Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Ik denk eerder dat mensen het geklaag en gemopper wel gehoord hebben.
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Voor een goddeloze, een dode, dat kan zowel een rijke jongeling zijn, als een farizeeër, een bevindelijk gereformeerde of een junkie, een dief of een moordenaar.-DIA- schreef:Ja maar dus niet voor rijke jongelingen en farizeeërs, maar voor arme zondaars. Zie daar verder over wat onze belijdenis daarover zegt.Geytenbeekje schreef:Ruime Christus verkondiging toch , voor een arme zondaar ?-DIA- schreef:De prediking is niet naar de mens. Dat snap ik ook wel. Men wil een zogenaamd ruim evangelie. Maar vraag over de inhoud niet door aan die mensen, want dan blijkt wel dat men niet weet wat een ruim evangelie is.DDD schreef:De gereformeerde gemeenten hebben natuurlijk een eigen leer. Dat is toch evident? Daar zijn hele boeken over verschenen. Het is een formulering waar zowel rechtzinnige als rechtszinnige predikanten in de gemeenten zich in konden vinden. Je kunt er veel kanten mee uit, waaronder de goede.
@DIA:
Ik hoop dat de kerkenraad dan een goed onderzoek doet naar de problemen die de gemeenteleden hebben met de preek.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Wat wantrouwen we elkaar weer hè? De liefde spreekt toch wat anders, als je je naaste ziet 'in hetzelfde oordeel'. Zou er soms iets tussen liggen, dat we elkaar niet verstaan... Ik weet het niet, al kan ik wel wat vermoeden. Ik denk dat we er een beetje van moeten leren verstaan dat we onder hetzelfde oordeel liggen als de moordenaar. Ik geloof zeker als we verwaardigd mochten worden om daar terecht te mogen komen dan zouden we elkaar zeker verstaan. Een vriend heeft te allen tijde lief, en een broeder wordt in de benauwdheid geboren.samanthi schreef: Voor een goddeloze, een dode, dat kan zowel een rijke jongeling zijn, als een farizeeër, een bevindelijk gereformeerde of een junkie, een dief of een moordenaar.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Ik denk dat je me niet begrijpt, het ging over de prediking, een rijke Christus voor een goddeloze,...-DIA- schreef:Wat wantrouwen we elkaar weer hè? De liefde spreekt toch wat anders, als je je naaste ziet 'in hetzelfde oordeel'. Zou er soms iets tussen liggen, dat we elkaar niet verstaan... Ik weet het niet, al kan ik wel wat vermoeden. Ik denk dat we er een beetje van moeten leren verstaan dat we onder hetzelfde oordeel liggen als de moordenaar. Ik geloof zeker als we verwaardigd mochten worden om daar terecht te mogen komen dan zouden we elkaar zeker verstaan. Een vriend heeft te allen tijde lief, en een broeder wordt in de benauwdheid geboren.samanthi schreef: Voor een goddeloze, een dode, dat kan zowel een rijke jongeling zijn, als een farizeeër, een bevindelijk gereformeerde of een junkie, een dief of een moordenaar.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Maar lieve meid *als ik dat zeggen mag*, zeg ik dan wat anders? U praat te veel voor uw beurt, en bevooroordeeld zo het lijkt.samanthi schreef:Ik denk dat je me niet begrijpt, het ging over de prediking, een rijke Christus voor een goddeloze,...-DIA- schreef:Wat wantrouwen we elkaar weer hè? De liefde spreekt toch wat anders, als je je naaste ziet 'in hetzelfde oordeel'. Zou er soms iets tussen liggen, dat we elkaar niet verstaan... Ik weet het niet, al kan ik wel wat vermoeden. Ik denk dat we er een beetje van moeten leren verstaan dat we onder hetzelfde oordeel liggen als de moordenaar. Ik geloof zeker als we verwaardigd mochten worden om daar terecht te mogen komen dan zouden we elkaar zeker verstaan. Een vriend heeft te allen tijde lief, en een broeder wordt in de benauwdheid geboren.samanthi schreef: Voor een goddeloze, een dode, dat kan zowel een rijke jongeling zijn, als een farizeeër, een bevindelijk gereformeerde of een junkie, een dief of een moordenaar.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Welnee. Het misverstand is geheel aan jouw kant.
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Vanzelf, heb je ooit anders meegemaakt?DDD schreef:Welnee. Het misverstand is geheel aan jouw kant.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Mijn reactie is hier op-DIA- schreef:Maar lieve meid *als ik dat zeggen mag*, zeg ik dan wat anders? U praat te veel voor uw beurt, en bevooroordeeld zo het lijkt.samanthi schreef:Ik denk dat je me niet begrijpt, het ging over de prediking, een rijke Christus voor een goddeloze,...-DIA- schreef:Wat wantrouwen we elkaar weer hè? De liefde spreekt toch wat anders, als je je naaste ziet 'in hetzelfde oordeel'. Zou er soms iets tussen liggen, dat we elkaar niet verstaan... Ik weet het niet, al kan ik wel wat vermoeden. Ik denk dat we er een beetje van moeten leren verstaan dat we onder hetzelfde oordeel liggen als de moordenaar. Ik geloof zeker als we verwaardigd mochten worden om daar terecht te mogen komen dan zouden we elkaar zeker verstaan. Een vriend heeft te allen tijde lief, en een broeder wordt in de benauwdheid geboren.samanthi schreef: Voor een goddeloze, een dode, dat kan zowel een rijke jongeling zijn, als een farizeeër, een bevindelijk gereformeerde of een junkie, een dief of een moordenaar.
