Dit topic om te bespreken wat er gebeurd.
Redelijkerwijs mag men veronderstellen dat, indien men moe is van discussie, men even het forum mijdt. Net zoals iemand het zwembad mijdt indien er zwemmoeheid optreedt. Dan heeft die iemand ook geen weet wat er op dat moment zich afspeelt in het zwembad. Waarom zou zo iemand toch nog even in het zwembad gaan kijken? En melden aan de overige zwemmers dat hij/zij moe is van al dat blote gespartel? En dat hij - gelukkig - betere bezigheden heeft?
Tegelijk wordt het op RF wel nodig gevonden - zelfs door een mod - om een kwalificatie te geven, in niet mis te verstane termen, over een discussie waarbij een morele verhevenheid wordt geëtaleerd. Tegelijk is er een melden dat men er "moe" van wordt.
De vraag is dan natuurlijk waarom dit melden? En wat is er mis met een discussie? En waarom blijft iemand dan niet gewoon weg als er moeheid optreedt?
Jantje schreef:Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens.crossmountain schreef:Ik had even genoeg van de kritiek op de kersttoespraak van onze Koning en de post van @Jantje deed mij deze opmerking plaatsen. Hij schreef:Wim Anker schreef:Wat is de reden om dit op een discussieforum te vermelden? (vraag ook aan @Terri)?
Ik proef een afwijzing van postings (van wie en waarom wordt niet duidelijk). Kan dat toegelicht worden?Allemaal waar wat hij schrijft en toch denk ik dat we dankbaar mogen zijn dat de Koning zegt wat hij heeft gezegd. In een land dat (bijna) totaal seculier is, waar maar een klein gedeelte naar de kerk gaat vind ik het toch moedig dat hij uit de bijbel citeert en afsluit met het wensen van een "gezegend Kerstfeest". (Beatrix had het altijd over Kerstmis). En natuurlijk kan je de toespraak langs de meetlat van je reformatorische denkwereld leggen, maar als je dat dan zo graag doet wil ik oproepen om de geciteerde tekst van Paulus als leidend te gebruiken op RF want ik herken in veel postings helaas niet de geest van deze tekst. En je ziet zelfs dat seculiere media inzoomen op de betekenis van deze bijbeltekst.@Jantje. De oppervlakkigheid is schrikbarend. De toespraak was vooral heel horizontaal en mensgericht.
Maar met liefde voor elkaar en de wereld om ons heen, wordt er niemand zalig. Dat kan alleen door een weg van recht, in en door Christus gewerkt in het hart van een zondaar. Dat deze leer in Nederland steeds meer als een sprookje wordt gezien, is mede de oorzaak van Gods slaande hand over ons vaderland. En die boodschap wordt nou gemist in deze kersttoespraak.
Lees de discussie nog eens terug.
Wim Anker schreef:Wat is de reden om dit op een discussieforum te vermelden? (vraag ook aan @Terri)?crossmountain schreef:+1. Héél vermoeiend al die "vrome en zogenaamd rechtzinnige kritiek".eilander schreef:+1Herman schreef:Ik ben moe van de discussies en ongenuanceerdheid. Daarom staar ik de rest van de dag maar in de kribbe. Hopelijk komt de koning ook.
Ik proef een afwijzing van postings (van wie en waarom wordt niet duidelijk). Kan dat toegelicht worden?
crossmountain schreef:+1. Héél vermoeiend al die "vrome en zogenaamd rechtzinnige kritiek".eilander schreef:+1Herman schreef:Ik ben moe van de discussies en ongenuanceerdheid. Daarom staar ik de rest van de dag maar in de kribbe. Hopelijk komt de koning ook.