Om alvast heel veel heipalen te bestellen voor de nieuw te bouwen pastorie met heel veel kamers.Mister schreef:Weet iemand waarom dat vermeld wordt?

Om alvast heel veel heipalen te bestellen voor de nieuw te bouwen pastorie met heel veel kamers.Mister schreef:Weet iemand waarom dat vermeld wordt?
O, maar hier is dat helemaal niet nodig hoor. Onze pastorie heeft in ieder geval zeeën van ruimte en een achtertuin van 'heb ik jou daar'.Hollander schreef:Om alvast heel veel heipalen te bestellen voor de nieuw te bouwen pastorie met heel veel kamers.Mister schreef:Weet iemand waarom dat vermeld wordt?
Ik zou het vandaag maar doen, JantjeJantje schreef:O, maar hier is dat helemaal niet nodig hoor. Onze pastorie heeft in ieder geval zeeën van ruimte en een achtertuin van 'heb ik jou daar'.Hollander schreef:Om alvast heel veel heipalen te bestellen voor de nieuw te bouwen pastorie met heel veel kamers.Mister schreef:Weet iemand waarom dat vermeld wordt?
Tegenwoordig geldt dat trouwens voor de meeste pastorieën wel.
Ik zat me vanavond nog af te vragen, en misschien is de vraag wel heel eigenaardig hoor, maar wordt je nu ook geacht om in ambtskleding voor het curatorium te verschijnen?
Mijn vrienden stonden niet in het ambt en zijn niet in ambtskleding gegaan.Piet Puk schreef:Ik zou het vandaag maar doen, JantjeJantje schreef:O, maar hier is dat helemaal niet nodig hoor. Onze pastorie heeft in ieder geval zeeën van ruimte en een achtertuin van 'heb ik jou daar'.Hollander schreef:Om alvast heel veel heipalen te bestellen voor de nieuw te bouwen pastorie met heel veel kamers.Mister schreef:Weet iemand waarom dat vermeld wordt?
Ik zat me vanavond nog af te vragen, en misschien is de vraag wel heel eigenaardig hoor, maar wordt je nu ook geacht om in ambtskleding voor het curatorium te verschijnen?
Dat geldt lang niet voor alle pastorieën, hoor. In mijn omgeving zijn veel vacante gemeenten, die heel soms een poosje een predikant hebben. Als er een predikant aankomt, wordt er een huis gekocht, passend bij het gezin van de predikant. Na zijn vertrek wordt het huis weer verkocht. Je weet immers nooit wanneer je er ooit weer eentje nodig hebt? Dat kan zomaar 20 of 30 jaar duren.Jantje schreef:O, maar hier is dat helemaal niet nodig hoor. Onze pastorie heeft in ieder geval zeeën van ruimte en een achtertuin van 'heb ik jou daar'.Hollander schreef:Om alvast heel veel heipalen te bestellen voor de nieuw te bouwen pastorie met heel veel kamers.Mister schreef:Weet iemand waarom dat vermeld wordt?
Er is een citaat Spurgeon deugde wel maar zijn meeste volgers niet. Ik ben het er deels mee eens. Los daar van Een Herder en Leraar moet van zich af wijzen naar Christus.CvdW schreef:Over het algemeen moet men niet zoveel hebben van ds. Spurgeon binnen de gg. Nu konden ze het gebruiken voor een bepaald onderwerp. Tweeslachtig beleid.Mistig schreef:Zo ervaarde ik dat ook tijdens het lezen ja.Tiberius schreef:De samenvatting van Spurgeon is niet correct.Ora et labora schreef:Citaat werk citeren kan iedereen. Het ging ik meen over een citaat van C.H. Speurgeon.
Duidelijke waarheid zeker waar.
De. Van Aalst mengt zijn eigen mening en enkele citaten van Spurgeon door elkaar en presenteert dat ten onrechte als samenvatting van Spurgeon.
Nee natuurlijk niet.Jantje schreef:[
Ze doen dat zeker niet allemaal. De student, die hier uit de buurt komt, loopt op zijn vrije zaterdag niet in een zwart pak oid.Bezorgd schreef:Nee natuurlijk niet.Jantje schreef:[
Het is al gek zat dat ze dat wel doen vanaf de eerste dag dat ze de opleiding beginnen.
Je bent dan niet eens ambtsdrager.
Je ziet wel dat het steeds gekker wordt. Vroeger kleedde men zich nog wel iets gewoner tijdens de school periode.
Logisch. Ik mag hopen dat geen een student ook nog in zijn vrije tijd in het akelig zwart loopt. Op school is al gek zat.Mistig schreef:Ze doen dat zeker niet allemaal. De student, die hier uit de buurt komt, loopt op zijn vrije zaterdag niet in een zwart pak oid.Bezorgd schreef:Nee natuurlijk niet.Jantje schreef:[
Het is al gek zat dat ze dat wel doen vanaf de eerste dag dat ze de opleiding beginnen.
Je ziet wel dat het steeds gekker wordt. Vroeger kleedde men zich nog wel iets gewoner tijdens de school periode.
Toch wordt dat door sommige kerkenraden wel verlangd.Bezorgd schreef:Logisch. Ik mag hopen dat geen een student ook nog in zijn vrije tijd in het akelig zwart loopt. Op school is al gek zat.Mistig schreef:Ze doen dat zeker niet allemaal. De student, die hier uit de buurt komt, loopt op zijn vrije zaterdag niet in een zwart pak oid.Bezorgd schreef:Nee natuurlijk niet.Jantje schreef:[
Ach ja. Dan kunnen we dit forum wel sluiten en kunnen veel predikanten wel voor 50% gaan preken.Erasmiaan schreef:Dat je zo met allerlei randzaken bezig kunt zijn...
Hij bedoelt vast de kerkenraden die zulke eisen stellenBezorgd schreef:Ach ja. Dan kunnen we dit forum wel sluiten en kunnen veel predikanten wel voor 50% gaan preken.Erasmiaan schreef:Dat je zo met allerlei randzaken bezig kunt zijn...