Ja maar dus niet voor rijke jongelingen en farizeeërs, maar voor arme zondaars. Zie daar verder over wat onze belijdenis daarover zegt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Niet heel vaak, maar het komt voor.-DIA- schreef:Vanzelf, heb je ooit anders meegemaakt?DDD schreef:Welnee. Het misverstand is geheel aan jouw kant.
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Oké beste vriendin, u zult het laatste woord hebben want dat wilt u toch graag, neem ik aan. Ik laat dan maar in het midden wie wie mis verstaat dat zal ik aan de meer verstandigen overlaten.samanthi schreef:-DIA- schreef:Ja maar dus niet voor rijke jongelingen en farizeeërs, maar voor arme zondaars. Zie daar verder over wat onze belijdenis daarover zegt.

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Ora et labora
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
a.u.b. geen mensen verheerlijking.__2 Korinthiërs 10 vers 17 Doch wie roemt, die roeme in den Heere.Marion schreef:Het verbaasd me wel. Ds. Roos was in mijn beleving altijd de kroonprins van Ds. Mallan. En zoals ik er van buiten tegen aan kijk heeft hij ook behoorlijk gezag. Is die verandering dan ontstaan toen hij onder de vleugels van Ds. Mallan vandaan was?mulder schreef:De ggin is net zo verdeeld dus je reactie is niet helemaal eerlijk. Met name nu onder leiding van ds. Roos de oude lijn van ds. Mallan wordt verlaten is de vrede in sommige plaatsen ver te zoeken. Ds. Schultink is met emeritaat en ds, van Voorden wordt ook ouder. De ggin is een tweestromenland met duidelijke leerverschillen. De verschillen worden groter...
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Wel even goed lezen, Dia. De dominee had gehoord dat mensen de votum en het gebed overslaan en pas inloggen als de prediking begint en al weer uitloggen als de preek is afgelopen en niet meer luisteren naar het gebed en de zegen. Ze willen dus wel een Evangelie verkondiging horen.-DIA- schreef:Ds. merkte hier op dat mensen het niet zo nauw nemen met thuis luisteren. Men gaat shoppen, zo het lijkt, want de luistercijfers kunnen blijkbaar worden afgelezen. Na het grote gebed zakt het aantal luisteraars flink in. Dan hebben ze de actualiteit een beetje gehoord, en wat ze daarna doen, tja dat zal moeilijk na te speuren zijn.
Wat ik verder nog wilde opmerken: De zuivere waarheid is zeker niet aan een kerkverband gebonden. Zo enghartig (of kerkistisch) moeten we ook niet denken.
- FlyingEagle
- Berichten: 3146
- Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
- Locatie: air
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Volgens mij bedoeld DIA zijn eigen predikant. Hoe het ook zij, i.p.v. dat predikanten in de krant of op de kansels gaan klagen over het gedrag van gemeenteleden kunnen ze beter eerst naar zichzelf kijken, zou het kunnen dat zij misschien aanleiding zijn waardoor mensen zich zo gedragen? Dat mis ik vaak als ik weer zo'n klaagzang hoor.Gritje schreef:Wel even goed lezen, Dia. De dominee had gehoord dat mensen de votum en het gebed overslaan en pas inloggen als de prediking begint en al weer uitloggen als de preek is afgelopen en niet meer luisteren naar het gebed en de zegen. Ze willen dus wel een Evangelie verkondiging horen.-DIA- schreef:Ds. merkte hier op dat mensen het niet zo nauw nemen met thuis luisteren. Men gaat shoppen, zo het lijkt, want de luistercijfers kunnen blijkbaar worden afgelezen. Na het grote gebed zakt het aantal luisteraars flink in. Dan hebben ze de actualiteit een beetje gehoord, en wat ze daarna doen, tja dat zal moeilijk na te speuren zijn.
Wat ik verder nog wilde opmerken: De zuivere waarheid is zeker niet aan een kerkverband gebonden. Zo enghartig (of kerkistisch) moeten we ook niet denken.
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Precies. De dominees waar juist heel veel mensen extra naar luisteren, zullen zich daar soms ook ongemakkelijk bij voelen, maar al dat gemopper staat mij ook tegen. Misschien omdat ik van nature ook weleens zeur.
Re: Waar staan de reformatorische kerken over 30 jaar?
Dan heb ik niet goed gelezenFlyingEagle schreef:Volgens mij bedoeld DIA zijn eigen predikant. Hoe het ook zij, i.p.v. dat predikanten in de krant of op de kansels gaan klagen over het gedrag van gemeenteleden kunnen ze beter eerst naar zichzelf kijken, zou het kunnen dat zij misschien aanleiding zijn waardoor mensen zich zo gedragen? Dat mis ik vaak als ik weer zo'n klaagzang hoor.Gritje schreef:Wel even goed lezen, Dia. De dominee had gehoord dat mensen de votum en het gebed overslaan en pas inloggen als de prediking begint en al weer uitloggen als de preek is afgelopen en niet meer luisteren naar het gebed en de zegen. Ze willen dus wel een Evangelie verkondiging horen.-DIA- schreef:Ds. merkte hier op dat mensen het niet zo nauw nemen met thuis luisteren. Men gaat shoppen, zo het lijkt, want de luistercijfers kunnen blijkbaar worden afgelezen. Na het grote gebed zakt het aantal luisteraars flink in. Dan hebben ze de actualiteit een beetje gehoord, en wat ze daarna doen, tja dat zal moeilijk na te speuren zijn.
Wat ik verder nog wilde opmerken: De zuivere waarheid is zeker niet aan een kerkverband gebonden. Zo enghartig (of kerkistisch) moeten we ook niet denken.