@Jantje, ik heb de hele posting weggehaald omdat er ruis over was ontstaan en dat geeft alleen maar onnodige afleiding. Daarnaast heb ik Luther een PB gedaan, helaas kon ik DIA niet een PB sturen anders kreeg die ook een PB.Jantje schreef:Is dat nou niet op de persoon, @pierre1927?
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik geef alleen een reactie op wat je zelf zegt. Werkelijk, ik snap echt niet wat daar vervelend aan zou zijn. Misschien omdat ik je er al vaker op probeerde te wijzen.pierre27 schreef:Ai, nou wordt het breder getrokken dan ik bedoelde. Ik heb er verre van een bedoeling mee gehad. Deze kant wilde ik helemaal niet op Bezorgd. En ik ga dus ook niet verder deze richting in. Je vaderlijke toon komt vervelend over en dat is niet voor het eerst.Bezorgd schreef:En toch komt het zo over.pierre27 schreef:Absoluut niet zo bedoeld. Als DIA of Luther dit wel zo ervaren haal ik mijn posting weg. Soms is het gewoon goed rekening te houden met achtergronden van mede-posters.Jantje schreef:Is dat nou niet op de persoon, @pierre1927?
Dat ervaar ik zelf ook in sommige reacties van je. Vaak noem je zaken in postings die alleen iemand kan weten die de betreffende persoon kent en ten diepste er in een discussie niet toe doen. Dat moet je gewoon niet doen.
Op een forum is iedereen anoniem, en reageer je op de inhoud van iemands postings.
Als we bij iedereen rekening moeten houden met achtergrond, karakter en kerklidmaatschap, heeft het weinig meer met een forum te maken.
Als ik duidelijk aangeef dat ik geen enkele bedoeling mee had moet je daar niet op verder borduren en mij in een hoek plaatsen dat ik dit vaker zou doen. Ik heb dat eerder in jouw situatie wel gedaan en heb daar mijn excuses voor gemaakt. Bekijk nou je eigen gedrag op RF eens goed man.
Afgelopen week maakte je nog een opmerking waar ik verder niet op in ben gegaan.pierre27 schreef:Als ik duidelijk aangeef dat ik geen enkele bedoeling mee had moet je daar niet op verder borduren en mij in een hoek plaatsen dat ik dit vaker zou doen. Ik heb dat eerder in jouw situatie wel gedaan en heb daar mijn excuses voor gemaakt. Bekijk nou je eigen gedrag op RF eens goed man.
Verder zal ik ook fouten maken zeker. Blijf me daar gerust op wijzen.
Ik ben werkelijk benieuwd welke dat was en als je dat op man vond krijg je hier in het openbaar mijn excuses. Maar terwijl we hierover praten, heb je werkelijk niet in de gaten hoe vaak je opmerkingen maakt vooral in onderwerpen rondom de GG waar je ondertoon er een is van de orde waar je mij in plaatst? Hoe vaak ik niet denk, ai daar bedoelde Bezorgd Ds K of L of M mee of de kerkenraad van gemeente K of L of M of X mee. Ik zal per direct een aanvang nemen of je er dan op te wijzen zoals je verzoekt.Bezorgd schreef:Afgelopen week maakte je nog een opmerking waar ik verder niet op in ben gegaan.pierre27 schreef:Als ik duidelijk aangeef dat ik geen enkele bedoeling mee had moet je daar niet op verder borduren en mij in een hoek plaatsen dat ik dit vaker zou doen. Ik heb dat eerder in jouw situatie wel gedaan en heb daar mijn excuses voor gemaakt. Bekijk nou je eigen gedrag op RF eens goed man.
