Beroepingswerk discussie [5]

Piet Puk

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Bertiel schreef:+2
en dan vooral dat zuigerige om iemand de kast op te jagen, eigenlijk zou dat gelijk een ban op moeten leveren
Op wie doel je nu?
Dat zal wel op mij zijn, Jantje.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ik vind dat gehijg ook over de top. Moet er vooral om glimlachen. Je kunt er maar druk mee zijn.
Zo wilde ik nog een foto posten van een ds die gisteren voor het eerst zijn filmdebuut had.
Die had Jantje nog niet opgemerkt denk. :haha

Maar als het om genadetijd gaat, kan 99,99 % van de topics dicht.
Beetje nuchterheid is nodig denk ik.
DDD

Bericht door DDD »

Welnee.

Er is niets mis mee als je je genadetijd gebruikt om het beroepingswerk te analyseren en te becommentariëren. Er zijn heel wat minder belangwekkende onderwerpen om de tijd mee te vullen, en ook die zijn van belang.

Mensen kunnen promoveren op het verloop van het aantal wormen in de grond door de eeuwen heen. Anderen op de historie van IJsselstein. Allemaal ook onderwerpen die niet voor iedereen van belang zijn, maar er is niets mis mee om je daarin te verdiepen. Je kunt niet de hele dag goede werken doen. Er zijn ook mensen die meer dan een uur per dag naar buiten kijken. Ook prima.

En daar komt bij, dat heel veel gepraat over genadetijd spreekt over Gods genade als over een loterij. Als je er maar vaak genoeg in deelneemt, stijgt de kans.

Dat is zo dwaas, dat je misschien maar beter helemaal niet meer over genadetijd moet spreken, denk ik wel eens.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

SanderL schreef:
Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten in Nederland
Aangenomen naar Gouda-Stationsplein, ds. J.A. Weststrate te Elspeet.
Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten in Nederland
Aangenomen naar Gouda-Stationsplein, ds. J.A. Weststrate te Elspeet.
Het is een feit en ik vind dat helaas jammer dat alleen dezelfde gemeenten steeds een predikant krijgen...:(. Alsnog gun ik het Gouda natuurlijk wel!
Ik vind het heel bijzonder. Mooi voor Gouda!
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

En hij staat nog geen 3 jaar in Elspeet. Dat is behoorlijk kort.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ik heb het razend druk, maar ik wilde hier wel een opmerking over maken.

Het is namelijk niet voor het eerst dat de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Gouda-Gerbrandyweg en te Gouda-Stationsplein straks beiden een predikant hebben. Ds. Schultink kwam eind oktober 2010 naar Gouda-Stationsplein en tot het vertrek van ds. Geuze van Gouda-Gerbrandyweg naar Chilliwack (Canada), in juni 2011, dienden zij dus ook samen in Gouda.

En nu is zoiets straks dus weer het geval.

Dat is met recht heel bijzonder. Maar het lijkt me anderzijds wel heel moeilijk voor Elspeet, die haar predikant na minder dan 3 jaar al reeds ziet gaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
pierre27

Bericht door pierre27 »

Is dit voor het eerst dat Gouda Stationsplein een predikant krijgt na de terugkeer naar het kerkverband?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
HHKtE

Bericht door HHKtE »

pierre27 schreef:Is dit voor het eerst dat Gouda Stationsplein een predikant krijgt na de terugkeer naar het kerkverband?
Ds A Schultink heeft de gemeente ook gediend
pierre27

Bericht door pierre27 »

HHKtE schreef:
pierre27 schreef:Is dit voor het eerst dat Gouda Stationsplein een predikant krijgt na de terugkeer naar het kerkverband?
Ds A Schultink heeft de gemeente ook gediend
Je hebt gelijk, ik las niet goed!!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Voor degenen die binnen de GGiN van mening zijn dat strategisch stemmen kan m.b.t. beroepingswerk zou ik een keuze op een predikant uit Gouda adviseren
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef:Voor degenen die binnen de GGiN van mening zijn dat strategisch stemmen kan m.b.t. beroepingswerk zou ik een keuze op een predikant uit Gouda adviseren
Natuurlijk.

Kennelijk wordt de Stationskerkgemeente in Gouda gezegend. Dat raakt mij toch wel, de geschiedenis van de gemeente kennende en het grote onrecht van 1980.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:
Piet Puk schreef:Voor degenen die binnen de GGiN van mening zijn dat strategisch stemmen kan m.b.t. beroepingswerk zou ik een keuze op een predikant uit Gouda adviseren
Natuurlijk.

Kennelijk wordt de Stationskerkgemeente in Gouda gezegend. Dat raakt mij toch wel, de geschiedenis van de gemeente kennende en het grote onrecht van 1980.
Ik heb 1980 nooit goed kunnen begrijpen... Ook niet hoe ds. De Groot erin betrokken raakte. Nu worden zijn preken uitgegeven en wordt geadverteerd in De Wachter Sions....
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Bruna

Bericht door Bruna »

Ad Anker schreef:
Natuurlijk.

Is dat een feit of een mening?

Ik vind het alleen maar frustrerend dat er uit Gouda nogal wat geharrewar vandaan komt m.b.t. scheuringen en ze een groot beslag leggen op de capaciteit van dominees.

Er zijn veel gemeenten die het met leesdienst moeten doen. Maar goed, ik heb het maarte accepteren.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Bruna schreef:
Ad Anker schreef:
Natuurlijk.

Ik vind het alleen maar frustrerend dat er uit Gouda nogal wat geharrewar vandaan komt m.b.t. scheuringen en ze een groot beslag leggen op de capaciteit van dominees.

Er zijn veel gemeenten die het met leesdienst moeten doen. Maar goed, ik heb het maarte accepteren.
Het onrecht is een feit. De rest een mening.
Bruna

Bericht door Bruna »

Ad Anker schreef:
Bruna schreef:
Ad Anker schreef:
Natuurlijk.

Het onrecht is een feit. De rest een mening.
Ik laat me graag informeren. Je hebt het over de gemeente en niet over wijlen ds. van den Berg. Waarom heeft Gerbrandyweg dan ook een dominee? Of begrijp ik het niet goed?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Gesloten