Wat doen we vandaag?

JvW

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door JvW »

Ad Anker schreef:Balen omdat ik positief getest ben. Had het niet verwacht, heb geen klachten tot nu toe. Dus voor ons geen diensten die we bij kunnen wonen, helaas.
Ik hoop dat je geen klachten krijgt Ad. Anders beterschap gewenst!
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

J.C. Philpot schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik heb deze morgen volledig online een examen gedaan voor een certificaat voor mijn werk.

Ik had het examen al in een examenlokatie geboekt, maar kon hem gelukkig omboeken (ivm de lockdown). Een lege kamer bij mijn ouders gereserveerd, van te voren alles op de laptop afsluiten, ID fotograferen en de kamer.

Je word dan de hele tijd in de gaten gehouden via de webcam en de microfoon, waarschijnlijk door iemand uit India, en je mag je plek niet verlaten tussentijds. Gelukkig ging alles goed, en heb ik het certificaat behaald.
En los daarvan heb ik een jubileum vandaag: 14 jaar refoforum-lid.
Gefeliciteerd met beide mijlpalen!
The Groom's still waiting at the altar
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Vanmorgen een mooie, online, kerkdienst mee mogen maken.

Bijzonder: tijdens het zingen van het ere zij God verscheen buiten de regenboog.

Dienst: Kand. V.S. van der Meer - 1e Kerstdag
Aanvang: 25 december 09:30 uur

Voorzang: Ps 101:1
Psalm 130:3
Psalm 25:10
Schriftlezing Lukas 2:21-39, preektekst Luk 2:29-32: lofzang van Simeon.
Psalm 116:5
Gezang 4:1 (LvS)
Psalm 98:1
Na de zegen: Ere zij God

God openbaart Zijn Zaligheid in zondaarsarmen
1. Gods Zaligheid genieten
Woord voor Heere hier: ‘Despota’. Gebruikt Simeon hier richting God. ‘Ik ben uw slaaf’. Zelfde soort taalgebruik als Maria tegen de Engel. Kunnen wij dit hen nazeggen? Dat we dienstknechten van Hem mogen zijn.
Grondtekst: ‘U bent Uw knecht aan het laten gaan’. Simeon is al losgeraakt van het aardse.
Hij wil Zijn kinderen ook zo losmaken en voorbereiden op de ontmoeting met Hem.
Zijn wij al bereid hierop?
2. Gods Zaligheid zien
Van nature zien wij niets in het kind van Bethlehem. Als we door het geloof op Hem mogen zien, wordt Hij alles.
3. Gods Zaligheid verkondigen
Licht tot verlichting der heidenen en tot heerlijkheid van Uw volk Israël. Zowel voor het volk Israel als voor alle andere volken ter wereld, is de zaligheid mogelijk.
Maar…het is binnen of buiten zijn.
Cornelia83

Bericht door Cornelia83 »

Vanmorgen dankbaar weer in de kerk geweest!

Mooie preek over de engelen.
Nadat de dominee in de afgelopen adventsweken over de lofzang van Maria en van Zacharias had gepreekt nu de lofzang van de engelen.
Morgen hoopt hij over de lofzang van Simeon te preken liet hij vanmorgen al weten. Dan thuis weer meekijken.

De rest van de dag met familie doorgebracht, morgen de andere helft van de familie.
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Vandaag een kerkdienst uit de omgeving, die gisteren is gehouden, terugkijken. Verder wat bezoek, maar vooral rustig met het gezin doorbrengen. En misschien wat rondlopen in storm Bella.

Oh, en de overgebleven oesters van gisteren opeten.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Deze dagen afscheid nemen van onze lieve moeder die na een week ziek geweest te zijn op 1e kerstdag op 78 jarige leeftijd is gestorven. Corona heeft de nekslag gegeven. Ze laat een man en 16 kinderen en verdere familie na.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bruna

Bericht door Bruna »

pierre27 schreef:Deze dagen afscheid nemen van onze lieve moeder die na een week ziek geweest te zijn op 1e kerstdag op 78 jarige leeftijd is gestorven. Corona heeft de nekslag gegeven. Ze laat een man en 16 kinderen en verdere familie na.
Gecondoleerd en sterkte gewenst!
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
DDD

Bericht door DDD »

Van harte gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Gecondoleerd Pierre
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef:Vandaag een kerkdienst uit de omgeving, die gisteren is gehouden, terugkijken. Verder wat bezoek, maar vooral rustig met het gezin doorbrengen. En misschien wat rondlopen in storm Bella.

Bij ons geen zuchtje wind :haha
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

pierre27 schreef:Deze dagen afscheid nemen van onze lieve moeder die na een week ziek geweest te zijn op 1e kerstdag op 78 jarige leeftijd is gestorven. Corona heeft de nekslag gegeven. Ze laat een man en 16 kinderen en verdere familie na.
Gecondoleerd
Terri

Bericht door Terri »

M'n oprechte deelneming pierre27
Je moeder verliezen is diep ingrijpend, de nabijheid van de Heere toegewenst!
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef:
Zeeuw schreef:Vandaag een kerkdienst uit de omgeving, die gisteren is gehouden, terugkijken. Verder wat bezoek, maar vooral rustig met het gezin doorbrengen. En misschien wat rondlopen in storm Bella.

Bij ons geen zuchtje wind :haha
Hier ook nog maar weinig. Gisteren wel onstuimig. Mijn kippen krijgen natte pootjes.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Gecondoleerd Pierre!
Adje

Bericht door Adje »

Gecondoleerd Pierre. Sterkte en nabijheid van onze God toegewenst!
Plaats reactie