Maatregelen kerk ivm coronavirus

Valcke

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Valcke »

Marion schreef:
DDD schreef:Voorlopig zou een beter media-optreden gisteren al een hoop ellende hebben kunnen voorkomen. Maar goed. Dat zullen verschillende mensen zien als ontheiliging van de zondag.
Dat ben ik helemaal met je eens! Je mensen oproepen te zwijgen naar de pers, en als kerkenraad zelf je gezicht niet laten zien is laf!!
Een goede toelichting door iemand die positief kan communiceren had veel kunnen voorkomen.
Het zou niets geholpen hebben!
De NOS had zaterdagavond al duidelijk bericht over alle maatregelen na contact met de scriba van de kerkenraad.
Desondanks viel zondag heel Nederland erover heen. Dit was (naar de mens gesproken) hoe dan ook gebeurd.
Habitat

Bericht door Habitat »

Mijn vertrouwen in kabinet en Tweede Kamer-leden heeft de afgelopen weken al een deuk opgelopen, en nu een breuk. Ik denk dat ik even een time-out nodig heb van deze onzin-politiek.
Valcke

Bericht door Valcke »

Erg is ook dat minister Grapperhaus in de afspraak niet alleen de groepsgrootte benoemt, maar ook het niet zingen!
Terwijl het niet zingen helemaal nooit ergens is afgesproken en de RIVM-richtlijn het toestaat.
(Veel belangrijker nog: het is Gods instelling en de Heere Jezus zong met de discipelen (allemaal!) in hun laatste samenkomst.)
GGotK

Bericht door GGotK »

Marion schreef:
DDD schreef:Voorlopig zou een beter media-optreden gisteren al een hoop ellende hebben kunnen voorkomen. Maar goed. Dat zullen verschillende mensen zien als ontheiliging van de zondag.
Dat ben ik helemaal met je eens! Je mensen oproepen te zwijgen naar de pers, en als kerkenraad zelf je gezicht niet laten zien is laf!!
Een goede toelichting door iemand die positief kan communiceren had veel kunnen voorkomen.
Jasper Schaapman (kerkganger aldaar) heeft anders wel de pers kort te woord gestaan, getuige het filmpje op:

https://nos.nl/artikel/2350949-onbegrip ... horst.html
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Valcke schreef:
Ik vrees inderdaad dat een groot deel van reformatorisch Nederland hierin weer vrijwillig mee gaat.
Maar niet alle kerken zijn in dit overleg vertegenwoordigd. Ik verwacht nu toch meer tegenstand dan in maart.
Dit vind ik principieel iets anders dan in maart. Nu lijkt de maatregel vooral genomen om het gemor in de maatschappij tegen te gaan. Daar moeten de kerken zich niet aan houden, vind ik.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wij moeten nu echt niet gaan afschalen toch? Geef eens een goede reden om nu te gaan afschalen. Is die er?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Posthoorn schreef:
Valcke schreef:
Ik vrees inderdaad dat een groot deel van reformatorisch Nederland hierin weer vrijwillig mee gaat.
Maar niet alle kerken zijn in dit overleg vertegenwoordigd. Ik verwacht nu toch meer tegenstand dan in maart.
Dit vind ik principieel iets anders dan in maart. Nu lijkt de maatregel vooral genomen om het gemor in de maatschappij tegen te gaan. Daar moeten de kerken zich niet aan houden, vind ik.
Juist!
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Zijn er trouwens nog meer organisaties die ontzien zijn in de coronamaatregelen? Als we toch bezig zijn om elkaar er bij te lappen......
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Piet Puk schreef:Zijn er trouwens nog meer organisaties die ontzien zijn in de coronamaatregelen? Als we toch bezig zijn om elkaar er bij te lappen......
kwaad met kwaad bestrijden, niet bijbels Pietje
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel

Bericht door merel »

Posthoorn schreef:
Valcke schreef:
En de voetbalsupporters? Overige sportwedstrijden zonder publiek Restaurant eigenaren? Mondkapjes in openbare ruimtes? Ook maar niet aan houden? Merendeel is immers ook besloten vanwege gemor in de maatschappij.
Laag

Bericht door Laag »

Habitat schreef:Mijn vertrouwen in kabinet en Tweede Kamer-leden heeft de afgelopen weken al een deuk opgelopen, en nu een breuk. Ik denk dat ik even een time-out nodig heb van deze onzin-politiek.
Geheel mee eens!
Regeert het kabinet of de media?
Boos maken is niet de beste optie, maar ik vraag mij wel af waar we met z'n allen mee bezig zijn. Er is tot nog toe geen enkele reden om deze maatregel op te leggen, het is meer uit angst dan uit noodzakelijkheid gedaan.
Ik denk veel aan de jeugd, zondag aan zondag thuis zitten, of eens in de twee weken naar de kerk, door deze maatregelen wordt er meer kapot gemaakt, dan we denken. En dan begrijp ik totaal niet, dat op een forum als deze, deze maatregel, die genomen is op enkel emotie, verdedigd wordt.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Bertiel schreef:
Piet Puk schreef:Zijn er trouwens nog meer organisaties die ontzien zijn in de coronamaatregelen? Als we toch bezig zijn om elkaar er bij te lappen......
kwaad met kwaad bestrijden, niet bijbels Pietje
Helemaal eens, was sarcastisch bedoeld.... maar vind het ernstig dat je op een dergelijke manier iedereen z'n vrijheid kan laten ontnemen
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef:Wij moeten nu echt niet gaan afschalen toch? Geef eens een goede reden om nu te gaan afschalen. Is die er?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Valcke

Bericht door Valcke »

Wanneer komt er eens een duidelijk en principieel weerwoord? Zoals dat bijvoorbeeld er wel gekomen is van John McArthur. En zijn kerkdiensten gaan gewoon door ondanks het verbod van de overheid plus een rechterlijke uitspraak!
Valcke

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef:Wij moeten nu echt niet gaan afschalen toch? Geef eens een goede reden om nu te gaan afschalen. Is die er?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Goes 3 besmettingen, Staphorst 6 besmettingen. Is dan zo iets bijzonders dat je kerkdiensten moet afschalen?
Laatst gewijzigd door Valcke op 05 okt 2020, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie