Jullie wel. Wij niet.Mannetje schreef:En zo verwijdert men zich weer van het topic.
Ik ben benieuwd of wij in juli weer gaan beroepen.
Dat is mijn verwachting tenminste. Al hoop ik het tegendeel.
Jullie wel. Wij niet.Mannetje schreef:En zo verwijdert men zich weer van het topic.
Je hebt toch wel meegekregen dat stud. P.C. Vlot met ingang van D.V. 1 juli 2020 beroepbaar is toch? Waarom zou je gemeente dan niet beroepen?Jantje schreef:Jullie wel. Wij niet.Mannetje schreef:En zo verwijdert men zich weer van het topic.
1,5 meter, niet meer dan 100 mensen.Piet Puk schreef:Je hebt toch wel meegekregen dat stud. P.C. Vlot met ingang van D.V. 1 juli 2020 beroepbaar is toch? Waarom zou je gemeente dan niet beroepen?Jantje schreef:Jullie wel. Wij niet.Mannetje schreef:En zo verwijdert men zich weer van het topic.
Ds. Moerkerken is een vertegenwoordiger van het hoogopgeleide deel van de uiterste rechterflank van de GG, in ieder geval als het gaat om de invloed van systematische gezelschapstheologie. Hij zal zichzelf vast iets meer in het midden positioneren. Vandaar dat hij (ook in dit artikel) ietwat geprikkeld reageert op kritiek.Piet Puk schreef:Ik ben geen GG-deskundige, maar volgens mij is ds. A. Moerkerken rector geweest van de Theologische School. Dus tja, dan kun je toch wel zeggen dat hij GG is. Ik heb wel eens op het forum begrepen dat er sprake is van links, midden en rechts. Dus of Moerkerken geheel GG is? Laat een GG-deskundige dat vertellen.Orchidee schreef:Dus ds Moerkerken is de hele gergem?
Trouwens een stuk van 17 jaar geleden
Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Nou, precies. Ik kan mij aardig vinden in de ideeën van de laatste, en buitengewoon weinig in de publicaties van de eerstgenoemde dominee. Al zijn de verschillen natuurlijk ook weer betrekkelijk. In het bijzonder de eerste heeft de neiging vooral te schrijven over punten waarop hij iets toevoegt.postmillennial schreef:Ik weet dat ds. P. de Vries zeer van mening verschilt van ds. GA vd Brink!Augustienus schreef:
Hoe vaak moet jij nog hetzelfde te horen krijgen??Piet Puk schreef:Je hebt toch wel meegekregen dat stud. P.C. Vlot met ingang van D.V. 1 juli 2020 beroepbaar is toch? Waarom zou je gemeente dan niet beroepen?Jantje schreef:Jullie wel. Wij niet.Mannetje schreef:En zo verwijdert men zich weer van het topic.
Jouw kerkenraad leest toch mee op Refoforum? Zou wel heel akelig zijn als ze geen rekening met je wens zouden houden.Jantje schreef:Weet jij nú al dat er begin juli een ledenvergadering komt? Dat is wel erg vroeg bekend zeg.
De kerkenraad vergadert morgenavond, dus als er hier daadwerkelijk ook een mansledenvergadering gehouden wordt, dan zal dat binnenkort ook wel bekend worden. Ik hoop persoonlijk zeer dat de student op het tweetal komt.
Misschien omdat hij moet komen? Ik weet het verder ook niet, maar laten wij de beroepen maar niet zelf gaan beredeneren. Ik maak me er zelf ook teveel schuldig aan.J.C. Philpot schreef:Wat zou een reden kunnen zijn om slechts voor 2 jaar te beroepen?windorgel schreef:De AOW leeftijd is 66 jaar+ 7 maanden, dus dan kunnen ze hem nog 2 jaar als predikant hebben.HHKtE schreef:bijzonder de ds wordt in december 65 jaar !!Klavart schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Beroepen te Waarder
L.W.C. Ruijgrok te Poortvliet
Ik neem aan dat daar overwogen redenen voor zijn, aangezien je weet dat de gemeente bij aannemen over 2 jaar weer de hele beroepingsmolen in moet.
Hoe gaan ze dat doen? Een drive-in stemming?Mistig schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Moerkapelle:
- Ds. H. Hofman te Kalamazoo (USA)
- Stud. P.C. Vlot te Dordrecht
Stemmingsdatum: 22 juni 2020
Ik denk het...Jantje schreef:Hoe gaan ze dat doen? Een drive-in stemming?Mistig schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Moerkapelle:
Mooi hoor. Ze nemen het serieus in ieder geval.Mistig schreef:Ik denk het...Jantje schreef:Hoe gaan ze dat doen? Een drive-in stemming?Mistig schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Moerkapelle:
Nee ze voluwen vliegtuigjes van de stembriefjesJantje schreef:Hoe gaan ze dat doen? Een drive-in stemming?Mistig schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal te Moerkapelle: