Forummer schreef:Ik begrijp jullie problemen, echt! Die treffen mij (en ons gezin) ook!
Maar hoe christelijk zijn we bezig als we geen rekening houden met anderen, want aan ons ligt het niet... want wij hebben ons aan de regels gehouden
Wees blij dat we ons aan de regels gehouden hebben. Wees blij dat er nog geen besmettingen zijn in de kerkdiensten. Maar: regeren is vooruitzien! DUS: vrijwillig afschalen!
Jullie hoeven het niet met me eens te zijn. Maar inhoudelijk reageert er vrijwel niemand op mijn opmerkingen om in dezen naastenliefde te betonen.
Ja maar... Is toch echt wel onvolwassen gedrag (om de vergelijking van DDD maar weer te gebruiken)
Tel uw zegeningen, en volgens mij zijn zegeningen iets anders dan rechten
Ik ben het hier mee eens, maar dat heb ik al herhaaldelijk aangegeven.
De 'tegenstanders' hameren constant op hetzelfde aambeeld.
Geen besmettingen in kerken, dus.... en we moeten God meer gehoorzamen dan de mens.
Alsof we God gehoorzamen door ongehoorzaam te zijn naar de overheid....
En de situatie is inmiddels drastisch veranderd, overal om ons heen zijn besmettingen, ja ook van kerkmensen en ik weet niet waar een ieder de afgelopen 14 dagen geweest is.
Ik vraag me sowieso af of het exact na te meten is waar de besmettingen plaats vinden.
Daarom: neem je verantwoording en hou je aan de adviezen van de overheid in deze ongekende tijden.
Nederland staat bekend als een eigenzinnig, koppig, altijd discussiërend volkje, laten wij dan juist als christenen iets anders laten zien en horen.