We gaan erg off topic, ik heb je maar een PB gestuurd.pierre27 schreef:Ik ben werkelijk benieuwd welke dat was en als je dat op man vond krijg je hier in het openbaar mijn excuses. Maar terwijl we hierover praten, heb je werkelijk niet in de gaten hoe vaak je opmerkingen maakt vooral in onderwerpen rondom de GG waar je ondertoon er een is van de orde waar je mij in plaatst? Hoe vaak ik niet denk, ai daar bedoelde Bezorgd Ds K of L of M mee of de kerkenraad van gemeente K of L of M of X mee. Ik zal per direct een aanvang nemen of je er dan op te wijzen zoals je verzoekt.Bezorgd schreef:Afgelopen week maakte je nog een opmerking waar ik verder niet op in ben gegaan.pierre27 schreef:Als ik duidelijk aangeef dat ik geen enkele bedoeling mee had moet je daar niet op verder borduren en mij in een hoek plaatsen dat ik dit vaker zou doen. Ik heb dat eerder in jouw situatie wel gedaan en heb daar mijn excuses voor gemaakt. Bekijk nou je eigen gedrag op RF eens goed man.
Ik kan bevestigen dat ik een excuusPB heb gehad, maar ik heb geen idee waarvoor die excuses zijn gemaakt, want de oorspronkelijke post heb ik niet gezien en is nu al weggehaald.pierre27 schreef:@Jantje, ik heb de hele posting weggehaald omdat er ruis over was ontstaan en dat geeft alleen maar onnodige afleiding. Daarnaast heb ik Luther een PB gedaan, helaas kon ik DIA niet een PB sturen anders kreeg die ook een PB.Jantje schreef:Is dat nou niet op de persoon, @pierre1927?
Ik zie wel dat RH1990 inhoudelijk heeft gereageerd, maar zijn visie wijs ik echt af. Anderen hebben daar ook al op gewezen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bezorgd schreef:We gaan erg off topic, ik heb je maar een PB gestuurd.pierre27 schreef:Ik ben werkelijk benieuwd welke dat was en als je dat op man vond krijg je hier in het openbaar mijn excuses. Maar terwijl we hierover praten, heb je werkelijk niet in de gaten hoe vaak je opmerkingen maakt vooral in onderwerpen rondom de GG waar je ondertoon er een is van de orde waar je mij in plaatst? Hoe vaak ik niet denk, ai daar bedoelde Bezorgd Ds K of L of M mee of de kerkenraad van gemeente K of L of M of X mee. Ik zal per direct een aanvang nemen of je er dan op te wijzen zoals je verzoekt.Bezorgd schreef:Afgelopen week maakte je nog een opmerking waar ik verder niet op in ben gegaan.pierre27 schreef:Als ik duidelijk aangeef dat ik geen enkele bedoeling mee had moet je daar niet op verder borduren en mij in een hoek plaatsen dat ik dit vaker zou doen. Ik heb dat eerder in jouw situatie wel gedaan en heb daar mijn excuses voor gemaakt. Bekijk nou je eigen gedrag op RF eens goed man.
Dank je, de eerdere berichten waren al off-topic, enfin dat heb ik je maar gestuurd.
Onzin. Ik beoordeel jouw postings vanuit jouw achtergrond. Zoals een ander de mijne beoordeelt. Dat anonieme gedoe. Nergens voor nodig. Niet iedereen is anoniem. Hoe kom je erbij.Bezorgd schreef:En toch komt het zo over.pierre27 schreef:Absoluut niet zo bedoeld. Als DIA of Luther dit wel zo ervaren haal ik mijn posting weg. Soms is het gewoon goed rekening te houden met achtergronden van mede-posters.Jantje schreef:Is dat nou niet op de persoon, @pierre1927?
Dat ervaar ik zelf ook in sommige reacties van je. Vaak noem je zaken in postings die alleen iemand kan weten die de betreffende persoon kent en ten diepste er in een discussie niet toe doen. Dat moet je gewoon niet doen.
Op een forum is iedereen anoniem, en reageer je op de inhoud van iemands postings.
Als we bij iedereen rekening moeten houden met achtergrond, karakter en kerklidmaatschap, heeft het weinig meer met een forum te maken.
