Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Als het dan vega moet zijn vind ik vooral een groenteschijf lekker.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
- Johann Gottfried Walther
Zeker, de structuur is ook prettiger/beter geworden vind ik. En de smaak ook zeker.Mistig schreef:Het is ook echt beter geworden.Johann Gottfried Walther schreef:Ik ben vleesvervangers meer gaan waarderen, vegaburgers, gekruide vegareepjes, vegaschnitzel (als kip) ik eet het tegenwoordig regelmatig.merel schreef:Mijn man weigert ook vleesvervangers te eten.
Een paar jaar geleden was de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven. Tegenwoordig is het gewoon lekker.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Er staat 12 liter erwtensoep te pruttelen

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Dodo
Goed roeren. Ik heb het wel eens aan laten bakken... de hele pan was bedorven.Orchidee schreef:Er staat 12 liter erwtensoep te pruttelen
Ik ga morgen stoofpeertjes in de slowcooker doen. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
En zo snel als mogelijk terugkoelen in kleine lage bakken. Mijn pan soep bleek de volgende dag zuur te zijn.Dodo schreef:Goed roeren. Ik heb het wel eens aan laten bakken... de hele pan was bedorven.Orchidee schreef:Er staat 12 liter erwtensoep te pruttelen
Ik ga morgen stoofpeertjes in de slowcooker doen. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Ik denk dat de slowcooker heel geschikt is voor stoofpeertjes. Hoe langer ze stoven, hoe lekkerder.
In de moderne recepten staat steeds zo'n korte kooktijd. En je moet ze niet koken, ze moeten stoven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik heb gelukkig tot nu toe nooit zure soep gehad
Idd 1 pannetje eruit halen zometeen voor vanavond en de rest invriezen in bakjes.
O ja: een klein pannetje voor de oude buurman én een klein pannetje voor een dochter

Idd 1 pannetje eruit halen zometeen voor vanavond en de rest invriezen in bakjes.
O ja: een klein pannetje voor de oude buurman én een klein pannetje voor een dochter

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Het is er echt het weer voor hè. Lekker ga ik ook weer eens maken. Met 12 liter kan je weer even vooruit deze winter.Orchidee schreef:Er staat 12 liter erwtensoep te pruttelen
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Precies

Om die reden plaats ik al het gekookte eten wat over is in de koelkast of vriezer.Mara schreef:En zo snel als mogelijk terugkoelen in kleine lage bakken. Mijn pan soep bleek de volgende dag zuur te zijn.Dodo schreef:Goed roeren. Ik heb het wel eens aan laten bakken... de hele pan was bedorven.Orchidee schreef:Er staat 12 liter erwtensoep te pruttelen
Ik denk dat de slowcooker heel geschikt is voor stoofpeertjes. Hoe langer ze stoven, hoe lekkerder.
In de moderne recepten staat steeds zo'n korte kooktijd. En je moet ze niet koken, ze moeten stoven.
Mijn moeder deed vroeger gebraden vlees buiten de koelkast bewaren tot de andere dag.
Als het onder het vet staat kan dat geen kwaad zei ze dan.
Nou en vet dat zat er wel in ja. Baggervet

- Dodo
Maar je moet eigenlijk geen warme gerechten of resten in de koelkast of vriezer plaatsen. Het kost extra energie om het te koelen, en in de vriezer kun je ijskristallen krijgen.
Buiten koelen is beter inderdaad. Liefst zonder deksel, maar ja, dat doe je buiten dan weer liever niet.
Buiten koelen is beter inderdaad. Liefst zonder deksel, maar ja, dat doe je buiten dan weer liever niet.
Ik laat het altijd afkoelen in de bakjes (zonder deksel) vanavond als het afgekoeld is deksels erop en in de vriezer
Nooit problemen of zure soep gehad.
Inmiddels al 4 mensen in de buurt blij gemaakt met een maaltje

Nooit problemen of zure soep gehad.
Inmiddels al 4 mensen in de buurt blij gemaakt met een maaltje

Nee ik zet het niet warm in de koelkast hoorDodo schreef:Maar je moet eigenlijk geen warme gerechten of resten in de koelkast of vriezer plaatsen. Het kost extra energie om het te koelen, en in de vriezer kun je ijskristallen krijgen.

Als het veel is zet ik de pan of schaal in koud water dan is het vrij snel afgekoeld.
S'winters naast klein open keukenraam werkt ook goed.
Toen er nog veel van onze kinderen thuis woonden
en er een grote pan erwtensoep was gemaakt voor volgende dag zetten we de pan, als hij niet zo heet meer was, ingepakt in een vuilniszak buiten op terrastafel.
Snert moet helemaal niet geroerd worden, dan bakt ze juist aan.Dodo schreef:Goed roeren. Ik heb het wel eens aan laten bakken... de hele pan was bedorven.Orchidee schreef:Er staat 12 liter erwtensoep te pruttelen
Die snap ik niet!bergh schreef:Snert moet helemaal niet geroerd worden, dan bakt ze juist aan.Dodo schreef:Goed roeren. Ik heb het wel eens aan laten bakken... de hele pan was bedorven.Orchidee schreef:Er staat 12 liter erwtensoep te pruttelen
Ik vroeg het aan een slagersvrouw, zij maakte enorme pannen soep en vroor die in.Ukkie schreef:Om die reden plaats ik al het gekookte eten wat over is in de koelkast of vriezer.Mara schreef:En zo snel als mogelijk terugkoelen in kleine lage bakken. Mijn pan soep bleek de volgende dag zuur te zijn.Dodo schreef:Goed roeren. Ik heb het wel eens aan laten bakken... de hele pan was bedorven.Orchidee schreef:Er staat 12 liter erwtensoep te pruttelen
Mijn moeder deed vroeger gebraden vlees buiten de koelkast bewaren tot de andere dag.
Als het onder het vet staat kan dat geen kwaad zei ze dan.
Nou en vet dat zat er wel in ja. Baggervet
Je moet de soep in in lage bakken gieten en in beweging houden.
Sindsdien doe ik dat.
Niet koelen in koelkast en vriezer, dat kost energie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon