Ik weet niet of dit bij de grondslag van het forum past. Voorspellen van wie de leespreek is....Tiberius schreef:Spannend. Dat wordt weer nagelbijten deze week.

Ik weet niet of dit bij de grondslag van het forum past. Voorspellen van wie de leespreek is....Tiberius schreef:Spannend. Dat wordt weer nagelbijten deze week.
Dit bericht staat in het verkeerde topic. Het gaat hier over GG Kruiningen.GerGem schreef:Aanstaande zondagmiddag de 1e leesdienst in de VGG Kruiningen.
Zal me benieuwen wat ze lezen.
O. Dat is dan van de laatste paar jaar. Vroeger deden ze dat niet hoor.Ora schreef:Afgelopen zondag lazen ze o. a. van ds. W. J. Karels en Ds. Sonnevelt bij Ger. Gem Kruiningen. U kunt beter aparte rubriek maken van speculaties over VVG.
De diensten staan openbaar. Ze getuigen dus niet alleen tussen 4 muren.Bevindelijk schreef:De leespreek van zondag was van ds. W.C. Lamain (goede keus)
Ik snap dat wel. Zie het door de bril van de jurist. Toen ik als verpleegkundige werkte waren heftige situaties (reanimaties bijv.) of 'moeilijke' sterfbedden voor mij de krenten uit de pap.crossmountain schreef:Wel een triest artikel op een juristensite over Kruiningen. Hoe kan een reformatorische jurist zó over een verdrietige zaak als Kruiningen praten?
Een enkele keer zit daar wel een mooie kerkrechtzaak tussen. Zo was Peter den Boef betrokken bij de meest recente kerkscheuring binnen de Gereformeerde Gemeenten. Een dominee uit Kruiningen was opgestapt met een deel van z’n kerkenraad en een deel van de gemeente, zette een paar honderd meter verderop een kerkgebouw neer en stichtte een nieuw kerkgenootschap, de Vrije Gereformeerde Gemeente. Een krent uit de pap, noemt Den Boef deze zaak.
https://www.mr-online.nl/zelfs-kerkrech ... rocedures/
Eens met Ad. Dat geldt ook voor een brandweerman, een rechercheur en een politicus.Ad Anker schreef:Ik snap dat wel. Zie het door de bril van de jurist. Toen ik als verpleegkundige werkte waren heftige situaties (reanimaties bijv.) of 'moeilijke' sterfbedden voor mij de krenten uit de pap.crossmountain schreef:Wel een triest artikel op een juristensite over Kruiningen. Hoe kan een reformatorische jurist zó over een verdrietige zaak als Kruiningen praten?
Een enkele keer zit daar wel een mooie kerkrechtzaak tussen. Zo was Peter den Boef betrokken bij de meest recente kerkscheuring binnen de Gereformeerde Gemeenten. Een dominee uit Kruiningen was opgestapt met een deel van z’n kerkenraad en een deel van de gemeente, zette een paar honderd meter verderop een kerkgebouw neer en stichtte een nieuw kerkgenootschap, de Vrije Gereformeerde Gemeente. Een krent uit de pap, noemt Den Boef deze zaak.
Ja toch begrijp ik het, ik had het ook als een cliënt helemaal uit zijn dak ging, dan kon je al je vaardigheden inzetten om de boel rustig te krijgen. Maar idd krenten is niet echt een goede benaming.Mistig schreef:Eens met Ad. Dat geldt ook voor een brandweerman, een rechercheur en een politicus.Ad Anker schreef:Ik snap dat wel. Zie het door de bril van de jurist. Toen ik als verpleegkundige werkte waren heftige situaties (reanimaties bijv.) of 'moeilijke' sterfbedden voor mij de krenten uit de pap.crossmountain schreef:Wel een triest artikel op een juristensite over Kruiningen. Hoe kan een reformatorische jurist zó over een verdrietige zaak als Kruiningen praten?
Maar of het verstandig is om het zo te benoemen, dat denk ik niet.