Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33391
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Tiberius »

Geytenbeekje schreef:
Tiberius schreef:'Minder dan we gehoopt hebben, meer dan we verdiend hebben.' (om er nog maar eens een cliché te gebruiken).
We weten nu wel wat je visie is :huhu
Mooi.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Simon0612 »

Tiberius schreef:'Minder dan we gehoopt hebben, meer dan we verdiend hebben.' (om er nog maar eens een cliché te gebruiken).
Je verwees eerder naar een reactie van ds. van Gelder. Nu zat ik te zoeken en trof dit artikel. Over ds. van Gelder en ook een passage over het curatorium en het toelaten van studenten. Dit lezende lijkt me een curatorium meer dan op zijn plaats.

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 53d62ae875
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Marion »

KB_ schreef:
Tiberius schreef:Het beleid is ook 'duidelijk', staat in hetzelfde ND artikel:
Dominee Albert Schreuder is vice-voorzitter van het curatorium: ‘Als iemand geroepen wordt, gaat het erom dat de Heere licht en duidelijkheid geeft vanuit zijn Woord over de roeping. Als we dat missen, wijzen we iemand af.’
Toch is deze bewering niet helemaal volledig hoor. ik ken een curator en die gaf wel eens aan dat er impliciet ook rekening wordt gehouden met de capaciteit van de teol. school: het wordt niet uitgesproken binnen het curatorium maar iedereen houdt er rekening mee). En die capaciteit is niet heel hoog
Dit is echt nonsens!! Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is. Zou het wel zo zijn, dan wordt ik vandaag nog thuislezer...
De curator die zulke dingen suggereert is dan in ieder geval geen knip voor z'n neus waard en ik hoop dat hij er uit is of er ten spoedigste uit gaat.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Marion »

Tiberius schreef:
Geytenbeekje schreef:
Tiberius schreef:'Minder dan we gehoopt hebben, meer dan we verdiend hebben.' (om er nog maar eens een cliché te gebruiken).
We weten nu wel wat je visie is :huhu
Mooi.
'k vind het altijd een mooie en inhoudsvolle zin. Als de beleving zo is, dan is het toch waardevol als men er zo in mag staan?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33391
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Tiberius »

Prachtig Marion. :super
Geytenbeekje
Berichten: 8315
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Geytenbeekje »

Marion schreef:
KB_ schreef:
Tiberius schreef:Het beleid is ook 'duidelijk', staat in hetzelfde ND artikel:
Dominee Albert Schreuder is vice-voorzitter van het curatorium: ‘Als iemand geroepen wordt, gaat het erom dat de Heere licht en duidelijkheid geeft vanuit zijn Woord over de roeping. Als we dat missen, wijzen we iemand af.’
Toch is deze bewering niet helemaal volledig hoor. ik ken een curator en die gaf wel eens aan dat er impliciet ook rekening wordt gehouden met de capaciteit van de teol. school: het wordt niet uitgesproken binnen het curatorium maar iedereen houdt er rekening mee). En die capaciteit is niet heel hoog
Dit is echt nonsens!! Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is. Zou het wel zo zijn, dan wordt ik vandaag nog thuislezer...
De curator die zulke dingen suggereert is dan in ieder geval geen knip voor z'n neus waard en ik hoop dat hij er uit is of er ten spoedigste uit gaat.
Je bent welkom in de HHK, thuislezen is mijn inziens geen optie als je in de Bibelbelt woont
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Bezorgd »

Altijd opvallend hoe weinig er over nieuwe kandidaten te vinden is op internet.
Hebben ze geen facebook of instagram oid?
Is dat een vereiste?
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Simon0612 »

Bezorgd schreef:Altijd opvallend hoe weinig er over nieuwe kandidaten te vinden is op internet.
Hebben ze geen facebook of instagram oid?
Is dat een vereiste?
Over hijgerig gesproken...bel de AIVD misschien weten die meer :yahoo
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Bezorgd »

Simon0612 schreef:
Bezorgd schreef:Altijd opvallend hoe weinig er over nieuwe kandidaten te vinden is op internet.
Hebben ze geen facebook of instagram oid?
Is dat een vereiste?
Over hijgerig gesproken...bel de AIVD misschien weten die meer :yahoo
Bij zoveel aandacht wil ik er altijd een beeld bij hebben.
Ik doe dat vaker, ook met sollicitanten, zaken relaties, mensen uit het nieuws etc etc.
En ik weet dat veel mensen dat doen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door refo »

