over de genoemde bevindelijke "waarheid" kun je echter een forum vullenUkkie schreef:Bevindelijke prediking en ruim evangelie hoeft geen tegenstelling te zijn als het goed is.

over de genoemde bevindelijke "waarheid" kun je echter een forum vullenUkkie schreef:Bevindelijke prediking en ruim evangelie hoeft geen tegenstelling te zijn als het goed is.
HHK is ook een veelgekozen nieuw (tussen) station.Geytenbeekje schreef:Zijn er veel mensen die van PKN naar GG gaan ?Charles schreef:Ik kwam deze tegen op Twitter. Is wel zo.
Tip van iemand die vanuit de PKN in de Gergem is gekomen: alles wat je aan de Gergem zou willen veranderen hebben ze daar allang voor je uitgevonden.
Veel meer andersom heb ik het idee.
Dat denk ik ook, één of twee generaties verder.Bezorgd schreef:Nog interessanter is de vraag hoe de GG en breder, onze gezindte, over 25 jaar denkt over de vrouw in het ambt en geaccepteerde homoseksuele praxis binnen de gemeente.
Ik ben nl bang dat dit onderwerpen zijn die ook voet aan de grond krijgen op middellange/ lange termijn.
Er zullen zeker mensen zijn die weggaan bij de GerGem omdat ze makkelijker willen leven.-DIA- schreef: Niet altijd, men is de bevindelijke waarheid wel eens zat, en dan wil men wat ruimer, een 'ruim evangelie' heet dat geloof ik.
Als het al gebeurd dan duurt het denk ik nog veel langer, de GG komt van veel verder dan de GKV. Dus dan doe je langer over veranderingen m.i.Posthoorn schreef:Dat denk ik ook, één of twee generaties verder.Bezorgd schreef:Nog interessanter is de vraag hoe de GG en breder, onze gezindte, over 25 jaar denkt over de vrouw in het ambt en geaccepteerde homoseksuele praxis binnen de gemeente.
Ik ben nl bang dat dit onderwerpen zijn die ook voet aan de grond krijgen op middellange/ lange termijn.
Ik hoop met je mee.FlyingEagle schreef:Als het al gebeurd dan duurt het denk ik nog veel langer, de GG komt van veel verder dan de GKV. Dus dan doe je langer over veranderingen m.i.Posthoorn schreef:Dat denk ik ook, één of twee generaties verder.Bezorgd schreef:Nog interessanter is de vraag hoe de GG en breder, onze gezindte, over 25 jaar denkt over de vrouw in het ambt en geaccepteerde homoseksuele praxis binnen de gemeente.
Dat wil ik best geloven, maar ik kijk dan altijd terug, hoe is dat decenia geleden gegaan. Is er echt zoveel veranderd sinds ik noem maar wat, de jaren 50/60? En dan heb ik het over fundamentele standpunten. En waarom zouden die veranderingen nu sneller gaan?Bezorgd schreef: Ik hoop met je mee.
Maar ik ben bang dat je verstelt zult staan hoe jou kinderen, of je kinds kinderen zullen denken, die opgegroeid zijn in deze snel veranderende wereld. En besmet zullen raken met de tijdsgeest.
Geheel eens Bezorgd, die besmetting bemerken we nu al bij ons en de onzen.Bezorgd schreef:Ik hoop met je mee.FlyingEagle schreef:Als het al gebeurd dan duurt het denk ik nog veel langer, de GG komt van veel verder dan de GKV. Dus dan doe je langer over veranderingen m.i.Posthoorn schreef:Dat denk ik ook, één of twee generaties verder.Bezorgd schreef:Nog interessanter is de vraag hoe de GG en breder, onze gezindte, over 25 jaar denkt over de vrouw in het ambt en geaccepteerde homoseksuele praxis binnen de gemeente.
Maar ik ben bang dat je verstelt zult staan hoe jou kinderen, of je kinds kinderen zullen denken, die opgegroeid zijn in deze snel veranderende wereld. En besmet zullen raken met de tijdsgeest.
In de jaren 50 liepen Katholieken nog met hoedjes op naar de kerk. En was er in Roomse dorpen zondagsrust. Veel moeders waren thuis voor de kinderen, ook bij onkerkelijken. En was een homo relatie een bijzonderheid.FlyingEagle schreef:Dat wil ik best geloven, maar ik kijk dan altijd terug, hoe is dat decenia geleden gegaan. Is er echt zoveel veranderd sinds ik noem maar wat, de jaren 50/60? En dan heb ik het over fundamentele standpunten. En waarom zouden die veranderingen nu sneller gaan?Bezorgd schreef: Ik hoop met je mee.
Posthoorn schreef:Dat denk ik ook, één of twee generaties verder.Bezorgd schreef:Nog interessanter is de vraag hoe de GG en breder, onze gezindte, over 25 jaar denkt over de vrouw in het ambt en geaccepteerde homoseksuele praxis binnen de gemeente.
Zeker. Ik merk zelf ook dat je geïnfecteerd wordt door de tijdsgeest en je genuanceerder spreekt over zaken die bij onze ouders nog totaal anders lagen. Neem bv hoe we tegenwoordig al anders tegen echtscheiding aan kijken. Of ongetrouwde stelletjes die samen op vakantie gaan. Omgaan met media. Etc etc. En juist die media dringen een agenda op, die ongemerkt meer en meer geaccepteerd worden, ook door ons.pierre27 schreef:Geheel eens Bezorgd, die besmetting bemerken we nu al bij ons en de onzen.Bezorgd schreef:Ik hoop met je mee.FlyingEagle schreef:
Als het al gebeurd dan duurt het denk ik nog veel langer, de GG komt van veel verder dan de GKV. Dus dan doe je langer over veranderingen m.i.
hm, ja misschien heb je daarin wel gelijk...Bezorgd schreef:In de jaren 50 liepen Katholieken nog met hoedjes op naar de kerk. En was er in Roomse dorpen zondagsrust. Veel moeders waren thuis voor de kinderen, ook bij onkerkelijken. En was een homo relatie een bijzonderheid.FlyingEagle schreef:Dat wil ik best geloven, maar ik kijk dan altijd terug, hoe is dat decenia geleden gegaan. Is er echt zoveel veranderd sinds ik noem maar wat, de jaren 50/60? En dan heb ik het over fundamentele standpunten. En waarom zouden die veranderingen nu sneller gaan?Bezorgd schreef: Ik hoop met je mee.
Wat ik er mee wil zeggen: Ja de veranderingen wat betreft het gelijkheidsdenken gaan (nog) veel harden dan de afgelopen 50 jaar.
Denk maar aan het gender debat. En hoe schokkend nu ook, uiteindelijk gaan we er aan wennen.
De gestage druppel..
Ik ben het grotendeels met je eens.Bezorgd schreef:Denk maar aan het gender debat. En hoe schokkend nu ook, uiteindelijk gaan we er aan wennen.
De gestage druppel..
Dan heb je dit niet gezien zeker?Jantje schreef:[ Dat zie je in de VS ook wel.