Ik heb, als ik op hetzelfde berichtje doel dan u, mij beslist niet gestoten aan uw opmerking. Ik wilde het ontkennen noch bekennen, dus liet ik het maar zoals het er stond.pierre27 schreef:@Jantje, ik heb de hele posting weggehaald omdat er ruis over was ontstaan en dat geeft alleen maar onnodige afleiding. Daarnaast heb ik Luther een PB gedaan, helaas kon ik DIA niet een PB sturen anders kreeg die ook een PB.Jantje schreef:Is dat nou niet op de persoon, @pierre1927?
Want is waar dat ik niet geleerd ben, en als men geleerde theologische punten op me zou loslaten dan zou iedereen die zoveel weet me omver praten, ja dan zou ik zijn als een in wiens mond geen regenredenen zijn.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 29 aug 2020, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat is niet waar. Niet iedereen is voor iedereen bekend.Ad Anker schreef:Onzin. Ik beoordeel jouw postings vanuit jouw achtergrond. Zoals een ander de mijne beoordeelt. Dat anonieme gedoe. Nergens voor nodig. Niet iedereen is anoniem. Hoe kom je erbij.Bezorgd schreef:En toch komt het zo over.pierre27 schreef:Absoluut niet zo bedoeld. Als DIA of Luther dit wel zo ervaren haal ik mijn posting weg. Soms is het gewoon goed rekening te houden met achtergronden van mede-posters.Jantje schreef:Is dat nou niet op de persoon, @pierre1927?
Je moet beoordelen op inhoud , niet op gevoel en achtergrond.
@ verschilde personen
Apart dat er veel mensen hier zijn die schrijven in een GerGem topic en de leer van de GerGem afschrijven. Wat doen jullie nog in de GerGem? Ik Heb echt geen vreemde dingen geschreven, bij zeer veel dominees uit de GerGem hoor ik wat ik geschreven heb en daar zijn talloze voorbeelden van in de Schrift, Kende Saulus Jezus toen hij Zijn stem hoorde, zeker niet, hij zei: wie zijt Gij Heere? En ik merk dat vele over de schuld willen heen stappen, gelijk naar Jezus toe, geloven, ze bekennen wel zondaar ze zijn, maar beleef je het ook? (Zijn ook gewoon uitspraken die een GerGem dominee zou zeggen/vragen).
Apart dat er veel mensen hier zijn die schrijven in een GerGem topic en de leer van de GerGem afschrijven. Wat doen jullie nog in de GerGem? Ik Heb echt geen vreemde dingen geschreven, bij zeer veel dominees uit de GerGem hoor ik wat ik geschreven heb en daar zijn talloze voorbeelden van in de Schrift, Kende Saulus Jezus toen hij Zijn stem hoorde, zeker niet, hij zei: wie zijt Gij Heere? En ik merk dat vele over de schuld willen heen stappen, gelijk naar Jezus toe, geloven, ze bekennen wel zondaar ze zijn, maar beleef je het ook? (Zijn ook gewoon uitspraken die een GerGem dominee zou zeggen/vragen).
In dit topic reageren ook (veel) niet of ex-GG' ers. Dat kan voor de discussie ook zinvol en leerzaam zijn. Ik heb trouwens in mijn reactie niet de leer van de GG afgeschreven, maar mijn vraagtekens gezet of de dominee inderdaad jouw genoemde zaken als bijzondere weldaden voortvloeiende uit Christus verdienste heeft bestempeld. Het zou fijn zijn als je daar nog op zou kunnen ingaan.Rh1990 schreef:@ verschilde personen
Als ik iemand niet ken zeg ik geen Heere? U wel?Rh1990 schreef:@ verschilde personen
Over de schuld heen stappen begrijp ik niet. Wel bemerk ik binnen de gg dat er nog veel van de mens bij is. Een gehele mens moet er tussen uit.