Zeeuw schreef: Je mag alleen ergens tegen zijn als je erover gaat? Lijkt me een mooie basisregel voor dit forum.

Zeeuw schreef: Je mag alleen ergens tegen zijn als je erover gaat? Lijkt me een mooie basisregel voor dit forum.
Haha, ah. Ik ben benieuwd wat haar portefeuille wordt. Ik ga haar vanuit mijn werk misschien wel tegenkomen.Ambtenaar schreef:Zeeuw schreef: Je mag alleen ergens tegen zijn als je erover gaat? Lijkt me een mooie basisregel voor dit forum.Ik interpreteerde de bijdrage van JGW als dat hij er op tegen is dat zij wethouder wordt in de gemeente Schouwen-Duiveland en niet in algemene zin dat het tegen vrouwelijke bestuurders is.
Wat wel relevant is, is Gods Woord. En als een enorme massa mensen binnen kerkelijk Nederland het Bijbels verantwoord vindt om vrouwen te laten dienen in de kerkelijke ambten, ben ik er niet zeker van of er met dit postinkje nog een vleugje herkenning is van vroeger.Ambtenaar schreef:Zoals de aankomende wethouder zelf al zegt, jij gaat daar helemaal niet over. Dus je kunt tegen zijn zoveel je wilt, maar dat is niet relevant.
Wattes?-DIA- schreef:Wat zouden jullie doen, als je, ik noem maar een voorbeeld, dicht bij de zee, en onder de zeespiegel woont, en de dijken op doorbreken staan?
Maar nog verder: Wat, als de dijken doorgebroken zijn? En je blijft er dodelijk gerust onder? Als bovendien het land en de wereld wordt bezocht met de tuchtroede Gods?
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoeld? En wat het met een vrouwelijke SGP wethouder te maken heeft?-DIA- schreef:Wat zouden jullie doen, als je, ik noem maar een voorbeeld, dicht bij de zee, en onder de zeespiegel woont, en de dijken op doorbreken staan?
Maar nog verder: Wat, als de dijken doorgebroken zijn? En je blijft er dodelijk gerust onder? Als bovendien het land en de wereld wordt bezocht met de tuchtroede Gods?
Wat zou jij doen?-DIA- schreef:Wat zouden jullie doen, als je, ik noem maar een voorbeeld, dicht bij de zee, en onder de zeespiegel woont, en de dijken op doorbreken staan?
Zelfs ik begrijp wat @DIA bedoelt. Hij ziet het als het volgende bastion dat geslecht wordt, namelijk dat een vrouw een bestuurlijke functie bekleedt namens de SGP. Sommigen zullen dit typeren als een volgende horde die is genomen, DIA ziet het als de volgende dijk die doorbreekt en verbaast zich over hoe weinig ophef dit veroorzaakt.Forummer schreef:
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoeld? En wat het met een vrouwelijke SGP wethouder te maken heeft?
Ik kan het niet zeggen. van nature en zonder de hulp en de kracht van Boven zou ik vluchten, maar wat als ik nergens heen kon?Zeeuw schreef:Wat doe jij?-DIA- schreef:Wat zouden jullie doen, als je, ik noem maar een voorbeeld, dicht bij de zee, en onder de zeespiegel woont, en de dijken op doorbreken staan?
Ik geloof dat je hier niet heel ver naast de waarheid zit.Ambtenaar schreef:Zelfs ik begrijp wat @DIA bedoelt. Hij ziet het als het volgende bastion dat geslecht wordt, namelijk dat een vrouw een bestuurlijke functie bekleedt namens de SGP. Sommigen zullen dit typeren als een volgende horde die is genomen, DIA ziet het als de volgende dijk die doorbreekt en verbaast zich over hoe weinig ophef dit veroorzaakt.Forummer schreef:
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoeld? En wat het met een vrouwelijke SGP wethouder te maken heeft?
"Voorhanden scheen," staat er in Psalm 142: 4 (berijmd).-DIA- schreef:Ik kan het niet zeggen. van nature en zonder de hulp en de kracht van Boven zou ik vluchten, maar wat als ik nergens heen kon?Zeeuw schreef:Wat doe jij?-DIA- schreef:Wat zouden jullie doen, als je, ik noem maar een voorbeeld, dicht bij de zee, en onder de zeespiegel woont, en de dijken op doorbreken staan?
Daar was ook eens een man die daar wat van wist die zei (zoals de berijmde psalm het verwoordt): Ik wou vluchten, maar ik kon nergens heen, zodat mijn de dood voor ogen scheen...
Ik vroeg het niet aan een predikant ik vroeg het aan jou. Ontwijk een antwoord dan niet. Het is lief dat anderen jou proberen uit te leggen maar ik zou het op prijs stellen als je het zelf deed. En zeg dan gewoon wat je bedoeld, en klaag niet zo dat het niet meer begrepen wordt. Ik lees bijna niets anders van je. Wees gewoon duidelijk en zeg wat je bedoeld. Anders moet straks zelfs de uitleg nog weer uitgelegd worden.-DIA- schreef:Het wordt een vreemde wereld. In eigen kring wordt je niet meer begrepen. Maar een vragenstellers zou ik willen adviseren de vraag aan zijn/haar predikant voor te leggen. Ik weet zeker dat hij daar een antwoord op kan geven.
Ik zei het ook wat vrij en ik geloof niet dat dit verwarrend hoeft te zin, zo plaats ik ook geen apostrof, enz.Jantje schreef:"Voorhanden scheen," staat er in Psalm 142: 4 (berijmd).-DIA- schreef:Ik kan het niet zeggen. van nature en zonder de hulp en de kracht van Boven zou ik vluchten, maar wat als ik nergens heen kon?Zeeuw schreef:Wat doe jij?-DIA- schreef:Wat zouden jullie doen, als je, ik noem maar een voorbeeld, dicht bij de zee, en onder de zeespiegel woont, en de dijken op doorbreken staan?
Daar was ook eens een man die daar wat van wist die zei (zoals de berijmde psalm het verwoordt): Ik wou vluchten, maar ik kon nergens heen, zodat mijn de dood voor ogen scheen...
Maar verder begrijp ik wat je bedoelt. Ik vind het allen een lastig onderwerp waarover ik geen eenduidige visie heb ontwikkeld.
Het volgende vers geeft het antwoord op die vraag:-DIA- schreef:Ik kan het niet zeggen. van nature en zonder de hulp en de kracht van Boven zou ik vluchten, maar wat als ik nergens heen kon?Zeeuw schreef:Wat doe jij?-DIA- schreef:Wat zouden jullie doen, als je, ik noem maar een voorbeeld, dicht bij de zee, en onder de zeespiegel woont, en de dijken op doorbreken staan?