Bezorgd schreef:Altijd opvallend hoe weinig er over nieuwe kandidaten te vinden is op internet.
Hebben ze geen facebook of instagram oid?
Is dat een vereiste?
Die hovenier heeft een complete website.
Leraren proberen meestal wat minder zichtbaar te zijn.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Hollander »

Marion schreef:
KB_ schreef:Toch is deze bewering niet helemaal volledig hoor. ik ken een curator en die gaf wel eens aan dat er impliciet ook rekening wordt gehouden met de capaciteit van de teol. school: het wordt niet uitgesproken binnen het curatorium maar iedereen houdt er rekening mee). En die capaciteit is niet heel hoog
Dit is echt nonsens!! Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is. Zou het wel zo zijn, dan wordt ik vandaag nog thuislezer...
De curator die zulke dingen suggereert is dan in ieder geval geen knip voor z'n neus waard en ik hoop dat hij er uit is of er ten spoedigste uit gaat.
Of het nonsens is kan ik niet beoordelen, maar zonder onderbouwing lijkt het een flinke slag in de lucht te zijn. Daarbij kan ik mij geenzins voorstellen dat een curator zo'n uitspraak zal doen. Maar goed, van horen zeggen is net zo subjectief als van horen denken. Ik zou deze aanname niet zomaar overnemen.
Erskinees
Berichten: 2768
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Erskinees »

Voordat iemand zich meldt moet de "sollicitant" nog wat zaken op papier zetten over achtergrond, studie of karakterstructuur voor het curatorium. Daar wordt dus ook naar gekeken. Dan wordt er ook echt wel rekening gehouden met het maximumaantal leerlingen van de TS. Ik vind dat helemaal niet zo problematisch.
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door GG-er »

Erskinees schreef:Voordat iemand zich meldt moet de "sollicitant" nog wat zaken op papier zetten over achtergrond, studie of karakterstructuur voor het curatorium. Daar wordt dus ook naar gekeken. Dan wordt er ook echt wel rekening gehouden met het maximumaantal leerlingen van de TS. Ik vind dat helemaal niet zo problematisch.
Dit vind ik een zeer eigenaardige aanname. Ik ben ervan overtuigd dat dit geen rol speelt. Dat is in het licht van de vele vacante gemeenten en de vele gebeden die er zijn voor meer predikanten echt een absurde gedachte. Als je God om meer predikanten vraagt, laat je je niet beperken door wat vierkante meters. Dan wil je graag een oplossing zoeken als ruimtegebrek zou ontstaan.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Hollander »

Erskinees schreef:Voordat iemand zich meldt moet de "sollicitant" nog wat zaken op papier zetten over achtergrond, studie of karakterstructuur voor het curatorium. Daar wordt dus ook naar gekeken. Dan wordt er ook echt wel rekening gehouden met het maximumaantal leerlingen van de TS. Ik vind dat helemaal niet zo problematisch.
Zeker. Ze kunnen geen 100 studenten (of 87) tegelijk 'bergen'. De ruimte op de TS is echter voldoende om zo'n 5 studenten per jaar te kunnen hebben, zie foto's. Het zijn slechts weinig jaren geweest dat een vijftal is aangenomen. In die zin lijkt de uitspraak van KB_ niet ondersteund te worden met een feit over ruimtegebrek of het bereiken van de maximale capaciteit. Maar goed, het lijkt mij ook geen toegevoegde waarde hebben om over zo'n speculatieve opmerking een heel debat te gaan voeren.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1187
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)

Bericht door Anselmus »

Bezorgd schreef:
Simon0612 schreef:
Bezorgd schreef:Altijd opvallend hoe weinig er over nieuwe kandidaten te vinden is op internet.
Hebben ze geen facebook of instagram oid?
Is dat een vereiste?
Over hijgerig gesproken...bel de AIVD misschien weten die meer :yahoo
Bij zoveel aandacht wil ik er altijd een beeld bij hebben.
Ik doe dat vaker, ook met sollicitanten, zaken relaties, mensen uit het nieuws etc etc.
En ik weet dat veel mensen dat doen.
Als christen zou je dat niet moeten doen, want in Nederland mag dat niet zomaar. Je mag zelfs zonder toestemming niet Googlen op de naam van de sollicitant. Ik weet dat het veel gebeurt, maar als christen zouden we ons daar niet mee moeten inlaten denk ik.
Fides Quaerens Intellectum
Gesloten