uur is de zondagsrust voorbij en blijven we op om te posten over het beroepingswerk? :-).

Teleurgesteld dat jij dit niet te melden had?Bezorgd schreef:Zeeuw schreef:'s Nachts 12 uur is de zondagsrust voorbij en blijven we op om te posten over het beroepingswerk? :-).
.![]()
Het blijft een bijzonder iets.
Die ongelofelijke hijgerige nieuwsgierigheid rondom het beroepingswerk.
Valt me toch wel tegen van jou...

Had jullie graag deze predikant gegund, Jantje. Zeker na zoveel jaren al zonder eigen dominee. En er zijn veel gemeenten die al lang vacant zijn. Ondanks dat blijft God de God die wonderen kan doen en doet!Jantje schreef:Inderdaad. Maar ik ga alsnog mijn stem uitbrengen hoor. Zij het nu op een andere predikant. En mijn eerdere opmerking blijft daaromtrent dus gewoon staan.
Voorde classis Goes inderdaad een voorrecht, weer een predikant erbij. Hadden we vorig jaar ook niet kunnen denken.
Misschien wat negatief. Maar ik vind zulke berichten altijd droevig voor de kleine beroepende gemeenten. Maar dat ligt natuurlijk niet aan de Heere, deze ds. of aan Kapelle-Biezelinge maar aan het ellendige predikantentekort in het kerkverband.
Precies. Maar ik geloof ook niet dat een gemeente in de classis Amsterdam hem heeft beroepen, dus dan komt er ook niemand.
Wat een grote kerk
Hoeveel mensen kunnen daar in?

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon