Ik vind het erger dat een predikant het bestaan van God mocht loochenen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je, als je zo'n vraag stelt, niet echt iets begrepen hebt van de gedachte van het blijven in de PKN.Bezorgd schreef:Wat een verschrikkelijk gebeuren.
Ik heb het antwoord niet, maar ik kan mensen heel goed begrijpen die zich de vraag stellen of je van een kerkverband die dit soort dingen toelaat wel lid kunt zijn.
Afgoderij in de kerk
Re: Afgoderij in de kerk
Ik heb er naar gezocht maar niet gevonden.John Galt schreef:Zou je dit eens willen opzoeken op Digibron? Ik ben wel benieuwd naar de context.samanthi schreef:Ik heb eens gelezen dat predikanten toen hervormd , gereformeerd en CGK de Heilige Geest gingen "oproepen" dit heeft ooit eens in het RD gestaan, ik weet og dat ik daar een heel naar gevoel bij had.
Bidden om de Geest ja, maar een soort van oproepen nee.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Kan ze vast niet vinden. Lijkt mij fakenews.John Galt schreef:Zou je dit eens willen opzoeken op Digibron? Ik ben wel benieuwd naar de context.samanthi schreef:Ik heb eens gelezen dat predikanten toen hervormd , gereformeerd en CGK de Heilige Geest gingen "oproepen" dit heeft ooit eens in het RD gestaan, ik weet og dat ik daar een heel naar gevoel bij had.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander schreef:Ik vind het erger dat een predikant het bestaan van God mocht loochenen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je, als je zo'n vraag stelt, niet echt iets begrepen hebt van de gedachte van het blijven in de PKN.Bezorgd schreef:Wat een verschrikkelijk gebeuren.
Ik heb het antwoord niet, maar ik kan mensen heel goed begrijpen die zich de vraag stellen of je van een kerkverband die dit soort dingen toelaat wel lid kunt zijn.
De case Hendriks was ook al verschrikkelijk, zeker.
Ik gaf al aan dat ik het antwoord niet heb, maar de vraag lijkt me een reële.
De gedachten over het blijven begrijp ik dan waarschijnlijk niet. Dat kan. En is ook een heel persoonlijk iets. Dat geloof ik ook.
Maar een andere vraag. Zou jij dan een scheuring in de CGK ook niet voor kunnen stellen als bepaalde onbijbelse zaken gelegitimeerd worden? Altijd verbonden blijven aan het kerkverband is het enige antwoord?
Jaja ik verzin het ffhuisman schreef:Kan ze vast niet vinden. Lijkt mij fakenews.John Galt schreef:Zou je dit eens willen opzoeken op Digibron? Ik ben wel benieuwd naar de context.samanthi schreef:Ik heb eens gelezen dat predikanten toen hervormd , gereformeerd en CGK de Heilige Geest gingen "oproepen" dit heeft ooit eens in het RD gestaan, ik weet og dat ik daar een heel naar gevoel bij had.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Eilander, het blijven binnen de PKN een persoonlijke zaak. Je kunt niet verwachten dat iedereen dat begrijpt.eilander schreef:Maar eerlijk gezegd denk ik dat je, als je zo'n vraag stelt, niet echt iets begrepen hebt van de gedachte van het blijven in de PKN.
Iemand kan voor je standpunt respect opbrengen, maar begrip is echt wat anders, want wat er binnen de PKN allemaal kan is voor buitenstaanders onbegrijpelijk.
De GB is onderdeel van deze kerk, zij houd met de financiën die zij verplicht is af te dragen, ook de goddeloze praktijken die er gebeuren in stand. Ik weet dat dat heel akelig is om over na te denken (ik vind dat namelijk echt heel erg moeilijk). Het gaat niet over iets wat in de wereld is, maar over de kerk! Waar onze heilige God gediend wil worden!
Hora est!
Het blijven in een kerk is geen persoonlijke zaak, maar een zaak van de Kerk.
(Dat even als losse opmerking naast allerlei persoonlijke overwegingen).
Dat zeg ik niet maar bij vrij zware beschuldigingen lijkt mij bronvermelding een must. We hebben een goed gerucht van onze naaste te verspreiden.samanthi schreef:Jaja ik verzin het ffhuisman schreef:Kan ze vast niet vinden. Lijkt mij fakenews.John Galt schreef:Zou je dit eens willen opzoeken op Digibron? Ik ben wel benieuwd naar de context.samanthi schreef:Ik heb eens gelezen dat predikanten toen hervormd , gereformeerd en CGK de Heilige Geest gingen "oproepen" dit heeft ooit eens in het RD gestaan, ik weet og dat ik daar een heel naar gevoel bij had.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik kan het niet vinden, hou het maar op niet gepost.samanthi schreef:Ik heb er naar gezocht maar niet gevonden.John Galt schreef:Zou je dit eens willen opzoeken op Digibron? Ik ben wel benieuwd naar de context.samanthi schreef:Ik heb eens gelezen dat predikanten toen hervormd , gereformeerd en CGK de Heilige Geest gingen "oproepen" dit heeft ooit eens in het RD gestaan, ik weet og dat ik daar een heel naar gevoel bij had.
Ik zoek nog wel door, mocht ik het vinden dan hoor je het.
Wie bedoel je in deze context met "Kerk"? (Je schrijft neem ik aan bewust met een hoofdletter.)Herman schreef:Het blijven in een kerk is geen persoonlijke zaak, maar een zaak van de Kerk.
Zoals New Wine zeker.Erskinees schreef:Mijn broer gaat helaas vaak naar extreme pinkster- en gebedsgenezingsconferenties. Hij komt daar altijd behoorlijk wat CGK predikanten tegen. Dat vind ik wel opvallend.samanthi schreef:Ik heb eens gelezen dat predikanten toen hervormd , gereformeerd en CGK de Heilige Geest gingen "oproepen" dit heeft ooit eens in het RD gestaan, ik weet og dat ik daar een heel naar gevoel bij had.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Daarmee bedoel ik: 'Ik geloof de heilige, katholieke (of algemene), christelijke kerk", overeenkomstig het wereldwijde belijden uit de apostolische geloofsbelijdenis.
@huisman
Erskinees schreef:Mijn broer gaat helaas vaak naar extreme pinkster- en gebedsgenezingsconferenties. Hij komt daar altijd behoorlijk wat CGK predikanten tegen. Dat vind ik wel opvallend.samanthi schreef:Ik heb eens gelezen dat predikanten toen hervormd , gereformeerd en CGK de Heilige Geest gingen "oproepen" dit heeft ooit eens in het RD gestaan, ik weet og dat ik daar een heel naar gevoel bij had.
Met het aan of oproepen van de Heilige Geest als zijnde persoon van de Drie eenheid is niets mis.samanthi schreef:Ik heb eens gelezen dat predikanten toen hervormd , gereformeerd en CGK de Heilige Geest gingen "oproepen" dit heeft ooit eens in het RD gestaan, ik weet og dat ik daar een heel naar gevoel bij had.
In bijbels opzicht tenminste niet.
Als je je daar persoonlijk niet gemakkelijk bij voelt is dat jammer, maar schiftuurlijk niets tegen in te brengen.
Hetgeen in de openingspost word beschreven word zowat op iedere bladzijde wel verboden.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''